Skipas Cervinia + uitbreiding Zermatt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Hallo,

Is het nog steeds mogelijk om per dag de uitbreiding naar Zermatt bij te kopen? We hebben een 6 daags pas voor Breuil-Cervinia, maar willen bij mooi weer de uitbreiding naar Zermatt bij kopen.

Kan dit gewoon bij de kassa van de gondel op de dag zelf?

Dat zal, net als andere jaren, vast wel kunnen. Even de site in de gaten houden, maar als het kan, kan het gewoon bij elke kassa (en die zitten bij alle dalstations).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Laatste keer dat wij er waren (dec 19) wel. Vergeet ook minder bekende stukjes als mongnod of bv Pila niet als het lekker gesneeuwd heeft! Kleiner, betaalbaarste en o zo mooi.

Edwin van Riel

Dankjewel!

Ben wel benieuwd hoe ze controle in Zwitserland (op Corona) gaan doen als je vanuit Cervinia omhoog gaat. (Geldt trouwens voor alle grensoverschrijdende skigebieden.)
Toch niet geheel uit te sluiten dat ze het skigebied om die reden gescheiden houden dit jaar. Aan de andere kant: je mocht afgelopen seizoen wel door Zwitserland rijden zonder probleem. Dus als je dan weer dezelfde dag terug zou gaan naar Cervinia, zou dat wellicht wel worden toegestaan.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 sep 2021 20:34

Ben wel benieuwd hoe ze controle in Zwitserland (op Corona) gaan doen als je vanuit Cervinia omhoog gaat. (Geldt trouwens voor alle grensoverschrijdende skigebieden.)
Toch niet geheel uit te sluiten dat ze het skigebied om die reden gescheiden houden dit jaar. Aan de andere kant: je mocht afgelopen seizoen wel door Zwitserland rijden zonder probleem. Dus als je dan weer dezelfde dag terug zou gaan naar Cervinia, zou dat wellicht wel worden toegestaan.

DrPhil op 10 sep 2021 20:25

Was hetzelfde aan het denken daarstraks. Of wat indien het ene land de G3-toepast voor de skiliften, en het andere land niet… Waar gaan ze dan handhaven, aan iedere lift of bij het kopen van de skipas?

*bericht bewerkt door DavidW op 10 sep 2021 21:02

Ik heb dezelfde vraag maar dan voor dit seizoen. Net de site bekeken maar kan helaas niks vinden over een upgrade die per dag mogelijk is?

Zou ff mailen.

Mr. Slow

Idd even mailen. Niet lastminute, ze hebben soms nogal tijd nodig voor een antwoord :).

Ik zou vorig jaar gaan en toen was het ook niet meer op de site te vinden, maar na een mailtje bleek het gewoon te kunnen.

*bericht bewerkt door Roy83 op 21 dec 2022 07:32

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je kunt dit onderaan de lift regelen. Kan per dag maar ook per week. Schrik niet van de prijzen.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik ben gisteren en vandaag in Valtournenche geweest heb zelf de internationale pas gekocht idd. niet goedkoop en vandaag zat ook nog eens de verbinding dicht. Op een 2 daagse pas scheelde het maar circa €10 in totaal ten opzichte van alleen de Italiaanse skipas.

In wat oudere berichten kwam ik een prijs tegen van 30,- per dag, dit is momenteel 50 euro per dag. Als je van plan bent om regelmatig naar Zwitserland te skiën is een internationale pas al snel voordeliger. Van de 5 dagen dat we op de pistes waren was de verbinding uiteindelijk ±2,5 dag open.

Nadeel van de internationale pas is dat je niet naar Pila etc kan, tenzij dit veranderd is.

Een 6 daagse internationale skipas is € 91,- duurder.

Via www.skilife.info kom ik ook een pas van € 367,- tegen, voor alle Aosta liften en incl 2 dagen Zermatt. Dat is overigens wel weer gelijk aan 6 dagen Cervinia plus 2 dagen Zermatt :). https://www.skilife.ski/en/skipass/rates/international-skipa…

*bericht bewerkt door Roy83 op 02 jan 2023 12:18

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83: Jij rekent met de laagseizoenprijzen?

In dit gebied zijn er inderdaad veel factoren die meewegen in de juiste skipas:

  • Andere aosta bestemingen erbij
  • Zermatt erbij (verbinding open of niet)
  • Hoog/laagseizoen prijsverschillen i.c.m. upgraden.
  • Upgraden kan schijnbaar niet aan alle kassa’s?

Voor me aan de kassa stond dan ook een koppel dat er erg lang over deed om wat te beslissen :P

Hier staan in ieder geval de huidige prijzen van het cervinia/internationaal skipas: https://drive.google.com/file/d/1mXQHehvBzR39FtN9t_5SFMKihn1…

Ja ik reken met laagseizoenprijzen :). Ik ga 18 maart. Ik wil én naar Zermatt én naar Pila, dus dat is a) goed kijken naar de weersvoorspelling en b) ff puzzelen.

De ‘standaard’ Italiaanse pas heeft sowieso 2 dagen in een ander resort erbij overigens.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

50 euro er tegenwoordig bij per dag voor de uitbreiding? Dat is wel fors. Zeker als je al een skipas hebt aangeschaft…

Mr. Slow

Yup, idd blijkt het € 50,- te zijn, ook in het laagseizoen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Enorm enthousiast dat wij begin maart ook naar Breuil gaan. Italianen kennende, is het altijd moeilijk om de juiste info te vinden (laat staan die accommodaties in Breuil? Bizar)

Dank aan @pod.events voor het delen van die Google Drive doc.
Zo is het toch een beetje duidelijk. Er zijn wel wat verschillen met andere jaren? Zo is er geen laag of hoogseizoen? Enkel nog een duur seizoen. lol

Vroeger kocht je een international pass en had je 2 dagen naar keuze voor Zermatt. Klopt het dat je nu 6 dagen naar Zermatt kan voor 438€? En dat je dus geen 50€ moet opleggen.
Enkel als je Breuil - Valtorneche neemt voor 6 dagen (311,5€), betaal je 50€ per dag meer dat je naar Zermatt wilt. Als je dus al zeker 2 dagen gaat, kan je beter onmiddellijk de full package nemen.

Klopt helemaal Tomazzive.

Er is nog wel een loophole in het laagseizoen: https://www.skilife.ski/en/skipass/rates/international-skipa…
Daarmee krijg je 2 dagen toegang tot Zermatt bij een weekpas (én de rest van de val d’aosta) voor 392 of in het hoogseizoen 427

*bericht bewerkt door michielr op 26 sep 2023 17:40

Idd, hebben ze aangepast! Volgens mij heeft dit te maken met de nieuwe verbinding die dit seizoen ingebruik wordt genomen die Zermatt met cervinia verbindt via gondel…

@michielr, wij blijven wel in Cervinia. Het voordeel van de rest van Val d’Aosta te zien is er niet echt. Bijgevolg hebben we voor 11€ meer 6 dagen toegang tot Zermatt.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jullie ervaring is met accommodaties te vinden in Breuil-Cervinia? Die lijken toch heel beperkt te zijn en heel duur voor wat je krijgt. Zijn er toevallig Italiaanse sites waar je een beter aanbod hebt?

Nee, er is gewoon niet zoveel aanbod voor de prijzen die we hier op de site gewend zijn, al zijn er zat kleine hotels te vinden die nog wel prima zijn, maar de best gelegen hotels zijn vaak duurder. Appartementen zijn goedkoop in Cieloalto, maar lelijk. Er zijn 2 mooie appartementen, maar die zijn in het laagseizoen 2k per week. Ik ben afgelopen jaar in Red Fox geweest, dat was perfect (maar dus niet goedkoop). Dat is op loopafstand van de piste.

Qua hotel: ik ben wel fan van Les Rochers in Valtournenche. Goed eten, vriendelijk personeel en fijn zwembad. In Cervinia ooit in Baita Cretaz geweest, maar of dat nog bestaat als hotel weet ik niet, wel als restaurant en dat was afgelopen jaar weer heerlijk.

Maar je zit op 2000m, in een dorp dat mikt op een skiër die wat meer te besteden heeft. Heel goedkoop wordt dat niet, op een uitzondering na. Geldt ook voor de populaire plekken qua lunch, dat is in Cervinia niet goedkoop. Valtournenche is veel betaalbaarder. Qua alles. Alleen (bijna) altijd met een shuttle naar de lift.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@roy83, wij zitten inderdaad in de arsi-lelijke appartementen in Cielalto. Focus ligt toch op de sneeuw, dus dat komt wel goed. We lunchen met een zelfgemaakt broodje op de lift. Vooral geen tijd te verliezen. Valtournenche hadden we ook bekeken, maar dan ben je al lange tijd onderweg om nog maar boven te geraken. Nu we het allemaal voor de eerste keer zien, zullen we beter kunnen inschatten wat de opties zijn. Aftellen!

Plaats een reactie