Het aftellen begonnen

null

Ken je dat?

Net terug van de zomervakantie, uiteraard in Oostenrijk geweest, en het eerste wat je denk… nog 132 nachtjes slapen🎿

Nou dat heb ik dus vanmorgen. Vorige seizoen met lede ogen moeten aanzien dat we onze reservering telkens maar opschoven en uiteindelijk niet hebben kunnen gaan. Is het nu wel tijd om te gaan. Komend seizoen alvast 2x een week vast gelegd. En alvast begonnen met aftellen.

Gisteren na thuiskomst de reisspullen hiking spullen opgeruimd en gelijk ff gecheckt of we nog wat nodig hebben, de wintersport collectie komt immers over een paar weken weer de winkels binnen😍

Wat heb ik het gemist…. Als je dan zo een ruime week in Oostenrijk bent dan geniet je zo van de bergen, de mensen en het land… heerlijk. Ook nog mooi weer, lekker gewandeld en gezwommen. Alleen… geen sneeuw om te skiën. Helaas niet bij de hintertux gletsjer geweest zoals elders hier op de site te lezen.

Ik zeg laat maar komen die winter, en het liefst zonder al te veel maatregelen, hoewe men in Oostenrijk dit zeer goed op orde heeft.

Zucht…😞 nog 132 nachtjes

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 aug 2021 07:32

William & José

Hier ook aan het aftellen… Welke bestemming heb je geboekt?

Hier ook aan het aftellen… Welke bestemming heb je geboekt?

WouterVdB op 15 aug 2021 20:17

Serfaus-Fiss-Ladis als eerst daarna St.Anton.

William & José

Ik moet het allemaal nog maar zien komende winter. Als het even meezit nog wel in oktober en weekje de bergen in.
Kan niet wachten tot het weer kan deze winter, maar boek nog niets.

Ik moet het allemaal nog maar zien komende winter. Als het even meezit nog wel in oktober en weekje de bergen in.
Kan niet wachten tot het weer kan deze winter, maar boek nog niets.

Tiny-M op 16 aug 2021 09:28

Zelfde verhaal hier. Kijk enorm uit naar komende winter, maar durf nog niks te boeken. Heb er een hard hoofd in…

Let it snow

Ik heb wel acco geboekt, maar alleen met gratis annuleren tot kort van te voren. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon doorgaat, positief denken!!

Ik kijk er ook naar uit. Paar maanden geleden geboekt. Ik moet nog 187 nachtjes wachten…

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik heb wel acco geboekt, maar alleen met gratis annuleren tot kort van te voren. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon doorgaat, positief denken!!

elisabeth101 op 16 aug 2021 10:16

Verstandig. En idd positief blijven denken. Veel was al vol voor komende winter. Dat is de rede waarom we nu al 2x hebben geboekt.

Normaal kijken we 2 weken van te voren waar nog plek is in een gebied wat we willen.

William & José

Heb wat annuleerbare opties staan, maar durf nog echt niet af te tellen. Denk dat het makkelijk moet kunnen, maar of het mogelijk gemaakt gaat worden vraag ik me zeer af. Het beste wat ik denk te doen is een beetje spreiden qua landen en zodra een gelegenheid zich voor doet direct te gaan…

Met een vaccinatiebewijs en een pak administratie ga je nu ook op pad in Europa en dat zal deze winter nog wel blijven. Ik kan me niet voorstellen dat er nog een ski-loze winter aan komt.

Life is what happens while you were checking your phone

Met een vaccinatiebewijs en een pak administratie ga je nu ook op pad in Europa en dat zal deze winter nog wel blijven. Ik kan me niet voorstellen dat er nog een ski-loze winter aan komt.

Leon100 op 17 aug 2021 13:13

Dit denk (of is het wellicht toch hoop?) ik ook…

Edit: ik heb in ieder geval verrekes veel zin om op skivakantie te gaan

*bericht bewerkt door philip1991 op 17 aug 2021 13:40

Ik kan me niet voorstellen dat er nog een ski-loze winter aan komt.

Leon100 op 17 aug 2021 13:13

Dat kan ik me ook niet voorstellen, je weet natuurlijk nooit, maar de ontgoocheling zou dan wel bijzonder groot zijn.

Bla, bla, bla.

Ik stel het me wel voor, dan kan het altijd meevallen.

Yes, aftellen maar! Deze winter lukt het zeker, daar ben ik persoonlijk van overtuigd. Laat de voorpret maar starten … eind januari 2022 een eerste keer weg, later met krokus nog een weekje. Mooie foto … even het landschap overzien alvorens de afdaling te starten :-)

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Ik zit ook al af te tellen. 11 december de eerste keer 29 januari dan nog een weekje. We hebben deze al geboekt Mischien maart nog een paar daagjes er achter aan. Ik hoop zo dat het gaat lukken dit seizoen. Vorig jaar steeds vooruit geschoven. Zelfs nog wat besproken in Mürren Zwitserland. Maar kon toch ook niet door gaan. Gelukkig nog wel geskied. Paar keer op en neer naar Willingen en Winterberg geweest. Dus duimen hoog.

JMW

Oh heerlijk ja weer aftellen naar de winter, wij waren een van de gelukkige die afgelopen winter wel wat geskied hadden, maar het was reuze ongezellig, koud en alles dicht. Net zondag naar huis gevlogen, na een week van veel activiteiten, vlgd week weer terug en eind september nog even. Dan 10 dec begint voor mij het winterseizoen weer, heerlijk. Ik ga er vanuit dat het allemaal door mag gaan, afgelopen zes weken weinig van corona gemerkt. Ons huis is al aardig vol geboekt voor de winter, fijn weer om gasten te ontvangen die ook aan het aftellen zijn. Op naar een prachtige sneeuwrijke winter voor iedereen.

Dienten Die Alte schule

Ik kan me ook niet voorstellen dat we nog een jaar zonder skivakantie moeten… maar toch voor alle zekerheid kan ik al iets korter aftellen en heb ik een tripje in november in de planning. Daarna hopen dat in begin januari er ook nog niets veranderd is en ik voor de 2e maal weg kun. Aftellen en duimen maar!

Wij zijn ook aan het aftellen, nog 144 nachtjes slapen
Waarom duurt dat altijd zo lang?

Tja, duurt altijd lang. Maar nooit meer zo lang als de laatste dag dat ik nog ik de open lucht geskied heb:dat is maar liefst 529 dagen gelden.

Life is what happens while you were checking your phone

Yes, aftellen maar! Deze winter lukt het zeker, daar ben ik persoonlijk van overtuigd. Laat de voorpret maar starten … eind januari 2022 een eerste keer weg, later met krokus nog een weekje. Mooie foto … even het landschap overzien alvorens de afdaling te starten :-)

ChristopheJ op 23 aug 2021 16:49

thx… is een foto van mijn dochter, vlak voor ze de afdaling inzet.

William & José

Tja, duurt altijd lang. Maar nooit meer zo lang als de laatste dag dat ik nog ik de open lucht geskied heb:dat is maar liefst 529 dagen gelden.

Leon100 op 25 aug 2021 13:57

oe… dat klinkt idd heeeeel lang.
121 nachtjes klinkt idd al veel beter als 529 dagen geleden…

William & José

null

Ken je dat?

Net terug van de zomervakantie, uiteraard in Oostenrijk geweest, en het eerste wat je denk… nog 132 nachtjes slapen🎿

William-Jose op 15 aug 2021 11:01

Ja dat ken ik zeker: https://www.wintersport.nl/weblog/26/08/2021/dat-gevoel-dat-…

Click. Click. Peace

Het is nog allerminst zeker of Oostenrijk komende winter opengaat, eerst maar eens zien hoe het virus zich komend najaar ontwikkelt.

null

uiteraard in Oostenrijk geweest

William-Jose op 15 aug 2021 11:01

Hoe bedoel je? Uiteraard?
Er zijn meer landen waar je heel goed (lees beter) kunt skiën 😉

Disturbing the peace since 1975

En natuurlijk de belangrijkste vraag van eind augustus:
Hoe is met onze Gele Gentiaan?
Ben echt benieuwd want, na de deceptie van afgelopen jaar, moet ik er niet aan denken dat we een $%& winter tegemoet gaan zonder sneeuw etc.

null
null

Gele gentianen in de Pyreneeën (Pyrenées Ariégeoises) deze zomer, 18 juli. Ongeveer 110 cm hoog.

❄️

En natuurlijk de belangrijkste vraag van eind augustus:
Hoe is met onze Gele Gentiaan?
Ben echt benieuwd want, na de deceptie van afgelopen jaar, moet ik er niet aan denken dat we een $%& winter tegemoet gaan zonder sneeuw etc.

Togi op 30 aug 2021 13:54

Ja nou! Hebben het zo gemist dat we voor deze winter 3 weken in de planning hebben. Zo hopen dat we getrakteerd worden op goede sneeuw.
We tellen ook af, 115 nachtjes nog. Tweede kerstdag staan we hopelijk op de ski’s in 🇨🇭

❄️

Plaats een reactie