Negatieve test in restaurants duitsland

Weet iemand wanneer de maatregel ingaat dat je alleen met een negatieve test een restaurant in komt in Duitsland?
Is toch wel lastig als je, ook alleen maar naar de wc moet, al een test moet laten zien in een berghut.

Als je booster hebt gehad ben je vrij van deze maatregel.
En ja, hoe lastig het ook is als je geen booster hebt, de 2G+ geldt ook voor het toilet bezoekje in restaurant/café.

Vanaf welke leeftijd geld die booster? Onze pubers zijn geprikt maar niet geboosterd.

*bericht bewerkt door G11ling op 09 jan 2022 23:02

Kinderen onder 18 zijn uitgesloten als ik het goed begrepen heb. (Edit: überhaubt van 3g / 2g maatregelen).

De 2G+ regel zal uiterlijk 15 januari landelijk van kracht gaan. Sommige “provincies” hebben deze maatregel in december al ingevoerd.

*bericht bewerkt door Auke83 op 09 jan 2022 23:20

dus als ik het goed begrepen heb, kan je met een kind van 10y (niet gevaccineerd) met een geldig herstelcertificaat zonder probleem op hotel en restaurant. Wij zijn zelf beide recent, 15dagen geleden, geboosterd geweest.

Ik zou namelijk naar Winterberg op 18/01 willen met een overnachting.

*bericht bewerkt door Patrick1973 op 09 jan 2022 23:36

Als ik het goed begrijp, hoeven kinderen tot en met 15 jaar niet gevaccineerd of genezen zijn, maar moeten wél een PCR-test (48uur geldig) laten zien.

Paragraaf 2 (8) https://www.mags.nrw/sites/default/files/asset/document/2112…

*bericht bewerkt door Auke83 op 09 jan 2022 23:54

Hier zou je het ook allemaal kunnen lezen alleen denk ik dat het vandaag de dag niet helemaal meer actueel is. https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/corona#situatie…

@Auke83, Ik heb zojuist contact gehad met ons hotel, en voor mijn situatie, heb ik niets extra nodig. Het geldige herstelcertificaat van de kleine en onze boostervaccinaties zijn goed. Geen extra test of documenten nodig.

@Auke83, Ik heb zojuist contact gehad met ons hotel, en voor mijn situatie, heb ik niets extra nodig. Het geldige herstelcertificaat van de kleine en onze boostervaccinaties zijn goed. Geen extra test of documenten nodig.

Patrick1973 op 10 jan 2022 10:15

Da’s mooi, goed om te weten.
Veel plezier!

Plaats een reactie