Wintersporten in grensgebieden

Goededag,

Weet iemand toevallig hoe grensgebieden omgaan met de verschillende regels?

Helaas hebben wij iemand in onze groep die in maart al z’n vaccin heeft gehad en dus lijkt het erop dat onze trip in Tux 9 januari a.s. niet door kan gaan.

Nou was ik wel benieuwd hoe het eraan toe gaat in bijv. Ischgl. Zou je daar aan de Zwitserse kant kunnen verblijven en eten en je pas halen en dan toch kunnen skiën aan de Oostenrijkse kant? Zo ver ik heb begrepen wordt er niet echt bij de liften zelf gecontroleerd op pasgeldigheid.

Hetzelfde zou je bijv in Kleinwalsertal of Zugspitz Arena kunnen hebben, al leunt Duitsland wel meer Oostenrijks kant op en zal het me niet verbazen als ook zij de geldigheid van de vaccins omlaag gooien 😐

Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen (vanaf 6 dec, maar wellicht ook nu al? Mondkapjes plicht in Zwitserland in gondels vs geen plicht meer in Oostenrijk)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 14 nov 2021 14:38

Ik volg… zit namelijk 1e week dec in ischgl, tenminste als we dan nog mogen ;)

null

Regels zijn quasi volledig gelijk. Ook in Samnaun 3G/2G/1G regeling afhankelijk van situatie.
Enkel mondmaskerplicht is licht verschillend, staat hier duidelijk. https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Skiing-in-Isc…

null

Regels zijn quasi volledig gelijk. Ook in Samnaun 3G/2G/1G regeling afhankelijk van situatie.
Enkel mondmaskerplicht is licht verschillend, staat hier duidelijk. https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Skiing-in-Isc…

Joris_La op 14 nov 2021 14:17

Ja, maar ik lees daar dus niks over de geldigheid van het vaccin. 2G in Zwitserland is in die zin anders dan 2G in Oostenrijk. Want 360 dagen geldig vs 270 dagen geldig. Als dat zo wordt aangehouden betekend het dus dat je een skipas in Zwitserland kan kopen en sowieso op de Zwitserse grens kan skiën. En potentieel dus ook aan de Oostenrijkse kant als ze er op de berg vanuit gaan dat er bij je pas gechecked is.

Click. Click. Peace

null

Regels zijn quasi volledig gelijk. Ook in Samnaun 3G/2G/1G regeling afhankelijk van situatie.
Enkel mondmaskerplicht is licht verschillend, staat hier duidelijk. https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Skiing-in-Isc…

Joris_La op 14 nov 2021 14:17

Ja, maar ik lees daar dus niks over de geldigheid van het vaccin. 2G in Zwitserland is in die zin anders dan 2G in Oostenrijk. Want 360 dagen geldig vs 270 dagen geldig. Als dat zo wordt aangehouden betekend het dus dat je een skipas in Zwitserland kan kopen en sowieso op de Zwitserse grens kan skiën. En potentieel dus ook aan de Oostenrijkse kant als ze er op de berg vanuit gaan dat er bij je pas gechecked is.

JWWietsma op 14 nov 2021 14:27

Dat is inderdaad het geval, toch volgens de nieuwsbrief van Samnaun op 10 november: “Covid certificates from the EU (“EU Digital COVID Certificate”) and compatible certificates are recognised in Switzerland.” Op dat vlak zijn ze dus een tikje soepeler dan in Ischgl. Veel plezier! :)

@joris_la ik reken me nog niet rijk. Maar het biedt kansen. Heb je toevallig een link naar die nieuwsbrief?

Ik hoop eigenlijk vooral dat Oostenrijk nog terugkomt van die 270 dagen geldigheid.

Plaats een reactie