Bellecôte - Aiguille Rouge - Bellecôte

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Beste forum leden. Hoe lang zou het ongeveer duren om vanuit Plagne Bellecôte naar Aiguille Rouge en terug te skiën. Ik wil daar natuurlijk nog een 2-tal mooie pistes doen. Ik ben er de eerste week van de paas vakantie en ski goed door. Zou dit lukken in een halve dag?

Hangt beetje af van de wachttijden aan de lift. Maar als je 1ste lift (arpette) omhoog kan om 09u zou je toch ergens tss 10u30 en 11u boven op Auguille rouge moeten kunnen staan.
Hangt vooral af van de wachttijden aan Varet lift en Aiguille rouge lift zelf…
Met krokus zelf gedaan… Eerst in les arc piste of 3-4 gedaan en dan naar boven en stond er rond 11u30… Wel bijna nergens aanschuiven vanwege het slechte weer toen.

*bericht bewerkt door flap20 op 24 mrt 2019 14:52

Bedankt voor de reactie @flap20. Hoe lang heb je er over gedaan om terug te keren en welke liften heb je genomen heen en terug? ik zie het zo:
Heen: arpette, vanoise express, peisey, transarc, varet en aiguille rouge
Terug: Marmottes als ik te laag uit kom, arcabulle, vanoise express, mont chavin, pierre blanche en dos rond.

Paar keer gedaan in nieuwjaarsweek: maximaal drukte bij liften.
Zat in Belle Plagne, reken op 4 uur heen en terug (lekker doorskien geen pauze, lift = rust).
In de morgen: Vriendin had les. Vertrek rond 9.30 en dan 13.30 terug lunch in appartement Belle plagne.
Sneller kan ook nog, rij Aiguille duurde wel even met nieuwjaar + ijzige pistes geen goede combi met off piste skis. Ook nog tijd genoeg om Les Arcs nog wat verder af te krassen, veel lekker snelle liften daar.

De terugweg naar La Plagne, na de Vanoise express duurt relatief lang: daar trage liften.

Heenweg klopt. Dat is het snelst
Terugkeer via Mont chavin zal kantje boord zijn denk ik. Sneeuwcondities 2 weken terug waren toen al niet meer optimaal om helemaal tot in Montchavin te skiën
Terugkeer na Vanoise express is Lac noir -> Bijolin -> en dan Salla of Crozats. Salla durft wel eens dicht zijn als het rustig is en Crozats is ook snellere lift

Bedankt voor de snelle info! Als het niet te druk is probeer ik het misschien wel.

Vandaag nog eens gedaan.
09u15 arpette lift naar omhoog… 12u boven op Aiguille Rouge.
Rustig op gemak gesnowboard.
Vanoise expres 1lift wachttijd
Transarc 5min wachttijd
Varet 10min wachtijd
Aiguille rouge ongeveer 45min wachttijd

Vandaag nog eens gedaan.
09u15 arpette lift naar omhoog… 12u boven op Aiguille Rouge.
Rustig op gemak gesnowboard.
Vanoise expres 1lift wachttijd
Transarc 5min wachttijd
Varet 10min wachtijd
Aiguille rouge ongeveer 45min wachttijd

flap20 op 9 apr 2019 17:52

Tsjonge dat is nog flink wachttijd zo in naseizoen…

❄️

Aiguille rouge télépherique is meestal een ramp tenzij je als eerste aan de lift staat smorgens, maar ja, als die sneller zou gaan (of vervangen worden door een modernere lift), dan zitten de pistes ook weer overvol. Het is altijd iets.

Positieve noot: het zicht is natuurlijk wel mooi daarboven.

Glide on!

Zicht boven inderdaad de moeite
Zicht 09/03/19

null

Zicht 09/04/19
null

*bericht bewerkt door flap20 op 09 apr 2019 18:47

Vandaag nog eens gedaan.

09u15 arpette lift naar omhoog… 12u boven op Aiguille Rouge.
Rustig op gemak gesnowboard.
Vanoise expres 1lift wachttijd
Transarc 5min wachttijd
Varet 10min wachtijd
Aiguille rouge ongeveer 45min wachttijd

flap20 op 9 apr 2019 17:52

Tsjonge dat is nog flink wachttijd zo in naseizoen…

Marije77 op 9 apr 2019 18:06

Laatste keer dat ik er was heb ik daarom de Aiguille Rouge maar overgeslagen. Het is een superafdaling om eens te doen, maar zo lang wachten voor 1 afdaling doe ik liever niet te vaak. Voor de gletsjer in La Plagne moet je ook lang wachten, maar eenmaal boven kun je tenminste vaker op en neer.

Ik was begin februari in les arcs alleen aan het eind van de week aigueille rouge genomen.
De rest van de week enorme wachtrijen…

Ar moet je eigenlijk direct in de ochtend pakken, vanuit LP dus niet haalbaar. Soms in de middag, maar dan moet je gewoon geluk hebben. Pakken vaak de lift naar middenstation daar en als het dan meevalt stappen we in de rij, maar 9 van de 10x niet. Mooie afdaling vanaf de top, maar nou ook weer niet zo bijzonder dat ik er een half uur of langer voor in de rij ga staan.

Edwin van Riel

Wij gaan in de drukste week van het jaar -Oud&Nieuw- naar les Arcs
Kinderen zullen na de lunch hun lessen hebben (Arc 1600) en zijn wij zelf paar uur “vrij”, maar Aiguille Rouge klinkt dus niet als heel goede mogelijkheid.
We’ll see, duurt nog ruim 8 maanden…

❄️

zicht vanop de “grand col” iets verderop is ook verre van mis

Glide on!

zicht vanop de “grand col” iets verderop is ook verre van mis

Vivace op 10 apr 2019 15:12

Klopt, afdalingen daar zijn vaak iets leuker/uitdagender ook en vrijwel nooit wachttijden.

Edwin van Riel

Wij gaan in de drukste week van het jaar -Oud&Nieuw- naar les Arcs
Kinderen zullen na de lunch hun lessen hebben (Arc 1600) en zijn wij zelf paar uur “vrij”, maar Aiguille Rouge klinkt dus niet als heel goede mogelijkheid.
We’ll see, duurt nog ruim 8 maanden…

Marije77 op 10 apr 2019 11:09

Gaat hem niet worden begin van de middag, drukste moment van de dag. Of mikken op het einde van de middag als het wat rustiger is. Voordeel is wel, dat je heel snel weer terug kunt zijn. 1 lift volstaat naar 1600. Alleen dat kleine liftje bij de skischool (mocht je nog naar de funi willen/moeten) sluiten ze vaak wel strak op tijd ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie