Skigebied voorjaarsvakantie 2024

Dag iedereen

na enkele jaren inactiviteit hebben wij dit jaar de draad opnieuw opgepikt met een skivakantie in Les Sybelles. Dit was op zich leuk, gezien het feit dat het toch een eindje was geleden, al vond ik het gebied zelf niet schitterend. Had het gevoel vaak in de lift te zitten tegenover het aantal geskiede kilometers.

Nu ben ik al aan het uitkijken naar een bestemming voor een nieuwe reis in de voorjaarsvakantie van 2024.

Bij voorkeur zoeken we een eerder sportief skigebied met voldoende kilometers, waarbij we op of in de buurt van pistes kunnen verblijven. Gezien de periode waarin we zouden gaan besef ik dat het sowieso druk zal zijn, maar liefst zoek ik dan toch een gebied dat groot genoeg is om de drukte te spreiden en/of over voldoende moderne liftinfrastructuur beschikt om wachttijden te beperken.

De 2 opties die ik momenteel in gedachten heb zijn Serre Chevalier en Les Trois Vallées, met name dan Les Menuires. Aangezien ik enkel kan voortgaan op wat ik online kan vinden over deze gebieden doe ik graag beroep op de ervaringen van mensen hier die er al geweest zijn. Alle info is welkom, met name of beide gebieden de verwachtingen zouden kunnen inlossen …

Voorstellen voor andere gebieden zijn uiteraard ook zeker welkom …

Alvast bedankt!

Heb alleen ervaring met 3 Vallées van de gebieden die je noemt. Ben wel buiten de vakanties geweest, maar ik merkte dat het publiek goed verspreid over het gebied. Enige dat echt wel druk bleef was Plein Sud bij Val Thorens. Heel veel beginners. Dus vooral lekker alle andere uithoeken van het gebied nemen.
Tignes zou ik ook toevoegen aan je lijstje. Kun je ook flink lange afdalingen maken en ook middenin het skigebied zitten.

er is hier een “topic top of flop” of zoiets. staan aardige suggesties in denk ik.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/238774?page=9…

is best al veel uit te halen

*bericht bewerkt door evr66 op 19 apr 2023 11:47

Edwin van Riel

Ik merk dat Serre Chevalier eigenlijk alleen maar lovende commentaren krijgt. Gezien alles wat ik tot nu toe over het gebied heb gelezen twijfel ik er niet aan dat dit een topper is. Ik hoop enkel dat het gebied de drukke vakantieperiode goed kan opvangen … het zou leuk zijn mochten mensen die er al in vakantieperiodes zijn geweest, hun ervaringen kunnen delen.

Momenteel heb ik mijn oog alvast laten vallen op een verblijf in La Salle Les Alpes, wat me een prima uitvalsbasis lijkt voor het gebied.

Plaats een reactie