Het Grote FIS topic 2018-2019

http://www.leparisien.fr/sports/tessa-worley-l-heritiere-12-…
7e zin derde alinea, dus half Australisch denk ik als ik het goed begrijp, mijn Frans is niet zo best

Ski you later!

Dreesen is ook gewoon de correcte uitspraak hoor… Of de duitstalige commentatoren hebben het ook allemaal fout?

I can stick uphill ice, on my saucer...

De wedstrijd voor de heren van vandaag is afgelast.

null

Schade!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vorig jaar toch ook al?
Stubai is ook helemaal dicht.

Ik zat vanochtend klaar om de race te bekijken, gisteren gezien hoe sommige vrouwen aan het ploegen waren door de sneeuwval. Gezien de voorspellingen had ik het ook wel verwacht dat dit eraan zat te komen.
@Roko melde in een ander topic het volgende:

Volgens FIS:
After last years’ cancellation, the rule has been adapted and it is now possible to replace the opening race in case of a cancellation. The giant slalom will be taken over by another venue, that is to be announced early next week.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/428673/world-cup-s…

We gaan het zien.

@michielr Ik zat dus vanmorgen ook klaar voor de tv 😉

Uitrusten doe je maar in de lift.

Volgens FIS:
After last years’ cancellation, the rule has been adapted and it is now possible to replace the opening race in case of a cancellation. The giant slalom will be taken over by another venue, that is to be announced early next week.

michelr op 28 okt 2018 12:32

Ik had mijn wekker gezet…
fijn dat het ingehaald wordt, jammer dat het niet op de gletsjer is want dat is toch wel een hele moeilijke piste en dus vind ik het leuk om naar te kijken.

Ski you later!

De afgelaste reuzenslalom voor de heren van afgelopen zondag zal op 20 december in Saalbach worden ingehaald.

http://www.fis-ski.com/alpine-skiing/news-multimedia/officia…

*bericht bewerkt door GiGi op 29 okt 2018 15:55

Go Henrik Kristoffersen!

7 honderste maar en toch gewoon ongenaakbaar. Opvallend hoeveel mooier het er bij Hirscher uit ziet…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Lindsey Vonn is gisteren tijdens een training gecrasht. Ze zal hierdoor de wedstrijden in Lake Louise missen op 30 november en 1 en 2 december.

Gelukkig hoeft Lindsey Vonn geen operatie te ondergaan.

https://usskiandsnowboard.org/news/vonn-skip-lake-louise-wor…

*bericht bewerkt door michelr op 21 nov 2018 10:19

Elena Fanchini is ook gecrasht. Ligt er ook voor onbepaalde tijd uit.

@GiGi even ophouden met dat slechte nieuws. Als Vonn het Stenmarkrecord nog gaat (in)halen is het nu al een american-too-good-to-be-truestory

Wauw. Erg interessante eerste run in Killington. En Shiffrin niet op 1, dat is ook verfrissend.

Waarom hebben de vrouwen twee dagen achter elkaar dezelfde discipline, maar zijn het wel twee onafhankelijke wedstrijden? Vandaag en morgen downhill

Weet iemand waarom Marcel Hirscher niet meedoet? Hij is vorige maand vader geworden. Kan dat de reden zijn. Ik kan het niet vinden.

Ze proberen het aantal speed nummers (downhill, Super-G) en het aantal technische nummers (GS, Slalom) min of meer gelijk te hebben over het seizoen, zodat elke skiester in theorie even veel kans heeft op de overall-worldcup. De technische nummers zijn echter wat eenvoudiger te organiseren op een losse dag of avond (kijk naar de avond-slaloms, de city-events). Een speed event vergt wat meer qua piste-eisen (lengte, hoogteverschil) en heeft ook minimaal 1 training nodig om geldig te zijn (ze proberen er altijd 3 te organiseren). Dat betekent dat het eenvoudiger is om op een plek waar toch al speed nummers gehouden worden er nog één aan vast te plakken (de trainingen en de piste-faciliteiten zijn er dan toch al). Om dus het aantal speed events in dezelfde orde van grootte te brengen met het aantal technische nummers.

Weet iemand waarom Marcel Hirscher niet meedoet? Hij is vorige maand vader geworden. Kan dat de reden zijn. Ik kan het niet vinden.

Ronaldski op 1 dec 2018 10:55

Bij de speed nummers doet hij wel vaker niet mee, dacht ik. Morgen bij de GS doet hij ook gewoon mee, lijkt me? (Ik kan nog geen start-lijst vinden.) Of hij is überhaupt niet naar Noord-Amerika afgereisd om wat extra te trainen voor de komende wedstrijden in Europa?

Hij is in Amerika hoor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Weet iemand waarom Marcel Hirscher niet meedoet? Hij is vorige maand vader geworden. Kan dat de reden zijn. Ik kan het niet vinden.

Ronaldski op 1 dec 2018 10:55

Bij de speed nummers doet hij wel vaker niet mee, dacht ik. Morgen bij de GS doet hij ook gewoon mee, lijkt me? (Ik kan nog geen start-lijst vinden.) Of hij is überhaupt niet naar Noord-Amerika afgereisd om wat extra te trainen voor de komende wedstrijden in Europa?

GiGi op 1 dec 2018 10:59

Idd, hij skipt de Super G en Downhill vaker. Hij is in oktober al vader geworden en deed nog wel mee bij de slalom in Levi (1e). Neem aan dat hij morgen gewoon meedoet inderdaad, hij is (volgens z’n instagram) wel gewoon in de States

Hij is in Amerika hoor!

Shane op 1 dec 2018 11:30

Dan verwacht ik hem zeker zeker in de GS. Hij staat niet op de startlijst voor de Super-G van vandaag.

Hele nare crash van Thomas Dressen (GER) gisteren in Beaver Creek. Zijn knie is flink kapot. Voorlopig zien we hem niet terug op de piste.

Het was wel weer smullen van Lake Louise en Beaver Creek. Niet alleen de skiers zelf, maar ook de beelden van de omgeving en de sneeuw.
Ik hoorde trouwens terloops dat de Men’s Downhill (piste 1) in Lake Louise - waar trouwens ook de dames van af gaan - een andere naam krijgt. Deze afdaling zal worden vernoemd naar (Linsey) Vonn. De Ladies’ Downhill (piste 7), die nooit meer voor wedstrijden wordt gebruikt, blijft zo heten.

Het was zeker smullen @Ronaldski, maar dan vooral de GS. Wat een spanning, wat was de tweede run van Tumler bizar snel en hoe bizar dat Luitz toch sneller was dan Hirscher. Echt genoten!

I can stick uphill ice, on my saucer...

De wedstrijden van de dames komend weekend in Val d’Isère zijn afgelast in verband met te weinig sneeuw voor de lange pistes die nodig zijn voor de afdaling, Super-G en Alpine Combinatie. Wanneer en of de wedstrijden worden ingehaald is nog niet duidelijk.
De wedstrijden van de heren in Val Gardena en Alta Badia gaan wel door.

Ik vind deze korte analyses van Reilly altijd erg leuk:

https://youtu.be/dmmiCMZusYw

En momenteel 1 van de leukste vlogs voor mij, Warner Nickerson is oud pro-racer en maakt o.a. verhalen rondom de Worldcup wedstrijden:

https://youtu.be/BRBB2lLr-58

I can stick uphill ice, on my saucer...

De wedstrijden van de dames komend weekend in Val d’Isère zijn afgelast in verband met te weinig sneeuw voor de lange pistes die nodig zijn voor de afdaling, Super-G en Alpine Combinatie. Wanneer en of de wedstrijden worden ingehaald is nog niet duidelijk.
De wedstrijden van de heren in Val Gardena en Alta Badia gaan wel door.

GiGi op 4 dec 2018 12:12

Dames zou niet aankomend weekend maar die erop zijn.
Wel benieuwd hoe het met de mannen gaat gezien de grote hoeveelheden sneeuw die op de kaarten staat dit weekend.

O excuses, je hebt gelijk. De Mannen gaan vooralsnog wel door. Voor de technische nummers zijn minder lange pistes nodig die ze hoger op de helling kunnen leggen. Of de weersomstandigheden op de dag zelf racen mogelijk maken is een andere vraag.

Plaats een reactie