Skis's zelf waxen?

Precies, die steunen van Holmenkol zijn echt kapitaalvernietiging.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Precies, die steunen van Holmenkol zijn echt kapitaalvernietiging.

Embee op 4 feb 2018 15:22

Thanks dan wacht ik gewoon nog even en ga ik voor twee setjes van swix of een combi tussen toko en swix

Had je eerst glaasje wijn gedronken Piefke? 8-)

Tukker op 31 jan 2018 08:16

Nee jonguh, flesje Goldstrike😉 dus niet slecht al zeg ik het natuurlijk zelf😜

LA NORMA😍☃️

@Shane Nog niet met de wisselende condities hier was het lastig testen. Ik hoop dat deze week te kunnen doen!

Rogier op 31 jan 2018 13:23

@Rogier vanwege die wisselende condities is dat toch juist ideaal om te weten wanneer het wel of niet werkt of minder of beter of altijd top of juist altijd ruk?

LA NORMA😍☃️

Precies, die steunen van Holmenkol zijn echt kapitaalvernietiging.

Embee op 4 feb 2018 15:22

Thanks dan wacht ik gewoon nog even en ga ik voor twee setjes van swix of een combi tussen toko en swix

Toon80 op 4 feb 2018 16:16

Bovenstaande is een mening hè @Toon80

Niet dat ik veel ervaring heb in waxen/slijpen maar dat de klemmen kapitaalvernietiging zijn niet mee eens, is maar waar je naar kijkt denk ik.

Stabiliteit (vooral bij slijpen toch wel erg belangrijk) en gebruiksgemak? Dan zijn die klemmen goed is mijn mening, ik ga ze ook kopen. Ze gaan ook een leven mee hè, en je kunt ze overal op monteren.

Tijd voor een uitpakparty?!

Holmenkol van 160 zijn (uiteraard) goed, maar als je ski’s/boards in een setje van 60 euro ook goed vast staan…

@gaston

Dat het een mening is daar was ik al achter, maar deze mening had ik ook al van een ander vernomen en emmer bevestigde dus mijn twijfel alleen maar.

Steunen ga ik sowieso kopen alleen nu speciaal gericht op een set voor de ski’s en een set voor mijn snowboard

Tja dus het ‘meningsverschil’ gaat vooral over het nodig zijn van de 3de klem en hoe breed de steunen moeten zijn? Want dat is vooral t verschil tussen beide opties.

Denk dat veel mensen geneigd zijn hun aanschaf goed te praten, of dat nou die van 60 of 160 is. Betrap ik mezelf ook wel eens op.

Tijd voor een uitpakparty?!

Oh op die toer! 👍🏻 Die middelste steun lijkt mij vooral handig handig bij het borstelen en schrapen om zo extra druk erop te kunnen zetten…

Maar jij zeg dus onder de 160 lengte van de ski heeft de misdensteun weinig toegevoegde waarde.

Middensteun lijkt me zeker handig bij een wat langere ski om goed druk te kunnen zetten. En de duurdere klemmen hebben weer mogelijkheden om te ski te kantelen. Mja is het echt noodzakelijk, nee, dat geven de andere meningen wel weer hè.

Overigens zijn die ‘luxe’ steunen van Toko de vinden voor €120, dus dat maakt t gat alweer wat kleiner haha

*bericht bewerkt door Gaston op 04 feb 2018 18:03

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik ga maar eens lekker op speurtocht als we terug zijn van de vakantie👍🏻 Bedankt voor de info.

Misschien kan ik nog eens een winkel bezoeken die verschillende merken heb liggen

Waar kan ik info / een overzicht vinden over hoeveel graden de kanten voor welke type ski hoeven te zijn ?

Ik heb net dit setje van omgerekend 85,- besteld, Volgende week neemt mijn vader het mee. Nu kan ik eindelijk zelf mijn ski’s gaan waxen :) Voorlopig doe ik het nog even met de workmate, maar als dit echt niet gaat kan ik altijd nog klemmen kopen.

null
https://www.amazon.com/gp/product/B06X9DQ331/ref=oh_aui_deta…

*bericht bewerkt door SkiSusanne op 07 feb 2018 20:37

Wow @SkiSusanne , ik moet je eerlijk zeggen ik sta beetje verwonderd te kijken…ik wist dat Amazon VS goedkoop was maar complete wax én slijpset (er zit echt vrijwel alles bij qua onderdelen) voor deze prijs had ik niet verwacht. Wellicht? moet je er nog invoerrechten over betalen als je het echt eerlijk wilt doen, maar dan nog. Een instap waxijzer kost al €50 in NL.

Erg budgetproof geshopt dus😃
Ziet er overigens wel uit als een “reisset”.

Ik vraag mij echter toch af, is dit te mooi om waar te zijn, we hebben het hier echt over enorm goedkoper dan normale NL webshop?

Dus worden wij hier nou zo bezeikt of valt jouw set onder categorie “van de action”

Iemand al ervaring met deze set?

*bericht bewerkt door Gaston op 07 feb 2018 23:01

Tijd voor een uitpakparty?!

50 euro voor een ontzettend simpel stukje techniek en goedkoop materiaal is ook eigenlijk bizar natuurlijk @Gaston. Maarja, relatief kleine markt denk ik.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat is zeker waar @Shane

Maar goed, ikzelf wil fatsoenlijk materiaal. En hoewel deze set mogelijk niet slecht is, is t wel gewoon ‘instap’. Ik haal bijvoorbeeld meer plezier uit een digitaal waxijzer van €110 dan een instapper van €50 (wat een weelde die digitale!). Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

*bericht bewerkt door Gaston op 07 feb 2018 23:23

Tijd voor een uitpakparty?!

De set is binnen! :)

null

null

*bericht bewerkt door SkiSusanne op 25 feb 2018 14:36

@BaY, Eigenlijk kan je voor vrijwel alle ski’s en snowboards 88° aanhouden.

wat is het verschil in skiën tussen 87-88-89° ?

Hoe hard het hapt/aangrijpt (scherper geslepen = scherper in gedrag). Lekkere grip, zo’n extra scherpe ski, totdat je een foutje maakt. Dan hap je ook eerder, met alle gevolgen van dien.

bvb: als je voelt dat je uit een bocht weg glipt (ondanks je de ski’s redelijk goed op z’n kanten zet), kan dit betekenen dat je scherpere kanten nodig hebt ?

Dat zou kunnen, maar het kan ook aan je techniek liggen.

En ‘scherpe’ kanten heeft niet per se met die hoek te maken hoor. Ik slijp mijn ski’s op 88 graden (en 0,7 graden hangend) en ook dat kan botter worden en scherp geslepen worden zonder die hoek aan te passen.

Hoe hard het hapt/aangrijpt (scherper geslepen = scherper in gedrag). Lekkere grip, zo’n extra scherpe ski, totdat je een foutje maakt. Dan hap je ook eerder, met alle gevolgen van dien.

GiGi op 25 feb 2018 18:21

Haal je base en side angle hier niet door elkaar? De Progressor F18 is van de fabriek uit op 87gr geslepen en die hapt helemaal niet. Sterker nog, volgens mij moet je bij 87gr verder kanten dan bv bij 89gr. Het nadeel van 87gr is volgens mij dat hij eerder bot is.

Het wegglijden is een gevolg van te laat / te langzaam op de kant @BaY. Je moet werken aan “early edge”. Je released vanuit de oude bocht, je ski’s zijn dan zoveel mogelijk gewichtloos en op het moment dat je druk zet op de nieuwe dalski staat deze al in de juiste hoek voor de nieuwe bocht. Doe je dit goed, dan glijd ook de botte kant niet weg. Een scherpere kant geeft je uiteraard wel meer foutmarge.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@SkiSusanne En? Hoe bevalt de onderhoudsset? Ik zit ook te kijken voor zo’n ding, alleen even kijken hoe ik dat naar Nederland ga krijgen. Maar dan wel alleen als het goed bevalt natuurlijk!

Mr. Slow

@Quick Hij bevalt supergoed! Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met andere merken maar alle spullen doen hun werk goed. Ik vind het zelf waxen ook echt superleuk

Dit topic is al wat ouder, maar omdat er wel heel veel value for money in de door @SkiSusanne gevonden was/slijp set lijkt te zitten;

Amazon.com levert deze nu ook in NL. Voor 123 euro incl. invoerrechten sturen ze hem op.

Leuk reissetje ja, zou er zeker niet altijd mee willen werken.

Tijd voor een uitpakparty?!

Was ook aan kijken voor een setje. Kleine kanttekening, die van Holmenkol kost 150 euro voor een gelijkaardige set en waarschijnlijk binnen een paar werkdagen thuis.

Welke van Holmenkol bedoel je dan, heb je een linkje? Want die wat @HN65 zegt is incl. slijpbenodigdheden.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie