Goede gebieden in Zwitserland met ruime accommodaties

Met het oog op mogelijke nadelige maatregelen in Oostenrijk volgende week, zijn we ons aan het verdiepen op alternatieven. Inmiddels al wat alternatieven voor 7 personen, 4 slaapkamers gevonden in Frankrijk. Ook wat potentieel interessante gebieden in Zwitserland op een rijtje gezet die voor ons voldoend qua aantal piste km, prijs skipas, hoeveelheid blauw. Maar een huis voor 7 personen vinden met 4 slaapkamers is echt een uitdaging, zeker voor een prijs rond de 1800/1900 euro (wat in AT/FR wel makkelijk lukt).

Hebben wij de verkeerde gebieden op het oog? Of willen we teveel voor de Zwitserse prijzen?

Dit zijn de gebieden die we nu op het oog hebben:
Engelberg
Leysin
Obersaxen Mundaun
Davos Klosters Mountains
Sankt Moritz
Laax - Flims - Falera
Meiringen - Hasliberg
Adelboden
SkiArena Andermatt - Sedrun
Villars - Gryon - Les Diablerets

Ik hoor graag tips.

*bericht bewerkt door JWWietsma op 04 jan 2022 22:36

Hi,

wij betaalden in 2019 ergens rond de 1700/1800 euro voor dit prima appartement in Diablerets https://abnb.me/hnF2c38oymb

Redelijk gehorig wel, maar prima plekje. Wel stukje rijden naar het skigebied 5 tot 10 min

Ziet er geweldig uit! Helaas niet vanaf zondag beschikbaar (heeft wel zeer zwaar de voorkeur). Maar sowieso ééntje die ik ga opslaan voor eventueel een andere keer.

Ben hier eens geweest, overigens in een gebied wat niet op je lijstje staat (L4V).
Huis van is van Nederlanders, nog vrij van 15-22 jan. Superfijn chalet, en prima prijs. https://onshuisindebergen.nl/

It's all about the turns duuuuuude!

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om ongevaccineerd te gaan skiën in Zwitserland?

Vraag dit voor een mede reiziger

Bedankt is dus mogelijk, iemand ervaring?

*bericht bewerkt door Petra_ op 05 jan 2022 09:17

Interhome heeft redelijk groot aanbod in Zwitserland. Je kan zelf de criteria invullen. Ook aankomst op zondag

@JWWietsma
Al gezocht via AirBnB of iets dergelijks?
Dag op dag twee jr. geleden één dag in Engelbeg geskied, wel een hele meevaller. Leuk gebied!

Het is o zo hard genieten.

Ben hier eens geweest, overigens in een gebied wat niet op je lijstje staat (L4V).
Huis van is van Nederlanders, nog vrij van 15-22 jan. Superfijn chalet, en prima prijs. https://onshuisindebergen.nl/

Arjen5 op 05 jan 2022 08:50

Heel erg tof huis. Wij zouden alleen dan vanaf. A.s. Zondag (9 januari gaan). Sla ik in ieder geval ook op voor de toekomst.

@JWWietsma
Al gezocht via AirBnB of iets dergelijks?
Dag op dag twee jr. geleden één dag in Engelbeg geskied, wel een hele meevaller. Leuk gebied!

Hendrik5 op 05 jan 2022 09:46

Hi, nee ik had Booking, Belvilla en nog wat sites geprobeerd. Dus hier zou ik nog eens kijken.
Goed om te horen dat Engelberg een leuk gebied is. Wel de kleinste volgens mij uit m’n lijstje, dus was een twijfel gevalletje.

Op AirBnB kan je goed zoeken op grote van het appartement en aantal slaapkamers, vaak net wat ander aanbod dan Booking. Als je invult ‘Zwitserland’ als bestemming, krijg je wat lager op de pagina ‘populaire gebieden’, hier staan veel skigebieden bij. Wat ook weleens wil helpen is flexibel zoeken met +/- één dag dat levert meer beschikbaarheid en sommige aanbieders hebben bijvoorbeeld standaard van zaterdag tot zaterdag ingesteld, maar je zou ze kunnen vragen of je ook zondag mag komen. Je zou dan kunnen voorstellen om wel zaterdag uit te checken en een eenvoudig hotel te boeken voor zaterdagnacht ergens in het dal, zodat je zaterdag toch nog de hele dag de piste op kan.

Wij zijn in december naar Arosa Lenzerheide geweest, ook een leuk gebied (en je kan via blauwe pistes het hele gebied door).

Plaats een reactie