Nieuwe website: feedback en bugs

@Videast Is gefixed en komt mee met de volgende release.

MAND!

Worden de pistekaarten ook (jaarlijks) geüpdatet? Ik zag toevallig net bij L3V dat er nog een verouderde pistekaarten op de website staan waarbij bijvoorbeeld de lift van Orelle naar Cime Caron er niet op staat, de Point de La Masse lift er niet op staat (i.p.v. daarvan nog wel de Masse 2) en dat de Col lift (boven Val Thorens) er nog steeds op staat.

Stay frosty

@Siard we houden die zoveel mogelijk bij ieder jaar maar het kan zijn dat dit bij een aantal nog niet gebeurd is.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Is het te overwegen om bij de “rapportage” functie ook een topic “Desinformatie” o.i.d. op te nemen?

Op mijn Iphone kan ik alle foto’s niet meer aanklikken of vergroten. Kan dat weer teruggezet worden naar hoe het eerst was?

...ski-addict...

Op mijn Iphone kan ik alle foto’s niet meer aanklikken of vergroten. Kan dat weer teruggezet worden naar hoe het eerst was?

maik100 op 26 okt 2023 08:21

Klopt. Leverde op andere plekken weer problemen op. Werkt nu alleen in forum topics. We kunnen dit later ook weer fixen op andere plekken.

MAND!

Het is me opgevallen bij veel topics die geopend worden om advies in te winnen naar welk skigebied iemand zou kunnen dat de topic starter vaak een specifiek verzoek in zijn/haar hoofd heeft waar diegene naar op zoek is, maar daarbij vaak bepaalde informatie niet geeft die dan door andere mensen die reageren opgevraagd moet worden. Bijvoorbeeld iemand die op zoek is naar een sneeuwzeker gebied met veel makkelijke pistes vergeet dan te vermelden dat dit ook niet te duur moet zijn en in Oostenrijk moet liggen (ik noem maar wat). Ik vind het superleuk om mee te denken met andere mensen over welk skigebied goed bij ze zou kunnen passen, maar ik denk vaak naar aanleiding van alleen het eerste bericht “ja eeeh, dat kunnen er zoveel zijn!” of “die zijn er wel, zelf zou ik die alleen niet kunnen betalen maar ik weet niet hoe het met jou zit?”. Veel van de informatie die je dan niet hebt zijn precies de criteria die jullie ook hanteren in jullie skigebiedenoverzicht.

Ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk dit in te bouwen is, maar misschien is een aparte categorie op het forum onder “skigebieden” te maken die specifiek gaat over skigebiedentips, en waarbij de topic starter dan standaard ook een aantal criteria moet invullen. Ik denk dat deze mensen dan veel makkelijker aan een perfecte match voor hun wensenlijstje kunnen worden geholpen. Daarbij is hun specifieke verzoek natuurlijk vooral doorslaggevend, maar dat kunnen ze natuurlijk evengoed aangeven in het topic.

Dus bijvoorbeeld een lijstje zoals:

  • Land:
  • Grootte skigebied:
  • Reisafstand:
  • Prijsniveau:
  • Reisperiode:
  • Speciale wens:

Waarbij iemand natuurlijk ook altijd kan kiezen dat het hem niet uitmaakt (bij land bijvoorbeeld, of iemand met genoeg geld bij prijsniveau)

Het is maar een idee, maar er zijn volgens mij veel topics waarbij eerste nog veel uitgevraagd moet worden voordat men echt tot de kern komt.

*bericht bewerkt door JelleK op 30 okt 2023 16:32

Volgend mij hebben we hier een fijne skigebiedenvergelijker: https://www.wintersport.nl/skigebieden

Maar hebben mensen vooral keuzestress
En komt t vooral allemaal neer op ‘goedkoop’
Helaas gaat dat slecht samen met wintersport.

Volgend mij hebben we hier een fijne skigebiedenvergelijker: https://www.wintersport.nl/skigebieden

Maar hebben mensen vooral keuzestress
En komt t vooral allemaal neer op ‘goedkoop’
Helaas gaat dat slecht samen met wintersport.

SuzannaE op 30 okt 2023 16:41

Jawel, die vergelijker gebruik ik zelf ook heel veel, maar daarin kun je natuurlijk niet een verzoek opnemen als “geen steile klim naar het dorp”, “veel gondels voor wandelaars” of “veel noordhellingen om eind maart nog goede sneeuw te hebben”. Mijn voorstel is dus om de vergelijker als het ware te combineren met de speciale wensen die niet in van die criteria te vatten zijn.

Beetje vreemd maar er staan ineens veel oude topic bovenaan. Allemaal met zogenaamde laatste antwoord rond 01u20 afgelopen nacht terwijl er helemaal niet werd gereageerd. 🤔
Screenshotje:

null

Bla, bla, bla.

ik krijg bij veel webcams (bij diverse gebieden) deze melding; “Sorry. The embed player for this webcam is not publicly available. Check out more webcams.”

Ik heb me juist 100 kilo morfine besteld, nu mogen die reclametopics/spam wel weg wat mij betreft. 😜

Bla, bla, bla.

Oh ja kan je alsjeblieft iets doen aan die spambots die regelmatig de threads volblaffen met scandinavische medische meuk?

Een wat secuurder aanmeldingsproces of een captcha oid toevoegen op posts?

Het is de afgelopen twee maanden al meerdere keren langsgekomen.

Zodra berichten jullie niet aanstaan niet verwijderen. Volgensmij moet een discussie altijd kunnen. Dom geneuzel. Niet iedereen heeft de zelfde mening.

Hoe Hoger Hoe Beter

Zodra berichten jullie niet aanstaan niet verwijderen. Volgensmij moet een discussie altijd kunnen. Dom geneuzel. Niet iedereen heeft de zelfde mening.

koenlam1 op 11 jan 2024 00:43

Ik weet niet waar dit over gaat, maar ik vind dat er nog wel sneller (en strakker) gemodereerd mag worden, bijv als klimaat weer langskomt.

De moderatiecrew is niet groot, dus ik snap dat t even duurt maar de onzin die daar soms langs komt en de agressieve toon maken dit forum niet leuker. En het is een klein clubje, elke keer hetzelfde clubje.
@koenlam1 geen idee waar jij op doelt, waarschijnlijk iets heel anders?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb me juist 100 kilo morfine besteld, nu mogen die reclametopics/spam wel weg wat mij betreft. 😜

bartvwg op 10 jan 2024 20:19

Graag inderdaad! Wellicht iets van een Captcha/Recaptcha vereisen bij aanmaken van nieuw account.

De grafiekjes bij de weersverwachting werken niet (meer). O.a. hier: https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/weersverwacht…

Zodra berichten jullie niet aanstaan niet verwijderen. Volgensmij moet een discussie altijd kunnen. Dom geneuzel. Niet iedereen heeft de zelfde mening.

koenlam1 op 11 jan 2024 00:43

Ik weet niet waar dit over gaat, maar ik vind dat er nog wel sneller (en strakker) gemodereerd mag worden, bijv als klimaat weer langskomt.

De moderatiecrew is niet groot, dus ik snap dat t even duurt maar de onzin die daar soms langs komt en de agressieve toon maken dit forum niet leuker. En het is een klein clubje, elke keer hetzelfde clubje.
@koenlam1 geen idee waar jij op doelt, waarschijnlijk iets heel anders?

Roy83 op 11 jan 2024 13:23

Ik ken het specifieke voorbeeld ook niet hoor, maar het valt mij wel op dat hier op t forum idd vrij gemakkelijk berichten verwijderd worden in discussies.
Ik ben zelf ook actief binnen een community website en dingen verwijderen gebeurt bij ons in principe nooit, of t moet echt een spam-botje zijn wat echt helemaal niets met de community te maken heeft, maar verder worden users aangesproken, gecorrigeerd en in het extreemste geval gebanned.

Ik wil graag even 2 probleempjes melden, waarvan ik (zeker voor #1), dacht dat het aan mijn smartphone lag (want alles is ok op mijn ipad), maar nu blijkt het niet aan mijn toestel te liggen.

  1. Sinds een hele tijd kan ik op mijn Samsung Smartphone met browser DuckDuckGo, gelinkte YouTube filmpjes meer openen. Als ik klik, begint dat grijze balkje onderaan te lopen, maar dat blijft lopen. Ik weet nu dat het niet aan mijn toestel ligt, door het recente topic over Japan, dat doorlinkt naar het WePowder forum. De YT filmpjes die daar staan spelen zonder probleem af. Heel erg vervelend, dit.

  2. De geposte foto’s zijn klikbaar, en dat werkt… MAAR: ik zie de foto laden blok per blok van boven naar beneden (zeker bij hoge resolutie fotos), waarbij de foto netjes rand-tot-rand staat. Tot het moment dat die volledig geladen is, en dat gaat die naar een enorme zoom modus (wss 1:1pixel), waarbij ik dan meestal een zwart scherm zie, tot ik 3 tot 6 uitzoom bewegingen maak om de foto weer volledig te zien. Da’s een beetje vervelend, maar niet zo erg als pt 1, waar ik de YT filmpjes nooit kan starten.

Voor alle duidelijkheid, die grijze balk die onderaan loopt, en blijft lopen, is de grijs-witte stukjes die horizontaal bewegen tijdens het initieel laden van het filmpje (waar dan later de blauwe voortgangsbalk getoond wordt als het filmpje begint te spelen, maar die komt nooit bij mij). Ook als ik de afspeellocatie ergens middenin het filmpje zet, blijven de wit-grijze eeuwig balkjes lopen.

null

*bericht bewerkt door Videast op 04 feb 2024 09:18

Ik heb me juist 100 kilo morfine besteld, nu mogen die reclametopics/spam wel weg wat mij betreft. 😜

bartvwg op 10 jan 2024 20:19

Nog steeds, nog steeds…
Mensen, doe hier eens wat aan, jullie zijn de enige site die ik ken, het enige forum wat ik ken, het enige bedrijf wat ik ken, enz. dat dergelijke spam maar niet onder controle krijgt. 🙄

*bericht bewerkt door bartvwg op 13 feb 2024 18:07

Bla, bla, bla.

Als jij een privacy vriendelijke en niet irritante oplossing weet let us know. We gaan iig niet alle gebruikers captcha’s laten invullen en daarmee nog meer data naar google sturen.

Kom anders een keer koffie drinken en je ideeën delen. Zoals ik zeg willen we oplossingen die voor iedereen een verbetering zijn.

Tot die tijd gewoon even melden en ze zijn binnen no time weg.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 13 feb 2024 20:32

MAND!

Volgens mij zijn er wel wat mogelijkheden toch? Misschien voeren jullie er al een aantal uit, maar wellicht kun je bijv niet Nederlandse ip’s toch een captcha in laten voeren? En, maar dat weet ik niet zeker, maar ik denk dat er vrij veel tracking gedaan wordt vanuit de advertenties, dus is een captcha dan echt zo erg (ik weet niet of het echt helpt hoor).

Alle grote fora hebben hier denk ik mee te maken, er kunnen volgens mij 2 dingen helpen:

  • goede filtering voor nieuwe gebruikers
  • snelle verwijdering slechte berichten

Die tweede kan geautomatiseerd (dubbel bericht in je eerste 5 posts? Alles verbergen en markeren voor een mod), maar vraagt ook iets van de modcrew (die klein is, wat ik overigens begrijp, maar dat zorgt voor vertraging).

Ik heb niet veel technische kennis maar wel wat ervaring met grote en drukke forums en wil zeker eens meedenken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het is momenteel wel heel erg. Ik markeer alles als spam maar al een uur bezig. En dat weten ze helaas.

Maar er is veel overeenkomst tussen de posts.

  1. Meerdere vrijwel dezelfde posts van dezelfde gebruiker binnen enkele minuten
  2. Onderwerp is voor zeker 50% hetzelfde bij aantal opvolgende posts.

Met die twee dingen zou je toch iets kunnen doen lijkt me. Meer dan max 5 nieuwe onderwerpen per uur ofzo is toch niet zo gek als restrictie… Het is maar een idee…

*bericht bewerkt door JeroenS op 14 feb 2024 11:19

Of misschien geen nieuwe topics tot je 10 posts hebt en 2 weken lid bent? Het is nu wel extreem…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hey @roy83 en @JeroenS bedankt voor jullie constructieve reacties. We doen zeker al heel veel en er wordt al ontzettend veel tegengehouden. We zijn ook regelmatig bezig met zoeken naar betere oplossingen maar zoals gezegd hebben we privacy en gebruiksgemak hoog in het vaandel staan. De captcha’s van Google werken net als de Facebook like buttons dus willen we hier echt niet hebben, plus ze zijn gewoon mega irritant. Blokkeren op ip buiten NL is ook lastig omdat zeker in het seizoen veel van onze gebruikers buiten de grens bivakkeren.

Bij Wepowder.com was het probleem eigenlijk nog groter en daar hebben we sinds deze winter aardig onder controle. We zullen dus zeker kijken of we die aanpassingen hier mee kunnen nemen en zo de hoeveelheid spam wat onder de knie te krijgen.

MAND!

Tnx voor je reactie @Yo-han. Als ik ergens mee kan helpen, let me know.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Filter op steekwoorden? “buy” + “online” of “mg” = post pas online na goedkeuring moderator?

Filter op steekwoorden? “buy” + “online” of “mg” = post pas online na goedkeuring moderator?

jesseklimt op 14 feb 2024 11:27

Dat zou kunnen maar daar filter je die Scandinavische posts van de afgelopen weken er niet mee uit. Je moet iets algemeens hebben.

Opeenvolgende posts vergelijken met bijv. iets als de Levenshtein Distance calculatie zou misschien iets kunnen zijn. Een basic string compare gaat niet werken. En dan alleen de eerste pak 'm beet 25 karakters… Die zijn over het algemeen gelijk of vrijwel gelijk bij dit soort spam-acties…

En je kunt de checks wat strakker doen bij iemand die 0 weken lid is (zeker met 0 posts). Bij iemand die 200 weken lid heeft en 200+ posts heeft bijv. is vrijwel zeker geen spam’bot’…

Fijn dat er naar gekeken wordt - het is nogal veel de laatste dagen. Vind dat jullie er overigens prima accuraat op reageren, maar kan me indenken dat iets om het minder werk te laten zijn welkom is. Als UXer alleen geen verstand van hoe dit technisch te doen.

Heb nog wel een suggestie voor de user profiles - ik mis bij ervaring eigenlijk een intermediate / gemiddelde niveau. Ik sta bij Snowboarden nu nog op beginner bijv, maar ben wel beginner af, ben alleen nog niet gevorderd. Zou mooi zijn als daar een niveautje tussen zou zitten.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie