Skitest 2023/24

Ben benieuwd of iemand al een tipje van de sluier kan oplichten over de skitesten 23/24. Ik ben voor aankomend seizoen op zoek naar een sportieve piste ski, 75-80 mm onder de binding, lengte ca 170-175 cm en een radius van 14-15 meter. 's morgens vroeg lekker carven en 's middags iin de slush en verspoorde piste een beetje slippend naar beneden. Een alleskunner dus. Ski per seizoen 4-5 weken en heb 55 jaar ski ervaring dus leeftijd begint mee te spelen ;-)

Die categorie is dit jaar (helaas) niet behandeld.
Ik zoek in dezelfde categorie een leuke ski.

Totales Vollidiot

Dan zou volgend lijstje wel eens handig kunnen zijn:
Elan Ace SCX in 173
Rossignol Hero Elite Plus TI in 174
Head Supershape e-Rally in 177
Black Crows Divus in 177
Fischer RC One 82 GT in 173
De reviews van deze ski’s staan op https://gigiski.com/

Beste Ben, misschien mooie site van de heer of mevrouw GiGi maar daar staan maar enkele modellen van vorig seizoen en voor de rest veel oudere modellen.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/528797

Ik was al begonnen met ervaringen te verzamelen.

Voor mij is de grote onbekende de Fischer Curv GT.
Asterino geeft aan dat het een veeleisende ski is, maar hij heeft 182cm. En daarvan wordt gezegd dat het een compleet ander beest is dan de curv GT in 175 cm.

Die zou ik graag eens willen testen. Maar moeilijk te huren/testen.

Totales Vollidiot

Eind van de zomer zal de nationale skitest piste (en off-piste) hier op de website staan. En er zitten echt mooie latten tussen die in jouw straatje passen.

Click. Click. Peace

Google is je beste vriend 😁 Lijstje van Ben + modeljaar 2023/2024 invullen. Er zijn zat tests en first-impressions te vinden. Zeker de diverse sites gericht op de markt in Amerika testen meestal de nieuwste types in januari/februari na de wintershow in Denver. Geeft je wellicht al wat info in aanloop naar de testresultaten die je hier straks in Europa zal vinden. Veel voorpret en succes met je keuze (zelf testen is altijd het beste).

Plaats een reactie