Advies ski aankoop voor een snowboarder ;-)

Hallo allemaal,

Ik heb in een ver verleden veel op snowblades geskied (20 jaar geleden) en ben inmiddels een ervaren snowboarder. Mijn kinderen zitten op ski les en ik vind het ook wel leuk om af en toe met hen mee te skiën voor en na de lessen (zal dus met name op de piste zijn). Het skiën gaat me best aardig af en blauw / simpel rood is geen probleem. Heb afgelopen maand 3x op een rollerbank les gehad en ben vorige week in Landgraaf geweest om te skiën met de kinderen.

Voor het snowboarden heb ik al het materiaal zelf. Nu twijfel ik om ook niet een setje (tweedehands) voor het skiën aan te schaffen. Heb nog oude skischoenen, die denk ik ook al 20 jaar oud zijn :P. Lijkt me goed om dus iig die schoenen te vervangen. Kreeg een kant al bijna niet meer uit in Landgraaf.

Van te voren weet ik niet welke dag ik wil gaan skiën, dus als ik dan een week materiaal huur ben ik bijna 200 euro per week kwijt zag ik net (50 voor schoenen en 141 voor premium ski’s). Dat vind ik nogal aan de prijs voor het niet fulltime gebruiken zeg maar. Losse dagen huren vind ik dan weer te veel gedoe.

Ik heb echt 0,0 verstand van ski’s dus weet niet waar ik moet beginnen of waar ik op moet letten. Skischoenen ook geen verstand van, weet alleen dat pasvorm wel belangrijk is :) (heb zelf Salomon sensifit 8.0 evolution - een fel blauw heren model). Ben 173 cm, 77 kg en schoenmaat 42.

Alle hulp is welkom :). Bij voorbaat dank!

Is het misschien een idee om dit jaar schoenen te kopen, en toch nog een jaartje ski’s te huren?

Ik wet niet hoe oud je kinderen zijn, maar als ze nog jong zijn, dan gaan ze ieder jaar zoveel beter beter skiën, dat dat de keuze voor het soort ski (of voor je snowboard) weer anders maakt.

Je kunt dan ook nog eens een paar verschillende soorten ski’s uit proberen.
Want welke ski’s goed voor jou zullen zijn, hangt natuurlijk compleet af van wat je er mee wil doen.

*bericht bewerkt door Slim op 13 dec 2021 16:05

Thanks voor je reactie.

Dat is zeker een optie. Kinderen zijn nu 7 en 9 en hebben er 2 en 3 seizoenen op zitten (elke keer een week les). Ik gok dat zij straks beter kunnen skiën dan ik :). Wil deze week nog wel op pad om voor skischoenen te gaan kijken, vind het wel fijn om schoenen zelf te hebben iig.

Welke regio? Zou voor schoenen wel even naar een goede shop stappen. Op basis van regio kan heir vast wel iemand een suggestie doen. Als ski’s een jaartje kunnen wachten zou ik ze lekker voor een leuke prijs na het seizoen zien te scoren. Of shop eens rond voor een overjarig model (bv bij xspo, sport conrad, ski outlet venray, bergzeit.Outdoorxl, snowcountry, ekosport of bittl om maar een baar bekende en betrouwbare te noemen)

Edwin van Riel

Welke regio? Zou voor schoenen wel even naar een goede shop stappen. Op basis van regio kan heir vast wel iemand een suggestie doen. Als ski’s een jaartje kunnen wachten zou ik ze lekker voor een leuke prijs na het seizoen zien te scoren. Of shop eens rond voor een overjarig model (bv bij xspo, sport conrad, ski outlet venray, bergzeit.Outdoorxl, snowcountry, ekosport of bittl om maar een baar bekende en betrouwbare te noemen)

evr66 op 13 dec 2021 16:25

Regio Eindhoven :)

En dank voor de suggestie, zal eens kijken.

*bericht bewerkt door Penny op 13 dec 2021 16:37

Lees dit draadje eens door, komen de meest bekende wil in voorbij: https://www.wintersport.nl/forum/topic/377147?page=3…

Den Bosch klinkt niet onaardig denk ik: “Over Bart van Kustomaid in Berlicum (bij Den Bosch) hoor ik ook goede berichten”

Edwin van Riel

Plaats een reactie