Te druk en te weinig liftcapaciteit.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Villages - Soleil

De afgelopen week doorgebracht in La Plagne Village. Laatste keer was 10 jaar geleden. Niet veel veranderd, ook de wachttijden bij de liften niet! Met meer dan 100.000 bedden (en er wordt nog steeds bijgebouwd) in het gebied ook geen wonder. Geen enkele lift heeft ons naar boven gebracht zonder minimaal 1x stil te hangen. Als je gemakshalve uitgaat van 7 liften per dag met een wachttijd van gemiddeld 20 minuten en een ‘vervoertijd’ van ca. 10 minuten, dan ben je al snel 3,5 uur kwijt op een dag. Blijft er tussen 9.00 en 16.00 uur de helft van de dag over om op de latten te staan. Met een kop koffie en een lunch houd je dan niet meer dan 2 uur effectieve skitijd over … mijn bed in La Plagne blijft de komende 10 jaar leeg.

Interessant, ik zal er eens op letten. In de Krokus gaan we meestal naar de Trois Vallees, zeg maar "de buren" en ook daar is het soms erg druk, vooral bij verbindingsliften. Overigens was ik met kerst in Val Gardena en daar helemaal niets gemerkt van drukte. Misschien omdat het die week niet superdruk is?
P.s. zie nu dat het een dubbel topic is, mijn reactie mag wel weg redactie…

*bericht bewerkt door DerGraf op 31 dec 2019 09:09

*keep cool and relax...*

Plaats een reactie