Skikeuzehulp nodig

Hallo iedereen,

Volgens het niveau van GiGi ben ik een 9.

ifor op 22 jan 2020 09:51

Hee, een nieuw forumlid welke aangeeft dat hij in categorie 9 valt… dat vraagt om een bijdrage in het topic SYTYCS :)
https://www.wintersport.nl/forum/topic/487120?page=10…

Veenhoorn op 22 jan 2020 17:33

Dit dus :-).
(volgens de laatste definitie hoort een 9 bij goede skileraren op Staatlich niveau en/of world cup competitieskiërs)

En verder een (cheater) GS, vanaf dat niveau moet je die gewoon in alle omstandigheden kunnen skiën. Zowel de Fischer RC4 The Curve Curve Booster / RC4 WC RC Curve Booster zie je wel vaker bij leraren op dat niveau als ze geen volwaardige GS nemen.

Dat laatste niveaulijstje zit ergens weggestopt in het niveau topic. Het eerste lijstje is 9 skileraar rond niveau landes en staatlich.

Maar een GS is een aardig idee, korte bochten is dan wat behelpen natuurlijk. SL is in de poeder dan weer matig, maar met dit gewicht nog best te doen.
Wil je Landes 2 doen, dan zou ik GS pakken (eventueel een fis (masters) lat)
Wil je dat niet dan zou ik een sportieve ski ergens tussen GS en SL radius pakken.
Maar omdat dat nog steeds een compromis is en er eigenlijk geen one quiver lat bestaat zou ik twee sets nemen: een SL en een andere (kan GS zijn, maar ook een freestyle (bc) lat is erg leuk en veelzijdig).

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Zijn er ook nog ski’s zoals de atomic X9s, want als ik daar wat info over opzoek lijkt het dat die op een soort eiland staan.

ifor op 22 jan 2020 17:10

De Stöckli WRT ST die ik noemde. Kan ik zelfs op skiën.

DrPhil op 22 jan 2020 17:11

Die zou ik ook aanraden, maar valt wel in een andere prijscategorie. Ik ben het overigens zeker met @DrPhil eens!

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Hallo iedereen,

Volgens het niveau van GiGi ben ik een 9.

ifor op 22 jan 2020 09:51

Hee, een nieuw forumlid welke aangeeft dat hij in categorie 9 valt… dat vraagt om een bijdrage in het topic SYTYCS :)
https://www.wintersport.nl/forum/topic/487120?page=10…

Veenhoorn op 22 jan 2020 17:33

Dit dus :-).
(volgens de laatste definitie hoort een 9 bij goede skileraren op Staatlich niveau en/of world cup competitieskiërs)

En verder een (cheater) GS, vanaf dat niveau moet je die gewoon in alle omstandigheden kunnen skiën. Zowel de Fischer RC4 The Curve Curve Booster / RC4 WC RC Curve Booster zie je wel vaker bij leraren op dat niveau als ze geen volwaardige GS nemen.

Morzel op 22 jan 2020 18:31

Wat een onzin die niveau’s.
En als je ernaar kijkt is het erg kunstmatig ingedeeld. Alle indelingen van 6 of meer niveau’s riekt echt naar schijnnauwkeurigheid. vaak zijn de verschillen marginaal. Enfin, we hebben weer iets om ons druk over te maken.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik heb de definitie gebruikt die hij in zijn eerste topic heeft gezet: “9. zoekt uitdaging in het terrein, heeft een efficiënte techniek – veel instructeurs en andere ski-professionals.”

Ik ben momenteel aan het blokken voor mijn volgende examens, en beschik hier niet echt over een deftig filmpje van me, maar zal er na mijn skiverlof in februari op dit forum wel eens iets opzetten :)

Heb ook net contact gehad met de skiwinkel en het is geen probleem om de ski’s die daar in voorraad zijn te komen testen allemaal :)

Ze hebben de volgende ski’s die ik wel eens ga uitproberen:

Atomic Redster S9
Head Worldcup Rebels i.Speed
Nordica Dobermann SLC FDT
Rossignol Hero Elite LT Ti
Blizzard Firebird WRC
Fischer RC4 Worldcup SC

Rossignol Hero Elite MT CA
Atomic Redster X9
Head i.supershape Magnum/Speed

Ik denk wel dat ik hier iets tussen ga vinden. Bedankt allemaal voor de hulp!!

Zit genoeg moois tussen, daar ga je wel wat in kunnen vinden!

Edwin van Riel

Maar @Ifor heeft toch al Landes 2?? Een filmpje met niveau-indicatie is dan vrij makkelijk te vinden op YouTube hoor… En ja, dan kun je een ski buigen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Maar @Ifor heeft toch al Landes 2?? Een filmpje met niveau-indicatie is dan vrij makkelijk te vinden op YouTube hoor… En ja, dan kun je een ski buigen…

Shane op 22 jan 2020 21:10

Inderdaad, filmpjes genoeg op YouTube :) Gewoon niet van mij :p

Eens met evr66. Een grote sterke man van 100 kg past eerder bij een ispeed pro. Of masochistische mensen 😂 En de genoemde ski's zijn echt wel serieuze latten, denk dat je daar heel meer plezier uit gaat halen.

elisabeth101 op 22 jan 2020 14:05

En bedankt! Super fijne ski, die Ispeed Pro en ben geen 100kg…!

ieniemienie op 22 jan 2020 14:28

Totdat je je knie ermee verklootte.

elisabeth101 op 22 jan 2020 16:00

Zo hé, dan wil je graag je gelijk halen… Kom op @Elisabeth101, dit is echt not done…

*bericht bewerkt door Shane op 22 jan 2020 21:21

I can stick uphill ice, on my saucer...

^^nee joh maak je niet druk. Gelijk halen interesseert me niet zoveel. Andere mensen heel houden wel.

Ze hebben de volgende ski’s die ik wel eens ga uitproberen:

Atomic Redster S9
Head Worldcup Rebels i.Speed
Nordica Dobermann SLC FDT
Rossignol Hero Elite LT Ti
Blizzard Firebird WRC
Fischer RC4 Worldcup SC

Rossignol Hero Elite MT CA
Atomic Redster X9
Head i.supershape Magnum/Speed

ifor op 22 jan 2020 19:36

Dit is wel een lijstje van appels en peren zeg! Ik zie veel korte radius ski’s. Voor het lesgeven zou je met een Supershape iSpeed, X9s, WC Rebels iSpeed (pro), S9 of SLC FDT uit de voeten kunnen. Echter is geen van deze ski’s buiten de piste aan te raden op de WC Rebels na. X9 eventueel ook als je die op lichaamslengte neemt.

De Hero Elite MT CA kan je overslaan; geen fijne carver en echt ondermaats voor wat je zoekt.

Met jouw niveau, niet gaan voor een consumenten GS… Die ski’s zijn qua materiaal bouw en radius precies niet wat je zoekt. Zelfs met jouw gewicht druk je die ski met je techniek weg.

Óf gaan voor een FIS U16 GS (R25), een Master (R19-21), of voor een hoogwaardige allmountain… Kästle MX is de perfecte allmountain… Full camber en goede torsiestijfheid.

Welk merk? Tja… Rijd je liever een Audi, een BMW of een Mercedes… In dit segment ski’s zijn alle ski’s goed… Welk merk is een kwestie van smaak en skistijl, dit zul je moeten testen om te voelen wat je het beste bevalt!

Ik heb de definitie gebruikt die hij in zijn eerste topic heeft gezet: “9. zoekt uitdaging in het terrein, heeft een efficiënte techniek – veel instructeurs en andere ski-professionals.”

Ik ben momenteel aan het blokken voor mijn volgende examens, en beschik hier niet echt over een deftig filmpje van me, maar zal er na mijn skiverlof in februari op dit forum wel eens iets opzetten :)

Heb ook net contact gehad met de skiwinkel en het is geen probleem om de ski’s die daar in voorraad zijn te komen testen allemaal :)

Ze hebben de volgende ski’s die ik wel eens ga uitproberen:

Atomic Redster S9
Head Worldcup Rebels i.Speed
Nordica Dobermann SLC FDT
Rossignol Hero Elite LT Ti
Blizzard Firebird WRC
Fischer RC4 Worldcup SC

Rossignol Hero Elite MT CA
Atomic Redster X9
Head i.supershape Magnum/Speed

Ik denk wel dat ik hier iets tussen ga vinden. Bedankt allemaal voor de hulp!!

ifor op 22 jan 2020 19:36

Betekend dat je bij de verkeerde winkel bent. Ze hebben alleen “consumenten ski’s”, en dit zijn precies allemaal laagwaardige ski’s met een soft opbouw… Heb je nix aan, kan je na een seizoen de sloot in smijten.

Met LS2 techniek wil je de stijfheid van een hoogwaardige ski. Laat al die rotzooi met mooie marketingkleurtjes aub in het schap liggen, en ga voor een echte ski

Bla bla

drauch89 op 23 jan 2020 16:31

nog meer bla

drauch89 op 23 jan 2020 16:34

Grote onzin natuurlijk.
Absoluut een waardige eerste post op dit forum 👍

Plaats een reactie