In hoeveel skigebieden ben jij geweest?

Kom op 19 uit. Heb een voorkeur voor grotere gebieden en die tellen dus telkens als 1. Bevalt en gebied, dan ga ik er vaker heen. Was het niets dan zie je mij er niet meer.
Teller gaat dit seizoen nog naar 20. Nieuw gebiedje uitproberen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 05 apr 2022 09:55

Oh wacht even, als ik de regels zie moet ik Portes du soleil als 2 rekenen, sta dus op 20.

Na wat opzoekwerk ;

Een 20 - tal schat ik

Grand -Massif is dus 1
4 Berge Schaukel is dus1

4 x Livigno; 6 x Grand Massif ; 4 x Kronplatz

Born to run. B.S.

Ook bij mij staan ze in mijn profiel ingevuld. Stuk of 47 als ik zelf goed tel. Sinds 2009.

Aftellen maar!

Na wat opzoekwerk ;

Een 20 - tal schat ik

Grand -Massif is dus 1
4 Berge Schaukel is dus1

4 x Livigno; 6 x Grand Massif ; 4 x Kronplatz

dan58 op 05 apr 2022 10:05

Ik denk dat je het skigebiedje van Sixt in het verleden in het GM als los skigebied kon zien.

Born to Ride

Na wat opzoekwerk ;

Een 20 - tal schat ik

Grand -Massif is dus 1
4 Berge Schaukel is dus1

4 x Livigno; 6 x Grand Massif ; 4 x Kronplatz

Klopt +1 dan.

dan58 op 05 apr 2022 10:05

Ik denk dat je het skigebiedje van Sixt in het verleden in het GM als los skigebied kon zien.

Matthias123 op 05 apr 2022 10:17
Born to run. B.S.

Ik kan ze niet allemaal invullen in mijn profiel. Een klein gebiedje als Hohenbogen in Duitsland wordt niet herkent. En is Rifflsee apart of valt dat onder de Pitztaler Gletscher?

na enig nadenken kom ik tot 33. Valt me nog mee. Als een gebied bevalt gaan we geregeld terug. Bevalt het niet (goed) dan is het eenmalig.

32, als ik goed tel. Maar het zijn natuurlijk appels en peren. Les3Vallees op één hoop gooien met Neuastenberg (waar ik een middag ben geweest) doet toch vreemd aan. Geskiede kms in het desbetreffende gebied meetellen, zou de zaak al minder vertekenen.

Heerlijk topic. Ook leuk om je geheugen weer eens in te duiken. Zo turf ik er vooralsnog 45. Waarbij één dag Ardennen met 4 skigebieden wel het lekkerst aantikt

Heerlijk topic. Ook leuk om je geheugen weer eens in te duiken. Zo turf ik er vooralsnog 45. Waarbij één dag Ardennen met 4 skigebieden wel het lekkerst aantikt

77steve op 05 apr 2022 11:46

De Ardennen vergeet ik nog. Zo zijn er misschien nog wel wat kleine gebiedjes die ik in eerste instantie vergat.

Volgende topic: hoeveel piste km heb je bezocht?

Ik kom op 73, waarbij ik skigebieden waar je in het dal een klein stukje moet lopen tussen twee liften, zoals in bijvoorbeeld Mayrhofen of St. Anton, als één gebied tel.

32, als ik goed tel. Maar het zijn natuurlijk appels en peren. Les3Vallees op één hoop gooien met Neuastenberg (waar ik een middag ben geweest) doet toch vreemd aan. Geskiede kms in het desbetreffende gebied meetellen, zou de zaak al minder vertekenen.

DrPhil op 05 apr 2022 11:42

Eens, maar we moeten toch wat :). Sec gezien zou je volgens mijn regels Livigno ook als 2 kunnen tellen. Ingewikkeld dus en dan maar liever arbitraire regels dan volstrekt logische :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgende topic: hoeveel piste km heb je bezocht?

Tiny-M op 05 apr 2022 12:21

Dat is net iets meer werk, maar zegt nog meer. Features genoeg voor op de backlog van de Devvers hier!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgende topic: hoeveel piste km heb je bezocht?

Tiny-M op 05 apr 2022 12:21

Tja ook dat zegt lang niet alles. Genoeg mensen die naar 3 vallees gaan, maar het dal van valtho niet uit komen een hele week…

Born to Ride

32, als ik goed tel. Maar het zijn natuurlijk appels en peren. Les3Vallees op één hoop gooien met Neuastenberg (waar ik een middag ben geweest) doet toch vreemd aan. Geskiede kms in het desbetreffende gebied meetellen, zou de zaak al minder vertekenen.

DrPhil op 05 apr 2022 11:42

Eens, maar we moeten toch wat :). Sec gezien zou je volgens mijn regels Livigno ook als 2 kunnen tellen. Ingewikkeld dus en dan maar liever arbitraire regels dan volstrekt logische :).

Hopla, weer plus 1 dan😁

Roy83 op 05 apr 2022 12:32
Born to run. B.S.

Volgende topic: hoeveel piste km heb je bezocht?

Tiny-M op 05 apr 2022 12:21

Tja ook dat zegt lang niet alles. Genoeg mensen die naar 3 vallees gaan, maar het dal van valtho niet uit komen een hele week…

Matthias123 op 05 apr 2022 12:40

Dan heb je dus veel minder km bezocht dan in L3V beschikbaar is. De meesten beperken zich in een gebied ook alleen tot de hoofdpistes, je moet natuurlijk alleen pistes tellen die je daadwerkelijk genomen hebt.

Volgende topic: hoeveel piste km heb je bezocht?

Tiny-M op 05 apr 2022 12:21

Tja ook dat zegt lang niet alles. Genoeg mensen die naar 3 vallees gaan, maar het dal van valtho niet uit komen een hele week…

Matthias123 op 05 apr 2022 12:40

Dan heb je dus veel minder km bezocht dan in L3V beschikbaar is. De meesten beperken zich in een gebied ook alleen tot de hoofdpistes, je moet natuurlijk alleen pistes tellen die je daadwerkelijk genomen hebt.

Martin7182 op 05 apr 2022 14:17

Alsof iemand dat ooit nog gaat weten die al een serieuze tijd aan wintersport doet…

Born to Ride

Ook een leuke; wie kan uit zijn hoofd de meeste pistes opnoemen die je ooit genomen hebt.

Ook een leuke; wie kan uit zijn hoofd de meeste pistes opnoemen die je ooit genomen hebt.

Martin7182 op 05 apr 2022 15:12

Ik onthoud echt die namen nooit. Telt de 1, de 2 etc?

Nee, de regels worden natuurlijk net zo creatief als in deze discussie; dus namen minder dan 3 karakters doen niet mee, bij een niet bestaande naam ben je af en als je je een piste herinnert in het verkeerde gebied ben je ook af😆

In totaal in 12 gebieden, waarvan 1 gebied
8x en de andere gebieden 1x.

In Duitsland:
Neuastenberg, Winterberg

In Zwitserland:
Zweisimmen, Saanenmöser, Adelboden-Lenk, Höchst, Beatenberg, Jungfrauregion, Bellwald.(8x)

In Oostenrijk: Hochzeiger

In Frankrijk: les Houches, Grand Massif

Ook een leuke quiz: zou je aan 2 of 3 namen van pistes in een gebied de naam van het skigebied kunnen noemen ? :-)

Paulr

Ik heb in 2014 een overzicht gemaakt in een excelbestandje om alles bij te houden. Bij mij staat de teller inmiddels op 182 skigebieden in 12 verschillende landen (Oostenrijk, Italië, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Slowakije, Polen, Andorra, Spanje, Noorwegen, Zweden en Georgië). Nog 3 gebieden nodig voor de 100 in Oostenrijk, maar het zal lastig worden om dat nog in dit seizoen te halen. :)

Mijn lijstje volgens de telmethode van @Roy83:
Gerlosplatte (Hochkrimml) **, Gerlos Isskogel **, Gerlos Fürstalm ***, Saalbach-Hinterglemm, Hintertux, Eggalm (Lanersbach) **, Nauders (Bergkastel), Nauders (Mutzkopf) ***, Kaltenbach **, Hochfugen **, Zell am Ziller (Kreuzjoch) **, Mayrhofen (Penken) **, Flachau-Wagrain **, Wagrain-StJohann **, Flachauwinkl-Zauchensee, Les Arcs **, La Plagne **, Les3Vallees, Via Lattea & Montgenevre, Portes du Soleil, Les2Alpes, Pra Loup, Flaine, Grindelwald-First, Männlichen-Kleine Scheidegg, Mürren-Schilthorn, Neuastenberg, Altastenberg, Winterberg, Les Sybelles, Kleinwalsertal Ifen, Kleinwalsertal Heuberg-Walmendingerhorn, Kleinwalsertal Sollereck en Kleinwalsertal Kanzelwand.

*** bestaat niet meer
** voor samenvoeging met andere gebieden

Dat zijn er dus 34 in 5 verschillende landen. Inmiddels zijn nogal wat gebieden samengevoegd, dus als ik ze nu zou bezoeken, zouden het nog maar 25 gebieden zijn.

*bericht bewerkt door Arjen2 op 05 apr 2022 19:28

Ook een leuke quiz: zou je aan 2 of 3 namen van pistes in een gebied de naam van het skigebied kunnen noemen ? :-)

Paulr op 05 apr 2022 18:07

Da’s een leuke voor een nieuw topic in de reeks van ‘raad de plaats’ etc. @bennie of @henri winnen overigens altijd dat soort reeksjes :).
@arjen2 gebieden die niet meer bestaan, dat is wel een mooie categorie. Ik ken eigenlijk alleen Stoderzinken als niet meer bestaand gebied (helaas nooit geskied).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ben ik nou de enige die te lui is om te tellen?🤣

Nou zit dat hem ook vooral in het wel/ niet verbonden met lift en deelgebieden apart, heb niet de illusie dat ik überhaupt enigszins goed zou tellen.

@arjen2 gebieden die niet meer bestaan, dat is wel een mooie categorie. Ik ken eigenlijk alleen Stoderzinken als niet meer bestaand gebied (helaas nooit geskied).

Roy83 op 05 apr 2022 20:00

Ik heb een keer een topic geopend over gesloten gebieden, maar nu is dat topic zelf ook gesloten: https://www.wintersport.nl/forum/topic/415308

*bericht bewerkt door Arjen2 op 05 apr 2022 20:49

Ik heb in 2014 een overzicht gemaakt in een excelbestandje om alles bij te houden. Bij mij staat de teller inmiddels op 182 skigebieden in 12 verschillende landen (Oostenrijk, Italië, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Slowakije, Polen, Andorra, Spanje, Noorwegen, Zweden en Georgië). Nog 3 gebieden nodig voor de 100 in Oostenrijk, maar het zal lastig worden om dat nog in dit seizoen te halen. :)

Henri op 05 apr 2022 19:23

Baas boven baas 😉

Aftellen maar!

Plaats een reactie