Skigebieden Europa gesloten tijdens kerst?

@DSVier ik let op de inhoud. Wat jij zegt over Italië is erger dan mijn toon.

Wunderkammer op 24 nov 2020 11:31

Ik heb het over de manier waarop we hier met elkaar omgaan. Gewoon met respect.

Jij hebt het over mijn mening. Die zo vreemd niet is, Italië zit vooral ook in de financiële ellende omdat ze keer op keer weigeren hervormingen door te voeren. Dan mag het wel eens klaar zijn met dat wij bij gaan lappen. Daar mag jij verder anders over denken, maar ik zie niet in waarom ik die mening niet zou mogen ventileren. Is nog goed ook tegen corona: ventileren. ;)

@wunderkammer

Allerlaatste waarschuwing, reageer niet op de man, dit doe je momenteel in meerdere topics op een onprettige manier. Hou je bij je eigen argumenten en wees vriendelijk naar andere gebruikers en respecteer hun mening / ideeën.

Click. Click. Peace
@DSVier](/profiel/dsvier) ... Italië zit vooral ook in de financiële ellende omdat ze keer op keer weigeren hervormingen door te voeren. § DSvier op 24 nov 2020 11:56

Of misschien omdat het Europees monetair beleid op Duitse leest is vormgegeven? Je bent selectief in de feiten waarop je je hardvochtige mening baseert. Ik begrijp als de beste dat wintersport passie is, het is volkomen begrijpelijk dat het maatschappelijk niet de hoogste prioriteit heeft.

Italië eerder dit jaar:

Wunderkammer op 24 nov 2020 12:27

En dat is in welke zin relevant?
Bergamo is geen skigebied maar een stad en men is daar toen gewoon “koud gepakt”

Of misschien omdat het Europees monetair beleid op Duitse leest is vormgegeven?

nr49 op 24 nov 2020 13:30

Gelukkig wel ja. Lijkt een monetair beleid naar Italiaans model jou een goed idee?

Annoying skiers since 2003
@DSVier](/profiel/dsvier) ... Italië zit vooral ook in de financiële ellende omdat ze keer op keer weigeren hervormingen door te voeren. § DSvier op 24 nov 2020 11:56

Of misschien omdat het Europees monetair beleid op Duitse leest is vormgegeven? Je bent selectief in de feiten waarop je je hardvochtige mening baseert. Ik begrijp als de beste dat wintersport passie is, het is volkomen begrijpelijk dat het maatschappelijk niet de hoogste prioriteit heeft.

nr49 op 24 nov 2020 13:30

Niet mee eens, maar offtopic, dus ik laat het voor wat het is.

Italië eerder dit jaar:

Wunderkammer op 24 nov 2020 12:27

Dit is geen argument, maar de Corona-variant van een Godwin!

Wees blij dat we geen dermate virulente uitbraak van het virus meer hebben gehad sindsdien.

*bericht bewerkt door Shane op 24 nov 2020 13:51

I can stick uphill ice, on my saucer...
@DSVier](/profiel/dsvier) ... Italië zit vooral ook in de financiële ellende omdat ze keer op keer weigeren hervormingen door te voeren. § DSvier op 24 nov 2020 11:56

Of misschien omdat het Europees monetair beleid op Duitse leest is vormgegeven? Je bent selectief in de feiten waarop je je hardvochtige mening baseert. Ik begrijp als de beste dat wintersport passie is, het is volkomen begrijpelijk dat het maatschappelijk niet de hoogste prioriteit heeft.

nr49 op 24 nov 2020 13:30

Niet mee eens, maar offtopic, dus ik laat het voor wat het is.

DSvier op 24 nov 2020 13:50

Je baseert je mening (zie hierboven) over het niet openen van skigebieden in Italie op jouw macro-economische inzichten. Was dat wel on-topic?. Dit is precies de selectiviteit in je argumentatie die ik bedoel.

Je baalt er van dat er straks niet geskiet kan worden, en dat is heel begrijpelijk, maar probeer alsjeblieft om alles in een reëel perspectief te zien. Het effect dat een reguliere Capodanno op virusverspreiding in Italie (en Europa) kan hebben is vele malen groter dan het effect van verbieden hiervan op de Italiaanse en Europese economie.

@DSVier](/profiel/dsvier) ... Italië zit vooral ook in de financiële ellende omdat ze keer op keer weigeren hervormingen door te voeren. § DSvier op 24 nov 2020 11:56

Of misschien omdat het Europees monetair beleid op Duitse leest is vormgegeven? Je bent selectief in de feiten waarop je je hardvochtige mening baseert. Ik begrijp als de beste dat wintersport passie is, het is volkomen begrijpelijk dat het maatschappelijk niet de hoogste prioriteit heeft.

nr49 op 24 nov 2020 13:30

Niet mee eens, maar offtopic, dus ik laat het voor wat het is.

DSvier op 24 nov 2020 13:50

Je baseert je mening (zie hierboven) over het niet openen van skigebieden in Italie op jouw macro-economische inzichten. Was dat wel on-topic?. Dit is precies de selectiviteit in je argumentatie die ik bedoel.

Je baalt er van dat er straks niet geskiet kan worden, en dat is heel begrijpelijk, maar probeer alsjeblieft om alles in een reëel perspectief te zien. Het effect dat een reguliere Capodanno op virusverspreiding in Italie (en Europa) kan hebben is vele malen groter dan het effect van verbieden hiervan op de Italiaanse en Europese economie.

nr49 op 24 nov 2020 15:51

Je haalt nu wat zaken door elkaar. Het monetair beleid is offtopic.

Het verband tussen het sluiten van delen van de economie en dan in dit specifieke geval wintersport toerisme en vervolgens extra steun vragen bij de overige EU landen is wel ontopic.

Nogmaals: ook de WHO meent dat lockdowns voorkomen moeten worden en dat ingezet moet worden op maatregelen als afstand houden, mondkapjes, etc.

@DSVier … Italië zit vooral ook in de financiële ellende omdat ze keer op keer weigeren hervormingen door te voeren.

Het monetair beleid is offtopic.

DSvier op 24 nov 2020 20:59

🤔 dus macro-economische hervormingen zijn on-topic maar monetair beleid off-topic? Het is maar net wat je uitkomt natuurlijk.

@DSVier
Nogmaals: ook de WHO meent dat lockdowns voorkomen moeten worden en dat ingezet moet worden op maatregelen als afstand houden, mondkapjes, etc.

DSvier op 24 nov 2020 20:59

Er is nu geen volledige lockdown zoals in het voorjaar én het doel is om met zo beperkt mogelijke maatregelen de winter door te komen. Juist daarom is het nodig om rond Kerst en nieuwjaar beperkingen te handhaven, want anders kan je straks weer extreme maatregelen moeten nemen.

*bericht bewerkt door nr49 op 24 nov 2020 21:52

Nou, er staat dat Italië dichtblijven zinloos vindt als de Italianen dan vervolgens elders gaan skiën.

Het is dus nog allemaal zeer de vraag. Maar dat Conte probeert om het gehele Europese skiseizoen de nek om te draaien is een feit.

Ik vind het best hoor, maar dan graag als Italië nooit meer aankloppen voor financiële hulp. Als je bewust je eigen economie de nek om gaat draaien, dan moet je ook maar lekker de gevolgen zelf accepteren.

DSvier op 24 nov 2020 09:27

Maar meneer Conte ging graag open tijdens de zomervakantie, en nu de vinger wijzen naar de skigebieden omdat men niet een tweede Ischgl wil hebben.

Ik zie het wel ga pas eind februari.

Wie wil skiën Corvatch Sankt Moritz Zwitserland
gaan open vanaf vrijdag

Italië eerder dit jaar:

Wunderkammer op 24 nov 2020 12:27

Dit is geen argument, maar de Corona-variant van een Godwin!

Wees blij dat we geen dermate virulente uitbraak van het virus meer hebben gehad sindsdien.

Shane op 24 nov 2020 13:51

@Shane Ook kort door de bocht , niet??

Born to run. B.S.

Italië eerder dit jaar:

Wunderkammer op 24 nov 2020 12:27

Dit is geen argument, maar de Corona-variant van een Godwin!

Wees blij dat we geen dermate virulente uitbraak van het virus meer hebben gehad sindsdien.

Shane op 24 nov 2020 13:51

@Shane Ook kort door de bocht , niet??

dan58 op 25 nov 2020 09:56

Nee hoor @Dan58

Het is gewoon dezelfde soort retorische truc om de discussie monddood te maken. Hij post het slechts om DSvier (want wat die schrijft is verschrikkelijk erg) schuld door associatie aan te wrijven en het was dus gewoon ook weer een ad-hominem.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane
Ok, Wonderkamer schrijft wel dikwijls OP de man, maar heeft regelmatig ook gelijk.

Ik doelde op je " Godwin", die vgl met 'H.tler" is er echt te veel aan.
🍻

Born to run. B.S.

@Shane
Gek toch dat het Italië is dat als eerste officieel aangeeft de skigebieden met Kerst gesloten te houden, met een ‘smeekbede’ aan de andere Alpenlanden hetzelfde te doen.
En dat Macron dat een dag erna inkopt.
Allemaal voorgekookt in Brussel, met Italië als ‘moreel geweten’

@Shane
Ok, Wonderkamer schrijft wel dikwijls OP de man, maar heeft regelmatig ook gelijk.

Ik doelde op je " Godwin", die vgl met 'H.tler" is er echt te veel aan.
🍻

dan58 op 25 nov 2020 11:38

Je begrijpt me verkeerd @Dan58.
De wet van Godwin gaat er over dat er in online discussies uiteindelijk altijd iemand de Hitler kaart speelt, ook al is dat totaal niet relevant en slechts bedoeld als ad-hominem en het doodmaken van de discussie.

In Corona discussies is de Bergamo kaart trekken daar een variant op, zeker op de manier zoals wunderkammer hier DSvier weer wat wil aanwrijven.

Gaan we nu weer ontopic ;)

*bericht bewerkt door Shane op 25 nov 2020 11:49

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gek toch dat het Italië is dat als eerste officieel aangeeft de skigebieden met Kerst gesloten te houden, met een ‘smeekbede’ aan de andere Alpenlanden hetzelfde te doen.
En dat Macron dat een dag erna inkopt.
Allemaal voorgekookt in Brussel, met Italië als ‘moreel geweten’

Wunderkammer op 25 nov 2020 11:45

Vooropgesteld, ik vind het helemaal niet gek dat de skigebieden dicht moeten blijven met Kerst, gezien alles wat er van de bevolkingen overal in Europa wordt gevraagd om op te geven. Ondanks dat dit indruist tegen mijn persoonlijke mening over de maatregelen.

Jij mag van mij prima betogen dat Italië door een aan Bergamo overgehouden trauma snel geneigd is tot het nemen van strenge maatregelen. DSvier mag tegelijkertijd prima betogen dat ze daarmee naar zijn mening onnodig hun economie een klap uitdelen… En dat laatste mag van jou dan niet, sterker nog, je gaat DSVier zelfs de noodsituatie van vorig jaar aanwrijven.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Duitsland is er ook nog niet uit. De toerisme verantwoordelijke is voor opening van de skigebieden, Söder van Beieren is tegen.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/Skifahren-soll-unter-Auflage…

@Shane Sorry, maar je kletst en simplificeert. Nogal.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 25 nov 2020 16:01

@Shane Sorry, maar je kletst en simplificeert. Nogal.

Wunderkammer op 25 nov 2020 15:55

Ik weet niet zo goed wie er kletst met al zijn stellige eigen waarheden. Of kletst Roel soms ook volgens jou @Wunderkammer zie link.
https://www.wintersport.nl/nieuws/25/11/2020/maatregelen-vo…

Peter Pos

@peterpos lees het artikel wat ik in die thread heb geplaatst.
En vraag je dan af: Is het eigenlijk wel ethisch als we gaan skiën met Kerst?
Want die vraag wordt hier eigenlijk bar weinig gesteld…bar weinig.

@peterpos lees het artikel wat ik in die thread heb geplaatst.
En vraag je dan af: Is het eigenlijk wel ethisch als we gaan skiën met Kerst?
Want die vraag wordt hier eigenlijk bar weinig gesteld…bar weinig.

Wunderkammer op 25 nov 2020 17:46

Dat is ethisch prima verantwoord als je maatregelen neemt. Het is een individuele sport in de buitenlucht, wat op basis van de huidige inzichten, zeker met maatregelen rondom de liften, prima kan met zeer beperkt risico.

Het is op zich al onethisch de blik zo onrealistisch te vernauwen. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/25/terwijl-vader-werd-gei…
Anyway…de boel blijft dicht met Kerst. Die beslissing is echt wel genomen.
Wat je nu leest is politiek gelobby over geld, ondersteuning.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 25 nov 2020 18:25

@peterpos lees het artikel wat ik in die thread heb geplaatst.
En vraag je dan af: Is het eigenlijk wel ethisch als we gaan skiën met Kerst?
Want die vraag wordt hier eigenlijk bar weinig gesteld…bar weinig.

Wunderkammer op 25 nov 2020 17:46

Het gaat er niet om wat jij of ik ‘etisch’ vinden. Het gaat erom dat jij stellig beweert dat alles dichtgaat, terwijl die beslissing nog niet genomen is. Tenminste, dat haal ik uit het artikel van Roel en ik schat hem qua deskundigheid hoger in dan jou.

Peter Pos

Bizar verhaal in het NRC, ik had geen idee dat het zo beroerd is in IT momenteel. Wat een zooitje. Laatste stukje uit het artikel brrr “ Francesco Ruotolo wordt in oktober ziek en zijn situatie verslechtert. Als 118 wordt gebeld, het noodnummer voor de ambulance, krijgt de familie te horen dat er nog twintig mensen wachten en dat er geen plaats is in de ziekenhuizen. De ambulance komt niet. Na een derde keer bellen komt er iemand kijken, maar die beweert dat de net aangeschafte zuurstofmeter niet goed werkt. Ruotolo moet maar thuis blijven. Een paar dagen later gaat het nog slechter. Weer gebeld, en na zes uur wachten en een interventie van de carabinieri komt om middernacht een ambulance om hem naar het Cardarelli te brengen. Om twee uur ’s nachts, na een uur wachten buiten, wordt hij opgenomen. Hij blijkt ernstig ziek, maar hoe hij precies wordt behandeld, weet de familie niet: het paviljoen H waar Ruoloto ligt, is niet toegankelijk en niemand neemt de telefoon op. De enige informatie komt van wat berichtjes die Ruotolo zelf naar zijn familie stuurt. Hij schrijft dat sommige patiënten uit bed kunnen komen en naakt rondlopen, „ontdaan van iedere menselijke waardigheid”. Een voor een ziet hij ze sterven. In een van zijn laatste WhatsAppjes schrijft Ruotolo, met een verwijzing naar de grote dichter Dante: „Het lijkt alsof ik in een van de kringen van de hel terecht ben gekomen.””

Edwin van Riel

Allerlaatste waarschuwing voor @wunderkammer stop met op de man te spelen, en mensen te veroordelen. Als je nog een keer over de streep gaat krijg je een ban zonder verdere waarschuwing.

Click. Click. Peace

@Rogier in het licht van het NRC artikel vind ik jouw reactie eigenlijk ook onethisch.
Gooi mij er maar uit hier

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 25 nov 2020 19:48

@peterpos lees het artikel wat ik in die thread heb geplaatst.
En vraag je dan af: Is het eigenlijk wel ethisch als we gaan skiën met Kerst?
Want die vraag wordt hier eigenlijk bar weinig gesteld…bar weinig.

Wunderkammer op 25 nov 2020 17:46

Volgt er nu een college ethiek van je @Wunderkammer ? Hahahaha! Weet je eigenlijk wel wat het betekent (niet alleen een Ad hominem, maar ook een oprechte vraag)? Want er zijn nu wel heel, heel veel mensen die heel erg veel achterwege laten voor het “gemeenschappelijk belang”, lees: een heel kleine groep mensen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie