Backup bestemming?

Kom naar Limburg, de sneeuw valt er momenteel met bakken uit! :)

Bla, bla, bla.

Nauders deelt ook een skipas met Schöneben-Haideralm, Watles, Sulden am Ortler.

Mr. Slow

Nauders deelt ook een skipas met Schöneben-Haideralm, Watles, Sulden am Ortler.

Quick op 26 feb 2020 08:54

Dat en de andere gedeelde skipassen maakt Nauders toch echt wel een bestemming waar je wel heel veel kanten op kan.

Aftellen maar!

Dat maakt Nauders ook erg interessant! Dat was voor mij nog wat onbekend. Ik ga dat eens goed verder bekijken…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Let wel: Schöneben-Haideralm, Watles, Sulden is allemaal Italië. ;)

Bla, bla, bla.

I know, vind het echter gewoon interessant. Ik hou van het concept om vanuit 1 plek meerdere gebieden te bezoeken (of in een enorm gebied elke dag een andere hoek te kunnen bezoeken), waardoor dit wellicht op de ‘todo-lijst’ komt.

Voor nu lijkt het alsnog gewoon Moena te worden, dus is dit vooral voor volgend jaar.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

OK, dacht dat je Italië wou mijden om virusredenen. ;)
Vanuit Nauders (of Reschen) heb je ook nog Minschuns in Zwitserland en Trafoi (IT) vlakbij.
Voor iemand die graag grote gebieden doet ook wel een dagje waard. :)

Bla, bla, bla.

Virustechnisch kun je dan inderdaad beter ook niet naar Nauders e.o. Overigens staat bij mij eind maart een tripje naar Vinschgau op de planning.

Mr. Slow

Het is vooral ook handig om een goed lijstje te hebben als Moena echt niet kan. Dan wil ik graag obv Corona, weer en sneeuw snel iets uit een shortlist kunnen kiezen. Als dat niet nodig is (daar ga ik vanuit), dan is het een mooie lijst voor volgend jaar.

Serre Chevalier lijkt me heel mooi, Nauders eigenlijk ook en een ski amade week staat ook hoog (maar vind ik net iets spannender half maart). Trois Vallees en Tignes lijken me ook leuk, maar dat zou ook goed in het echte naseizoen kunnen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kleine update: vanuit onze beiden werkgevers wordt gevraagd om na terugkomst uit Moena 14 dagen thuis te blijven, just to be sure. Thuiswerken waar het kan en verder op de kosten van de baas, maar erg relaxed vinden we dat allebei niet. Rationeel is er ook heel wat op af te dingen, maar we hebben beiden geen enkele behoefte om de zaak op scherp te zetten én we kunnen onze boeking in Moena gratis een jaartje naar achter verplaatsen. Of we dat gaan doen, daar zijn we nog niet uit maar de kans is wel een stuk groter geworden.

Kijkend naar de opties, willen we het lijstje eigenlijk gaan updaten en kleiner maken. Laten we voor het gemak dan maar even stellen dat Nauders en omgeving dus ook afvalt.

In Oostenrijk zouden we dan neigen naar Ski Amade, het liefst vanuit een plek waar nog een mooi modern appartement vrij is en zowel Flachau, als Hochköning en Schladming goed te bereiken is (zeg minder dan 30 minuten rijden). Alternatief zou ergens in Vorarlberg zijn, maar ik merk dat ik qua gebieden dan toch een lichte voorkeur voor Ski Amade heb.

De knoop is nog niet doorgehakt en boeken kan ook volgende week nog, als we iets meer zicht hebben op het weer. Maar stel dat we omboeken én het wordt Ski Amadé, heeft iemand dan nog een tip (dorp) om ergens centraal te verblijven. Bonuspunten als Gastein ook goed te doen is. We zullen dan vrijdag overnachten onder munchen, dus kunnen zaterdag onderweg ook in een kleiner skigebied onderweg ergens skiën. Een klein beetje omrijden is dan niet erg. Ook daarvoor zijn tips welkom :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Waarom ga je nu niet naar Les3Vallees? Daar wilde je eigenlijk volgend jaar naar toe, toch?

Is net ook een halve meter sneeuw gevallen.

Kan nog steeds. Maar 3 Vallees kan altijd half maart (of later) wel, terwijl ik dat bij die regio wat spannender vind, terwijl de sneeuwcondities daar ook prima zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

hoe goed is Mayrhofen nog te doen in de 3e week van maart (kwa sneeuwcondities bedoel ik)?

Of af te raden wegens te druk (ik ga niet voor de après ski)

*bericht bewerkt door Videast op 04 mrt 2020 17:16

Ik zou zeker nu niet het noodlot in Italie gaan opzoeken. In ons dorp is 2 dagen geleden iemand met het virus besmet geraakt. Zit nu gedwongen thuis.
Betreft Warth
Je zit wel ver van alles weg.Ervaring van verleden week met een vriend die daar geboekt had. Altijd haast om de laatste lift te halen.Zodat er s’avonds
geen mogelijkheid was om in een ander dorp af te spreken.
Ach ja Wunderkammer is pro Lech net zo als de Koninklijke familie.
Zo langzamerhand onbegrijpelijk want het is er erg druk geworden.
Ischgl is leuk uiteraard (uitgaan) maar daarentegen weer erg makkelijke pistes.
Frankrijk valt voor mij af.
Zwitserland is voor mij te duur 😜

Ik lees eens even mee; hadden eind maart ook IT (Val Gardena) in de planning maar zie daar vooralsnog maar even van af. Nauders eo is wat mij betreft zeker een aanrader als je kleine gebiedjes ook leuk kan vinden, ben er afgelopen 2 jaar nu 3x geweest dus nu even iets anders en natuurlijk officieel ook risicogebied. Vorarlberg (Damüls, Au eo) is mooi, zelfde idee als Nauders eo, maar ook al erg bekend voor mij, heeft ook niet de voorkeur nu. Maar wat dan wel? Iets in FR dan toch misschien? Op een of andere manier trekt FR niet echt, al hebben we destijds in ValCenis een prima vakantie gehad, (@Roy83, dat is misschien wel iets voor je, samen Ausssois, Bonneval, la Norma), misschien dat nog eens overwegen. Keuzes :D

*bericht bewerkt door Userd op 06 mrt 2020 16:25

Frankrijk wordt em op zo’n korte termijn toch maar niet voor ons, het lijkt toch gewoon Ski Amade (vanuit Schladming) te gaan worden.

Damuls eo blijft op de todo list, net als Nauders eo. Als we maar Frankrijk gaan een keer, dan staat L3V samen met Serre Chevalier hoog op de lijst.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

yep, ook naar gekeken en als optie in het achterhoofd :D

@Roy83

Dan kan ik je zeker Rohmoos aanbevelen.
Haus Klemmerhof op de Hochwurzen berg.
Ski in ski out.

Born to run. B.S.

@Roy83
Kan Haus Kössler in Radstadt ook aanbevelen. Vriendelijke mensen, schone appartementen/kamers en heerlijk ontbijt. Zit je nog iets dichter bij Bad Gastein en kan je evt nog makkelijk Zauchensee opzoeken als het op de lagere pistes minder begint te worden. Nadeel is dan wel dat, als Schladming de “huis piste” is, je die dagen weer een stukje moet rijden.
Volgend jaar ook maar eens een kijkje nemen op de 4-Berge. Al jaren in Altenmarkt/Radstadt, maar eigenlijk alleen een stuk richting het westen geskied ivm techniek/sleepliftenhaat van de rest van de familie 😬

We hebben een apartement in Schladming zelf geboekt (Sunlodge). Het is of vrij centraal zitten (in Radstadt) en elke dag een stuk(je) moet rijden of sommige dagen bijna niet rijden en andere dagen iets verder.

Dat laatste is het geworden. De kou lijkt in de voorspellingen terug te keren, dus dan wordt het zeker 2 of 3 dagen 4 berge, misschien een dagje Hochkonig en de rest zien we wel. Zauchensee vonden we heel leuk, dus misschien daar nog een dagje, nog een dag wagrain en Flachau is ook geen straf en misschien ook nog wel een dagje een van de kleinere gebieden.

We hebben onze hotelovernachting die we hadden onder München gewoon laten staan, dus we kunnen zaterdag gewoon de hele dag skiën. Wellicht gewoon alvast in een van de ski amade gebieden, maar als iemand een leuke tip heeft voor een gebiedje tussen München en Schladming waar je anders niet snel komt, dan hou ik me aanbevolen. Mag best een kleine omweg zijn.

Tnx voor de tips in ieder geval!

*bericht bewerkt door Roy83 op 07 mrt 2020 10:04

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83

enjoy.😎

Born to run. B.S.

Nice @Roy83!
Vanuit Zauchensee kan je ook nog leuk doorsteken naar Flachauwinkl en evt Kleinarl, maar dan moeten de temperaturen niet te hoog zijn.

Nice @Roy83!
Vanuit Zauchensee kan je ook nog leuk doorsteken naar Flachauwinkl en evt Kleinarl, maar dan moeten de temperaturen niet te hoog zijn.

milannieubuur op 7 mrt 2020 10:13

I know, ik was half december in Wagrain en ben toen een dagje naar Zauchensee geweest, vanuit Kleinarl. Dat was zelf toen, midden in de föhn met hoge temperaturen, eigenlijk al goed te doen en dat was ook echt leuk :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hochkonig staat al op de lijst lees ik nu 🙄

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 07 mrt 2020 11:44

We hebben een apartement in Schladming zelf geboekt (Sunlodge). Het is of vrij centraal zitten (in Radstadt) en elke dag een stuk(je) moet rijden of sommige dagen bijna niet rijden en andere dagen iets verder.

Dat laatste is het geworden. De kou lijkt in de voorspellingen terug te keren, dus dan wordt het zeker 2 of 3 dagen 4 berge, misschien een dagje Hochkonig en de rest zien we wel. Zauchensee vonden we heel leuk, dus misschien daar nog een dagje, nog een dag wagrain en Flachau is ook geen straf en misschien ook nog wel een dagje een van de kleinere gebieden.

We hebben onze hotelovernachting die we hadden onder München gewoon laten staan, dus we kunnen zaterdag gewoon de hele dag skiën. Wellicht gewoon alvast in een van de ski amade gebieden, maar als iemand een leuke tip heeft voor een gebiedje tussen München en Schladming waar je anders niet snel komt, dan hou ik me aanbevolen. Mag best een kleine omweg zijn.

Tnx voor de tips in ieder geval!

Roy83 op 7 mrt 2020 10:00

Als je off piste wilt: obertraun, Krippenstein erg mooi off piste. Verder zou je ook gaullist kunnen doen ik ben daar zelf nog nooit geweest, maar het ligt voor jou semi op de route

Ik bedoelde als tweede tauplitz maar wijzigen lukt niet

Ik heb me een paar jaar goed geamuseerd in ramsau. Je kan off piste van de gletsjer naar ramsau (of naar hallstadt, maar dan heb je nog een lange rit te doen)

De vraag is alleen wat we ermee opschieten. Er is geen enkele garantie dat de virus haard enkel in Noord-Italië blijft. Mensen gaan van A naar B en nemen het virus mee.

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Die discussie kan hier, @dokteruk :https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/507857/coronavirus…

En Tnx voor dit tips @tsjoecha, @sammy en @milannieubuur. Wij blijven overigens wel op de piste. Ik kijk ook even naar die tauplitz, dat ken ik eigenlijk niet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie