Bataleon TBT

Hallo mede wintersporters/boarders.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw boardje om mijn ervaringen mee te verbreden. Ik richt mij voornamelijk op de all-mountain/freestyle categorie. Nu kom ik eigenlijk uit op een Bataleon Evil Twin, echter weet ik niet of de TBT wat voor mij zal zijn. Zijn er boarders die hier ervaringen mee hebben? En waarom zou ik wel of niet voor een Bataleon ET moeten gaan? Ook heb twijfel ik tussen Bataleon ET of Jones Mountain Twin.

Ik heb momenteel een DC Ply 2013 waar ik altijd met plezier op heb geboard.

Niet geheel onbelangrijk, ik ben 178, 69KG. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik redelijk ervaren ben…

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Eddyspaggheti op 30 okt 2018 12:40

Niet geheel onbelangrijk, ik ben 178

Eddyspaggheti op 30 okt 2018 12:35

Respect hoor, op die leeftijd nog snowboarden ;)

Maar serieus: TBT is pas nog in een ander topic behandeld: https://www.wintersport.nl/forum/topic/418023

De laatste zin van @RFKANGOO “Mijn tip: stop je geld in lessen ipv. in een Bataleon.” mag wat mij betreft wel op een T-shirt of tegeltje.

Annoying skiers since 2003

Niet geheel onbelangrijk, ik ben 178

Eddyspaggheti op 30 okt 2018 12:35

Respect hoor, op die leeftijd nog snowboarden ;)

Maar serieus: TBT is pas nog in een ander topic behandeld: https://www.wintersport.nl/forum/topic/418023

De laatste zin van @RFKANGOO “Mijn tip: stop je geld in lessen ipv. in een Bataleon.” mag wat mij betreft wel op een T-shirt of tegeltje.

sterko op 30 okt 2018 21:31

Echt lessen heb ik niet meer nodig…;)

Wat ik nodig heb zijn oprechte reviews over de 3bt techniek, en dat kan ik in de andere forum nog niet echt vinden😅

Echt lessen heb ik niet meer nodig…;)

Eddyspaggheti op 30 okt 2018 22:22

Dat bedoelde ik ook niet hoor. RFKANGOO gaf aan dat, naar zijn mening, het enige voordeel van TBT is dat het board minder snel hapt als je techniek bedroevend is. Voor wie daar last van heeft, zou les een betere investering zijn. Voor wie een goede techniek heeft, zoals jij, heeft het geen voordelen.

Ik vind trouwens bij meer van dergelijke innovaties dat ze eigenlijk oplossingen bieden voor boarders met slechte techniek. Bijvoorbeeld Magnetraction of Frostbite Edges zijn hulpmiddelen voor mensen die moeite hebben met hardpack en ijsplaten, maar werken alleen als je goed carvet / gesneden bochten maakt en niet als je over een ijsplaat schraapt, wat de doelgroep nou juist voornamelijk doet.

Maar goed, nu gaat het in 3 verschillende topics over hetzelfde onderwerp, dus laten we in het andere topic verder gaan.

Annoying skiers since 2003

Echt lessen heb ik niet meer nodig…;)

Eddyspaggheti op 30 okt 2018 22:22

Dat bedoelde ik ook niet hoor. RFKANGOO gaf aan dat, naar zijn mening, het enige voordeel van TBT is dat het board minder snel hapt als je techniek bedroevend is. Voor wie daar last van heeft, zou les een betere investering zijn. Voor wie een goede techniek heeft, zoals jij, heeft het geen voordelen.

Ik vind trouwens bij meer van dergelijke innovaties dat ze eigenlijk oplossingen bieden voor boarders met slechte techniek. Bijvoorbeeld Magnetraction of Frostbite Edges zijn hulpmiddelen voor mensen die moeite hebben met hardpack en ijsplaten, maar werken alleen als je goed carvet / gesneden bochten maakt en niet als je over een ijsplaat schraapt, wat de doelgroep nou juist voornamelijk doet.

Maar goed, nu gaat het in 3 verschillende topics over hetzelfde onderwerp, dus laten we in het andere topic verder gaan.

sterko op 31 okt 2018 21:29

Oke… Amen op jouw antwoord! Focus op techniek is inderdaad altijd beter als het materiaal er op aanpassen! Thanks for the help!

Plaats een reactie