Drukte week 6 Oostenrijk

Hi mede forumleden,

Week 6 zijn wij van plan te gaan skiën. Voorkeur gaat uit naar Oostenrijk ( gebied Schladming, Ischgl of iets vergelijkbaars) . Volgens het overzicht hier op de website betreft de drukte in de verschillende landen en weken, wordt week 6 aangemerkt als “druk”. Wat moet ik mij hierbij voorstellen qua wachttijden bij de liften?
Een andere optie is namelijk Italië, welke in dezelfde week wordt aangemerkt als “rustig”.

@Stephan916, die week is een schoolvakantie in 2 deelstaten in Noord- en Midden-Duitsland (Sachsen-Anhalt en Mecklenburg-Vorpommern), opgeteld goed voor een kleine 4 mln inwoners.
Ter vergelijking: Bayern kent ruim 13 mln inwoners, en ligt dichtbij de Alpen, maar daar heb je dus geen last van.

Het zal misschien iets drukker zijn dan januari (sowieso rustiger dan februari), maar echt druk zal het niet zijn. Schladming ken ik niet, maar Ischgl kan drukte sowieso goed verwerken.

*bericht bewerkt door Jay op 26 okt 2022 11:57

In Schladming moet je meer rekening houden met schoolvakanties in Polen, Tsjechië en Hongarije, er komen veel voormalige Oostblokkers in dat gebied.

Life is what happens while you were checking your phone

@Stephan916, die week is een schoolvakantie in 2 deelstaten in Noord- en Midden-Duitsland (Sachsen-Anhalt en Mecklenburg-Vorpommern), opgeteld goed voor een kleine 4 mln inwoners.
Ter vergelijking: Bayern kent ruim 13 mln inwoners, en ligt dichtbij de Alpen, maar daar heb je dus geen last van.

Het zal misschien iets drukker zijn dan januari (sowieso rustiger dan februari), maar echt druk zal het niet zijn. Schladming ken ik niet, maar Ischgl kan drukte sowieso goed verwerken.

Jay op 26 okt 2022 11:54

Volgens het overzicht ook vakantie in Oostenrijk. Met die wetenschap, welke gebieden in Oostenrijk zullen het minst last hebben van opstoppingen?

Je kunt de Lungau eens overwegen. Of het Zillertal. Door de gigacapaciteit van de liften is het qua drukte redelijk te doen in alle gebieden daar, maar zeker in Hochzillertal en Mayrhofen. Katschberg, St. Michael en Fanningberg zijn iets minder populair dan de gebieden aan de andere kant van Obertauern en voldoende ruim opgezet om aardig te kunnen rondtoeren. De dalliften en knooppuntliften zijn op bepaalde tijdstippen (start/einde skilessen, lunchtijd) niet ideaal, maar moeilijk te vermijden als je niet in een uithoek wil uithangen.

Ischgl is eigenlijk altijd druk (vooral de gondels vanuit het dal) tussen 24 december en 15 maart. Schmlading ken ik niet zo goed.

Schladming zijn ook erg veel oostenrijkers die er zelf skieen.

Mooi gebied hoor! En hoog niveau qua skieen.

Totales Vollidiot

@Stephan916, die week is een schoolvakantie in 2 deelstaten in Noord- en Midden-Duitsland (Sachsen-Anhalt en Mecklenburg-Vorpommern), opgeteld goed voor een kleine 4 mln inwoners.
Ter vergelijking: Bayern kent ruim 13 mln inwoners, en ligt dichtbij de Alpen, maar daar heb je dus geen last van.

Het zal misschien iets drukker zijn dan januari (sowieso rustiger dan februari), maar echt druk zal het niet zijn. Schladming ken ik niet, maar Ischgl kan drukte sowieso goed verwerken.

Jay op 26 okt 2022 11:54

Volgens het overzicht ook vakantie in Oostenrijk. Met die wetenschap, welke gebieden in Oostenrijk zullen het minst last hebben van opstoppingen?

Stephan916 op 26 okt 2022 18:32

Niederösterreich en Wenen hebben vakantie - het noord-oosten dus. Geen idee waar zij in eigen land op skivakantie zouden gaan, maar het zijn niet de alpenregio’s zelf (Tirol, Salzburg, Vorarlberg en Karinthië gaan met caraval).

@Jay die Oostenrijkers gaan het meest naar Dachstein en Ski Amade ook Salzburgerland dus. Het is week 6 dan wel wat drukker als de weken er voor maar geen top drukte.

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor de reacties.

Plaats een reactie