Waarom heb jij je skis/snowboard aan de wilgen gehangen?

Hoi!

vraagje aan jullie doorgewinterde wintersporters: wat zijn de redenen dat jij bent gestopt met het gebruiken van je vorige paar skis/snowboard?

Lijkt me interessant om hier inzicht over te verkrijgen, dus ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

*bericht bewerkt door ET265 op 28 mei 2020 19:29

Mijn vorige paar ski’s heb ik letterlijk aan de wilgen gehangen. Deze waren compleet op. Belag flinterdun, staalkanten ook. Uiteindelijk een hele reep belag losgetrokken tijdens het pisteskiën. Helemaal op dus eigenlijk.

Wat is echter precies je vraag? Waarom ben je gestopt met skiën/snowboarden, of waarom heb je je vorige paar ski’s/snowboard weggedaan?

Heb een oud snowboard bij m’n ouders tegen het plafond gehangen van hun houten tuinhuis naast de oude ski’s van m’n pa. Staat wel leuk. Geen idee of het wilgen hout is btw.

Übung macht den meister!!!

Wat is echter precies je vraag? Waarom ben je gestopt met skiën/snowboarden, of waarom heb je je vorige paar ski’s/snowboard weggedaan?

Bennie op 28 mei 2020 18:47

Hele goede vraag, ik heb het aangepast zodat het duidelijker is! Het gaat er mij om waarom je oude ski’s het eind van hun leven bereikt hadden/waarom je besloten had ze niet meer te gebruiken, neem aan dat niet veel mensen hier zijn gestopt met skiën ;)

Ik zal mijn redenen ook even delen: de flex was er bij mijn eerste snowboard helemaal uit en de base was kapot (afgesleten op een paar plekken) door twee uurtjes ongewaxt snowboarden in een indoor hal, waardoor hij geen wax meer opnam. Bij mijn laatste paar ski’s is de reden vooral dat ze te kort waren en relatief ouderwets (2007), waardoor ze niet voldeden aan wat ik als skileraar nodig had.

Dat de kanten op waren heb ik bij ski’s trouwens wel vaker gehoord!

Leuke vraag @ET265
Ik ging eigenlijk nog best lekker op mijn vorige paar ski’s (dacht ik). Een paar Fischer Progressor 7+ waar ik een jaar of 6 op geskied heb.

Ik liep een paar jaar terug toevallig tegen een set Fischer Superior RC4 aan voor een zacht prijsje in het laag seizoen. Toen ik merkte hoeveel ‘meer’ er in deze ski’s zat t.o.v. mijn beginner latjes heb ik de oude niet meer gebruikt.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik met minimale toelichting heb gekocht en eigenlijk niet weet op wat voor soort ski ik mijn plezier beleef. Dat heb ik natuurlijk wel proberen op te zoeken, maar omdat deze lijn (bij aankoop al ‘vorige seizoen’) opgegaan is in een andere of een nieuwe naam heeft gekregen weet ik het niet. (dus als iemand er iets over kan vertellen, graag).

sneeuw witje en de 7 bergen

Leuke vraag @ET265
Ik ging eigenlijk nog best lekker op mijn vorige paar ski’s (dacht ik). Een paar Fischer Progressor 7+ waar ik een jaar of 6 op geskied heb.

Ik liep een paar jaar terug toevallig tegen een set Fischer Superior RC4 aan voor een zacht prijsje in het laag seizoen. Toen ik merkte hoeveel ‘meer’ er in deze ski’s zat t.o.v. mijn beginner latjes heb ik de oude niet meer gebruikt.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik met minimale toelichting heb gekocht en eigenlijk niet weet op wat voor soort ski ik mijn plezier beleef. Dat heb ik natuurlijk wel proberen op te zoeken, maar omdat deze lijn (bij aankoop al ‘vorige seizoen’) opgegaan is in een andere of een nieuwe naam heeft gekregen weet ik het niet. (dus als iemand er iets over kan vertellen, graag).

SandraSki op 28 mei 2020 19:51

Goede reden inderdaad! Ik heb zelf nu ook een paar RC4’s, de GS variant, dat zijn ook fantastische ski’s :) helaas weet ik ook niks over die van jou :(

Heb je jouw oude ski’s nog doorverkocht/doorgegeven, of staan ze nog in de kast?

Mijn Salomon Crossmax uit 2011 heb ik nog niet aan de wilgen gehangen, want eigenlijk ben ik er nog steeds tevreden over. Wel begonnen ze aan de achterkant langzaam te delamineren. Heb dat wel geplakt, maar ben in de tussentijd ook gaan kijken naar een paar nieuwe ski’s. Uiteindelijk heb ik afgelopen april de Nordica Dobermann Spitfire 72 RB FDT (een mond vol…) aangeschaft. Erg benieuwd hoe dat skiet komende winter! Maar zal vast ook nog wel eens op mijn Salomon’s skiën.

Mr. Slow

Ik heb mijn skies na 1 jaar terug gebracht naar de winkel
Hij heeft ze opgekocht samen met mijn stokken en skischoenen
Van dat geld heb ik bij hem een nieuwe helm met vizier gekocht
Ben gestopt met het staand skiën,omdat het medisch niet meer gaat
Wel overgestapt op het zitskiën, maar daar heb ik geen eigen materiaal van

Leuke vraag @ET265

Ik ging eigenlijk nog best lekker op mijn vorige paar ski’s (dacht ik). Een paar Fischer Progressor 7+ waar ik een jaar of 6 op geskied heb.

Ik liep een paar jaar terug toevallig tegen een set Fischer Superior RC4 aan voor een zacht prijsje in het laag seizoen. Toen ik merkte hoeveel ‘meer’ er in deze ski’s zat t.o.v. mijn beginner latjes heb ik de oude niet meer gebruikt.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik met minimale toelichting heb gekocht en eigenlijk niet weet op wat voor soort ski ik mijn plezier beleef. Dat heb ik natuurlijk wel proberen op te zoeken, maar omdat deze lijn (bij aankoop al ‘vorige seizoen’) opgegaan is in een andere of een nieuwe naam heeft gekregen weet ik het niet. (dus als iemand er iets over kan vertellen, graag).

SandraSki op 28 mei 2020 19:51

Goede reden inderdaad! Ik heb zelf nu ook een paar RC4’s, de GS variant, dat zijn ook fantastische ski’s :) helaas weet ik ook niks over die van jou :(

Heb je jouw oude ski’s nog doorverkocht/doorgegeven, of staan ze nog in de kast?

ET265 op 28 mei 2020 20:03

Ik heb ze doorgegeven. Ik vind het fijn dat iemand anders er plezier mee kan beleven.
Wat voor ski’s waren jouw oude paar? En hangen ze ergens aan de muur?

sneeuw witje en de 7 bergen

Er was een nieuwe?

Das bij mij meestal de reden ;)

Atomic SX12's. Kanten vrijwel op en de achterzijde delamineerde. Vervangen door de onvolprezen Blizzard RC-TI

*bericht bewerkt door Robert7 op 28 mei 2020 21:53

Ik had ze 2 jaar. Dat was lang zat :).

Maar nee, vooral gewijzigde wensen (mede door een betere techniek).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik kan wel even een lijstje afgaan:
2015 een tweedehands paar K2 AMP Rictor 82 gekocht als opstartski. Helemaal opgeskied, heerlijke carver, ook off piste skibaar maar iets te soepel.

2017 een paar Salomon X-Drive 8.0FS aangeschaft en een paar Nordica Dobermann GSR.
De Salomon waren te weinig off-piste naar mijn smaak en on-piste niet scherp genoeg. Wel fijn allround, maar vlees noch vis. Vorig jaar verkocht.
De Dobermanns waren best wel fijn na een lange kennismakingsperiode, maar waren vooral leuk op lege en strakke pistes. Ivm mijn werktijden kwam ik vooral veel volle verbuckelde pistes tegen. Te weinig gebruiksdagen dus ook verkocht.

Volkl Deacon 76, 2019. Lekkere ski op verspoorde pistes, maar gaf toch de voorkeur aan korte bochten. En een iets sneller insturende ski. Ingeruild voor een gemoedelijker type consumenten SL ski.

Ook nog een snowboard ingeruild. Was heel blij met mijn Ride Highlife UL, maar deze bleek met mijn gewicht toch een maatje te klein en was een duikboot in de poeder. Uit productie en niet te vinden tweedehands. Nu heeft de plank een nieuw baasje en ik een groter board dat wel blijft drijven op de diepe sneeuw.

*bericht bewerkt door Bennie op 29 mei 2020 09:15

Ik heb ze doorgegeven. Ik vind het fijn dat iemand anders er plezier mee kan beleven.
Wat voor ski’s waren jouw oude paar? En hangen ze ergens aan de muur?

SandraSki op 28 mei 2020 20:40

Oh ja heel goed :) die van mij waren geloof ik Salomon Crossmax slaloms, ze staan helaas bij ons in de kast weg te rotten. Ik zou ze nog wel graag aan iemand weggeven die voor het eerst op wintersport gaat ofzo, maar dat heb ik helaas tot nu toe nog niet gedaan.

Een foto zegt meer dan 1000 worden toch?
2 verschillende skis

null
null

*bericht bewerkt door Arnie777 op 01 jun 2020 14:03

Freeride = Life

@Arnie777 Die eerste is prima te repareren :-)

Click. Click. Peace

@Arnie777 Die eerste is prima te repareren :-)

Rogier op 1 jun 2020 14:41

@Rogier, helaas niet met mijn skills, zou niet weten wat er moet gebeuren. Mocht je zin hebben het uit te leggen, dan wil ik het wel proberen, ik heb de ski nog steeds! Was wel een goede reden nieuwe poederskis aan te schaffen ;)

Freeride = Life

Je hebt hier wel een stuk staalkant nodig, maar die kun je prima online bestellen en voor verdere vragen een ander topic of via PM. Is de moeite waard zeker als ski-caillou ;-)

Click. Click. Peace

Iemand anders gaat mijn snowboard aan de wilgen hangen, zonder mijn toestemming… Anders was ik nog wel ff doorgegaan met dit board, ondanks dat die al ouder was (jaartje of 6?).

Nieuwe board al binnen. Maar aankomende winter zit er geen wintersport in door positieve persoonlijke omstandigheden. Dus zal nog 2 jaar moeten wachten om deze van de wand te plukken.

Iemand anders gaat mijn snowboard aan de wilgen hangen, zonder mijn toestemming… Anders was ik nog wel ff doorgegaan met dit board, ondanks dat die al ouder was (jaartje of 6?).

Nieuwe board al binnen. Maar aankomende winter zit er geen wintersport in door positieve persoonlijke omstandigheden. Dus zal nog 2 jaar moeten wachten om deze van de wand te plukken.

Waah op 8 jun 2020 23:35

oh jee… zonder jouw toestemming, hoe dat zo?

Oei, dat is balen… wel extra veel voorpret! Ik heb ook dit jaar een nieuw boardje voor mezelf besteld, kwam per ongeluk heel rijk uit de winter, ook heeeeeel veel zin om daarmee aan de slag te gaan :)

Mijn echtgenoot heeft zijn snowboard aan de wilgen gehangen nadat hij een stalen plaat in zijn rug kreeg en een kunstof tussenwervelschijf. Getordeerd staande is einde oefening. Skiën is geen probleem.

It is an amazing world

Een paar Atomic Sx 10 moeten nog in de wilg,maar staan nu stof te vangen in de garage wilde ze als slijp oefen project gebruiken, maar is er nog niet van gekomen.

Een setje Fire Arrows omdat ik ze gewoon ontgroeid was. De set daarna heb ik vorig jaar met een goede klapper gesloopt, die waren anders nog wel wat jaren gebleven.

Plaats een reactie