Beschadigde ski’s

Na een aantal dagen skiën heeft een vriend blijkbaar zijn huur ski’s beschadig. Hij moet ze nu overnemen voor ongeveer 350 euro.

null

Zijn deze ski’s het nog waard?
Het zijn völk racetigers sc

En is dit nog te repareren?

null
null

Zou top zijn als jullie hier antwoord op hebben, dank!

*bericht bewerkt door Rja1994 op 04 feb 2023 17:04

Ik heb geen antwoord op de vraag maar wel een tip. Vaak is schade aan bagage en (gehuurde) ski’s verzekerd op je reisverzekering. Ik zou dit dus zeker even na gaan bij je verzekeraar, mits er een reisverzekering is.

*bericht bewerkt door Thomas1985 op 04 feb 2023 17:11

Zo dan, ik zou ze niet hoeven.

Edwin van Riel

Wat is er mee gebeurd? Ziet er wel behoorlijk beschadigd uit. Overnemen lijkt me een understatement voor “vergoed de schade maar gewoon”.

Of het te herstellen is? Geen idee….

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Deze deuk in de staalkant is er niet meer uit te halen. Advies is inderdaad zoals Thomas aangeeft via je verzekering regelen…was leuke steen of rots😅check nog wel even de voorwaarden van het verhuurbedrijf…

*bericht bewerkt door Gerjon op 04 feb 2023 17:59

Dit ziet er niet uit als steenschade. Meer als ergens tussen geklemd zitten en verbogen.

Het is te herstellen, maar een beetje afhankelijk van interne schade aan de kern. Prijs voor herstel geen idee.

Los daarvan: op je reisverzekering met skidekking is dit soort schade vaak gedekt, dus zeker even contact mee opnemen.

Dit merk je toch? Het is niet van en buckel ofzo.

Maar goed: claimen bij de verzekering.

Bedrag vind ik ook niet vreemd. De ski’s zijn recent, want dit is de print zoals Völkl hem tegenwoordig heeft en die wisselen om de paar jaar. Het is wel volgens mij de print van afgelopen seizoen. maar dan nog. Nieuwprijs zal iets van € 600 zijn.

Waarde nu is nihil.

Dit ziet er niet uit als steenschade. Meer als ergens tussen geklemd zitten en verbogen.

Het is te herstellen, maar een beetje afhankelijk van interne schade aan de kern. Prijs voor herstel geen idee.

Los daarvan: op je reisverzekering met skidekking is dit soort schade vaak gedekt, dus zeker even contact mee opnemen.

Hessel op 04 feb 2023 18:32

Het idee is inderdaad om het bij de reisverzekering in te dienen.

Heb je enig idee wie / waar je dit zou kunnen laten herstellen?

Let op, deze ski’s in deze staat zijn natuurlijk nooit 350,- waard, dus dat bedrag zal je niet krijgen of kunnen claimen. Hooguit de herstelkosten, lijkt me. Maar je plan is om die 350 te claimen en dan de reparatie zelf te betalen?

Allemaal zelf weten, maar check je polisvoorwaarden en weet wat voor ellende je je op de hals haalt als je bewust misbruik maakt van je verzekering. Dat zal me vast op moraalridder opmerkingen komen te staan, maar geloof me, je wilt echt niet in de verkeerde registers terecht komen. Dat kost je een veelvoud van die € 350,-.

Mijn advies: bel je verzekering, wees eerlijk en vertel het hele verhaal. Dan hoor je wel wat de opties zijn.

En, vanuit nieuwsgierigheid: hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als gezegd is me dit zelf niet gelukt maar een vriend. Hij heeft geen idee hoe het gebeurd is.

Hij is een keer off piste gegaan waarbij zijn ski uit vloog tegen de rand van de piste, maar het lijkt mij dat deze schade daar niet van kan komen.

Verder misschien off piste een stuk rots geraakt, maar we weten het niet precies.

Uitkomst is dat ze mee gaan naar Nederland en ze daar hopelijk gerepareerd kunnen worden.

Als gezegd is me dit zelf niet gelukt maar een vriend. Hij heeft geen idee hoe het gebeurd is.

Hij is een keer off piste gegaan waarbij zijn ski uit vloog tegen de rand van de piste, maar het lijkt mij dat deze schade daar niet van kan komen.

Verder misschien off piste een stuk rots geraakt, maar we weten het niet precies.

Uitkomst is dat ze mee gaan naar Nederland en ze daar hopelijk gerepareerd kunnen worden.

Rja1994 op 04 feb 2023 19:09

vervelend, maar ik snap de verhuurder wel
skieen op de piste is vaak verzekerd en off-piste met race ski’s is niet het slimste idee .
het is dus een beetje eigen schuld…dikke…
nu heeft de verhuurder jou vriend er op aangesproken en hem aansprakelijk gesteld voor de schade.
het komt meermaals voor dat ze ski’s terug krijgen die kapot zijn . uiteindelijk kost het de ondernemer ook geld, tijd en energie.

hopelijk kan je reisverzekering er wat mee, maar zoals je zelf als schrijft is dat hij off-piste is gegaan zal de reisverzekering hetzelfde zeggen.

alsnog succes

Let op, deze ski’s in deze staat zijn natuurlijk nooit 350,- waard, dus dat bedrag zal je niet krijgen of kunnen claimen. Hooguit de herstelkosten, lijkt me. Maar je plan is om die 350 te claimen en dan de reparatie zelf te betalen?

Roy83 op 04 feb 2023 19:04

Als de restwaarde €0,- is en hij moet €350,- betalen aan de verhuurder, dan kan hij dus gewoon €350,- claimen. Dat is immers de geleden schade. De grote vraag is alleen wat de restwaarde is van zo’n paar ski’s… Die zal de verzekeraar van die €350,- aftrekken namelijk.

*bericht bewerkt door Thomas1985 op 04 feb 2023 19:34

@Roy83
Waarom over misbruik praten?
Heel simpel. Schade aan ski, verhuurder berekent vergoeding. Je belt je verzekeraar en die vertelt je verder wel hoe en wat.

Kans bestaat dat de 350 wordt vergoed als je de ski in NL inlevert bij een door de verzekeraar aangewezen deskundige. Vaak is dat een wintersportzaak. Je mag ze dan niet zelf houden.
Zelf ooit een keer mijn gloednieuwe ski’s ingeleverd met schade. Alles netjes vergoed gekregen. Ik wilde toen de bindingen houden zodat ik die op de volgende ski kon zetten, maar dat kon niet/was te ingewikkeld. Ik kreeg gewoon de waarde van ski plus binding vergoed en kon dus dezelfde ski met binding nieuw kopen.

Lijkt eerder tegen een rail of box in het snowpark te zijn geknald.

Lijkt eerder tegen een rail of box in het snowpark te zijn geknald.

Hupla op 04 feb 2023 20:06

Daar is hij niet geweest, dus dat is het zeker niet!

@Roy83
Waarom over misbruik praten?
Heel simpel. Schade aan ski, verhuurder berekent vergoeding. Je belt je verzekeraar en die vertelt je verder wel hoe en wat.

Kans bestaat dat de 350 wordt vergoed als je de ski in NL inlevert bij een door de verzekeraar aangewezen deskundige. Vaak is dat een wintersportzaak. Je mag ze dan niet zelf houden.
Zelf ooit een keer mijn gloednieuwe ski’s ingeleverd met schade. Alles netjes vergoed gekregen. Ik wilde toen de bindingen houden zodat ik die op de volgende ski kon zetten, maar dat kon niet/was te ingewikkeld. Ik kreeg gewoon de waarde van ski plus binding vergoed en kon dus dezelfde ski met binding nieuw kopen.

Hessel op 04 feb 2023 19:57

Het was niet beschuldigend bedoeld, maar meer algemeen. Probeer geen slaatje uit je verzekering te slaan. De kans dat ze erachter komen is groot en de gevolgen zijn het niet waard. Gewoon eerlijk, het hele verhaal vertellen en dan hoor je het wel. Wat jij schetst zou logisch zijn, niet te repareren en dan inleveren plus schade vergoeden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als de vriend een reisverzekering met winterdekking heeft zal geen enkele verzekering hier moeilijk over doen. Huurspul is altijd mee verzekerd. Als hier geen sprake is van verwijtbaar handelen en hij de bonnetjes kan overleggen van zowel verhuur als schadebetaling krijgt hij dit absoluut terug.

Lijkt eerder tegen een rail of box in het snowpark te zijn geknald.

Hupla op 04 feb 2023 20:06

Dit is geen rare beschadiging, een stuk ijs kan dit bijvoorbeeld eenvoudig doen. Net als een ronde steen, een stuk hout of een stuk metaal. Ik heb dit in de shops waar ik gewerkt heb vaak gezien. Is te repareren, maar een hele klus…

Click. Click. Peace

Racetiger SC, model 2021-22 (vorig seizoen).

Nieuw voor EUR 429,90 + EUR 30 verzendkosten te koop: https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/voelkl/voelkl-racetige…

Dank voor het meedenken en de reacties!

Check nog voor de zekerheid de voorwaarden waar je op gehuurd hebt!!
Vriend van mij brak de tail van z’n ski na een onbedoelde sprong en waardige val.
Wat bleek, in zijn premium huurskis was schade meeverzekerd. Ingeleverd, schuld bekend en niets betaald. Misschien dat t ook wel in jullie huurvoorwaarden stond maar de verhuurder er toch nog wat uit wil halen!
Anders gewoon je verzekeraar inlichten. Met goede skiverzekering is dit gewoon te verhalen!
Succes!

Aansprakelijkheidsverzekering van je vriend is ook nog een optie. Als jij hebt gehuurd voor je vriend, that is.

*bericht bewerkt door Trebbor-C op 06 feb 2023 15:38

Even een vraag tussendoor;

Als je ski’s huurt krijg je vaak de mogelijkheid tot een verzekering tegen schade, diefstal etc.
Het wordt een beetje gebracht als “no worries mate!”"

Is dat zinvol?

Zelf ooit een ski kwijtgeraakt (onder de sneeuw geschoten); deze werd uiteindelijk netjes door de reisverzekering gedekt.

Totales Vollidiot

Even een vraag tussendoor;

Als je ski’s huurt krijg je vaak de mogelijkheid tot een verzekering tegen schade, diefstal etc.
Het wordt een beetje gebracht als “no worries mate!”"

Is dat zinvol?

Zelf ooit een ski kwijtgeraakt (onder de sneeuw geschoten); deze werd uiteindelijk netjes door de reisverzekering gedekt.

Kdtl op 06 feb 2023 16:02

Of het zinvol is, is afhankelijk van je reisverzekering. Als je een reisverzekering met wintersport dekking hebt, dan zit dit er vaak al bij, Lees dus goed de kleine lettertjes.
Heb je geen reisverzekering of een die geen wintersport schade dekt, dan is de vraag hoe problematisch het voor je is om bij verlies, diefstal of beschadiging zelf op te draaien voor die kosten. De premie van zo’n extra verzekering is relatief hoog, dus alleen zinvol als je zelf de schade niet kunt dragen en je nergens anders kunt claimen.

Plaats een reactie