Tignes of La Plagne

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne en Tignes

Hallo iedereen, na 2 jaar na elkaar Les Arcs zouden we volgend jaar eens naar een ander skigebied willen gaan. We gaan begin april met de TGV, dus het moet zeker hooggelegen zijn en in Frankrijk, en zo kwam ik bij Tignes of La Plagne. We zijn met 2 skiërs (redelijk ervaren) en 1 snowboarder (iets minder ervaring maar zeker geen beginneling). Bij Tignes las ik dat het een nogal moeilijk skigebied is, eerder voor gevorderden, bij La Plagne eerder voor minder gevorderden, maar met veel vlakke stukken, dus niet zo ideaal voor snowboard. Ik vroeg mij gewoon af, of de pistes in Tignes, te moeilijk zijn voor een niet zo ervaren snowboarder, of dat die eigenlijk best te doen zijn. In Les Arcs bv gingen we voor de blauwe en de rode pistes, en dat ging over het algemeen wel goed.
Iemand tips? Ook eventueel voor een goed hotel met zonneterras, ski in- ski out, fitness,…
Bedankt!
Miekell

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 14 apr 2023 16:38

Tignes! Meeste pistes zijn prima te doen, rood is over het algemeen pittiger dan Oostenrijk, maar als je les Arcs gewend bent, redelijk vergelijkbaar vind ik. Verder veel lekker lange afdalingen en je hoeft niet te je plank af te doen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 12 apr 2023 12:29

Ik zou voor Tignes kiezen. Ik ben er lang geleden geweest toen ik net was begonnen met snowboarden en heb het niet als te moeilijk ervaren. La Plagne ben ik een paar jaar later geweest en vond ik irritant door de vele vlakke pistes als ook de verbindingspistes, dat is zeker als snowboarder vrij irritant. Als ik nu weer terug zou gaan naar Frankrijk kies ik voor Tignes!

Toevallig ken ik beide gebieden. In La Plagne kom ik al jaren en daar ga ik nu met oudjaar '23 naar toe. In Tignes was ik dit jaar voor het eerst en daar heb ik al weer voor de voorjaarsvakantie '24 geboekt. Het zijn totaal verschillende gebieden, maar beide prachtig! Inderdaad heeft La Plagne her en der wat vlakke stukken, waarvan ik me kan voorstellen dat dat niet fijn is met een snowboard. In Tignes heb je daar geen last van.
Margot

Absoluut Tignes. Geen discussie mogelijk. Ander alternatief zou trois vallees kunnen zijn dat ook prima bereikbaar is met de TGV.

Ben in beide gebieden geweest(beide in Maart). Persoonlijk vond ik La Plagne zeker zo goed als Tignes, maar dat komt ook wel door onze locatie in Tignes en het weer wat we hadden in Plagne.

Voor mijn gevoel was het niveau van de pistes in Tignes een stukje moeilijker dan Les Arcs en La Plagne, maar als je rood kunt in Les Arcs moet dat in principe geen probleem zijn voor Tignes.

Tignes:
Voordelen: Minder druk bij liften, Uitdagendere pistes, minder vlakke stukken(vooral weinig vlak in het centrale stuk, uithoeken zijn redelijk vlak soms)
Nadelen: Minder makkelijk overal te komen voor absolute beginners, iets duurder.
Tips: Ga in 2100 zitten ergens centraal. Wij zaten super deluxe in 1800 maar dan zit je wel elke dag lang in dezelfde trage lift en over dezelfde (in ons geval slechte) piste terug, en heb je 's avonds heel weinig keuze qua supermarkt en restaurants.

La Plagne:
Voordelen: Als beginner kun je overal in het gebied komen, goedkopere accomodaties, persoonlijk vond ik het een leuker gebied om te touren voor beginners dan Tignes.
Nadelen: Kan ook buiten het hoogseizoen heel druk zijn bij knooppunten zoals Plagne Bellecote, meer vlakke stukken.

Ik voor Tignes kiezen . Ooit als beginnend snowboarder in la plagne geweest . Vond veel lopen. Oke vlakke pistes zijn niet mijn favoriete met snowboard.

Plaats een reactie