Skigebied advies - 4 ervarenen en 1 beginner

Eens met Bennie.
SHLF kan prima buiten de drukke periodes; maar in de krokus zou ik het niet doen.

Schladming vind ik wel een tikkeltje te uitdagend voor een beginner om eerlijk te zijn.

Totales Vollidiot

Daarvoor ook de heel misschien @kdtl ;)

Alvast weer bedankt voor de input, gaan we toch eens naar Les Arcs verder kijken, al lijkt Tignes me ook leuk. Heb ik ook mijn eerste meters op de latten gemaakt.

Sterker nog, die jongste wil eigenlijk minimaal d’r Anwärter halen en dan tussendoor les gaan geven. Spreekt ook goed Engels, Duits en Nederlands, dus die zie ik dat nog wel doen.

Robert7 op 02 mei 2023 10:24

Ah, dan kan zij mooi oefenen en jullie vrijhouden van de ploeg in je groep 😁.
Nouja, zo erg is het nu ook allemaal niet, alleen wat meer wachten. Meer hoe hij zich voelt. Ik vond het vervelend dat anker te zijn. Mijn vrouw kon al skiën en heb keihard mijn best gedaan om dat verschil te verkleinen d.m.v. lessen, zowel in sneeuw als in NL op een rollerbaan. Vooral dat laatste heeft flink geholpen.

Les Arcs lijken toch vooral wat kleinere appt’s te zijn, waar mijn echtgenote dan weer redelijk allergisch voor is.

Wel wat leuks nu in Portes du Soleil gevonden, even kijken of je makkelijk vanuit Ardent bij de skischool kunt komen. En eens kijken of dat leuks ook nog beschikbaar is. Ligt wel net wat verder weg (St Jean), maar da’s niet het ergste.

*bericht bewerkt door Robert7 op 03 mei 2023 09:38

Zie dat ze idd bij Lindarets ook een skischool hebben. Dat zou voor ons perfect zijn. Kunnen we de beginner daar voor de les afgeven, en dan kunnen we zelf boven Avoriaz of richting Chatel gaan en toch weer op tijd terug zijn om 's middags met hem te gaan skiën. Dat zou een goede oplossing kunnen zijn.

Afgelopen maart in Val Cenis geweest en aangenaam verrast.
Vrij uitgebreid skigebied met flink wat variatie.
Een aantal prima hutten en qua dorp ook genoeg te doen. Esf uiteraard aanwezig dus met lessen zit je ook altijd goed.
Prima liften met enkel aan de kant van Termignon wat slepers maar wel rustig en mooi door de bossen.

Les Arcs is inderdaad wel veel kleine appartementen, of je moet 1950 hebben.

De afdaling van Avoriaz naar Ardent is een erg leuke blauwe door het bos, kan wel druk zijn in vakanties. Verder is door de bossen bij Morzine ook erg leuk en afhankelijk van niveau later in de week kun je ook samen naar Les Gets te gaan. Niet moeilijk, maar als de snelheid laag ligt is het wel een eindje.

Reden dat ik dit gebied niet heb genoemd is dat je als meer gevorderde waarschijnlijk sneller tochten wilt doen en dan is het lastiger om tussendoor weer even af te spreken. Maar als jullie rond Avoriaz/Châtel blijven dan zeker leuk om te doen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 03 mei 2023 12:02

@Tiny-M : We zijn er zelf ook meerdere keren geweest, ook toen onze kids nog kleiner waren. Die instap bij Ardent is ideaal. Als de betreffende beginner het niet meer trekt, wat denk ik wel meevalt, dan kan hij ook de gondel naar beneden pakken. Is idd een mooie glooiende, met een klein steil stukje, maar op die 10 meter kun je door de dat kleine dorpje skiën en er zo omheen gaan.

Mocht hij nou toch besluiten niet mee te gaan, dan is het ook geen probleem, want het gebied is leuk genoeg voor ons.

Volgende stap is nu even een 2e skibox voor op de auto regelen. Met 4 ging het net. Voor 5 kom ik nu auto te kort. We hebben alle spullen nml zelf. En zelfs in een Mondeo station past het dan niet.

Haha, wat je wel niet over hebt voor die extra aanhang 😉

@Tine-M : Valt wel mee, mijn Jetbag heb ik 35€ voor betaald. Komt er nog een setje T-Bars bij, dus ben ik voor 50€ klaar, en dat vind ik zelf ook wel praktisch, de vorige keer was het al zo’n geprop.

Montgenvre. De gevorderden pakken de uitbreiding voor monte de luna, de beginner enkel montgenevre. Connectie met sestiere is wel een afschuwelijk padje, dus de galaxie pas heb ik nog nooit genomen. Iedereen kan zijn eigen weg gaan en bijna alles komt terug uit bij het centrum van Montgenevre. Het gebied is niet echt groot en veel zwart is er niet te vinden, maar ideaal gebied om tochten te maken en toch in elkaar buurt te blijven voor als je wilt afspreken. De rode pistes boven Claviere zijn echt fenomenaal en het eten + drinken goedkoop en van hoge kwaliteit (Baita Gimont is echt de moeite). Dus voor de gevorderden een ideaal doel om naar toe te skien

Weet echter nog niet helemaal hoe ik dit aan moet vliegen. Hij lijkt een blijvertje, maar ik wil niet dat m’n dochter dadelijk niet meer gaat skiën omdat hij bang is als ze langer bij elkaar zijn.

Robert7 op 02 mei 2023 09:42

Door jouw twijfel in deze uitspraak ga ik toch het advies geven waar je niet om vraagt: doe het niet.

Je hebt jaren geïnvesteerd in je eigen gezin, die nu allemaal goed kunnen skiën. Je kan overal naartoe en hoeft nergens rekening mee te houden. Dan is zo’n knaapje een enorm blok aan je been.

En blijvertje? Hij moet nog 15 worden! Ik mag hopen dat ze allebei nog de wereld gaan ontdekken en niet nu al hand in hand op de bank zitten.
Kunnen ze niet een weekje zonder elkaar? Zeker weten dat je jongste dochter voorlopig nog gewoon meegaat. Tenminste, mijn eigen kids heb ik zodanig besmet dat ze meegaan zolang ik betaal (en daarna gaan ze zelf, met vrienden).
Mijn oudste zoon laat zijn vriendinnetje graag een weekje achter om te kunnen skiën!

*bericht bewerkt door Jay op 03 mei 2023 15:09

Ik heb juist hele leuke ervaringen met een beginneling bij een gevorderd groepje. Heerlijk om te zien hoe iemand besmet raakt met het ski-virus. Hij heeft het (bijna een half jaar later) nog steeds over zijn ‘mooiste vakantie ooit’.
Ik denk dat je aanpak prima is. Jullie hebben goed nagedacht over het gebied en er wordt al wat gelest in Nederland. Leg er verder niet te veel druk op. Iedereen moet het in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier leren.

sneeuw witje en de 7 bergen

@Jay : Ik snap het, maar het is een beetje zo van, stel nou dat het wel wat blijft, kan ik nu m erbij betrekken en dadelijk een skimaatje extra hebben, of nu de andere kant op kijken en het straks voor mn dochter ook niet leuker erop maken. Uiteindelijk bepalen ze het toch zelf, maar u hebben ze het best leuk samen.
@SandraSki : Dank je, denk dat het Portes du Soleil gaat worden, daar weten we de weg en is lekker groot. Als ie dan toch niet mee wilt, hebben we nog steeds een geweldige week. En als ie wel mee wil, heeft hij ook een geweldige week.

@Jay : Ik snap het, maar het is een beetje zo van, stel nou dat het wel wat blijft, kan ik nu m erbij betrekken en dadelijk een skimaatje extra hebben, of nu de andere kant op kijken en het straks voor mn dochter ook niet leuker erop maken. Uiteindelijk bepalen ze het toch zelf, maar u hebben ze het best leuk samen.
@SandraSki : Dank je, denk dat het Portes du Soleil gaat worden, daar weten we de weg en is lekker groot. Als ie dan toch niet mee wilt, hebben we nog steeds een geweldige week. En als ie wel mee wil, heeft hij ook een geweldige week.

Robert7 op 03 mei 2023 16:05

Ik durfde het niet zeggen, maar had al de hele tijd hetzelfde gevoel als Jay.
Als 15-jarige door de ouders van je vriendinnetje aan de skischool gebracht en gehaald worden is toch wel een beetje sneu. Vooral omdat hij waarschijnlijk in een groep met jongere kinderen komt. Als hij supergemotiveerd is en de hele dag youtubefilmpjes van skieën bekijkt, mja. Zo niet, liever over een paar jaar met een groep vrienden laten gaan skieën en heel veel plezier maken.
En jullie intussen genieten van de skivakanties met de familie.
In ieder geval hebben jullie nog een paar maanden om te kijken hoe alles loopt.

*bericht bewerkt door Errant op 03 mei 2023 16:14

Hij kan in een groep met 13+'ers. Ga me er nu geen zorgen over maken. Bestemming is prima, als er met deze bestemming een beginner meegaat is het geen enkel probleem en levert het ons geen vertragingen e.d. op. We leveren hem af bij de skischool Lindarets, gaan zelf lekker een andere kant op en halen m 's middags weer op alwaarna hij samen met mijn jongste, zijn vriendin samen in de sneeuw mag darren.

Neem m voor die tijd nog wel een paar keer mee indoor en naar het Sauerland mee. Hij is al naar Winterberg geweest en heeft 5 lessen op de Wijchense berg gehad. De eerste kleine dingetjes kan hij dus al. Kan al zn eerste bochtjes maken en remmen. Maak me er dus geen zorgen om. En wie weet wordt het een superleuke vakantie voor iedereen. Daar gaat het uiteindelijk om.

*bericht bewerkt door Robert7 op 08 mei 2023 11:00

Wat een heerlijk topic! 😄❄️

Ik ben zo blij om te zien dat er nog meer enthousiaste wintersporters zijn die uitkijken naar het komende seizoen! 🎿 Het is altijd geweldig om nieuwe mensen te ontmoeten die dezelfde passie delen voor de witte bergen en adembenemende afdalingen.

Het lijkt erop dat er veel geweldige bestemmingen zijn genoemd. Persoonlijk ben ik ook een grote fan van Oostenrijk; de après-ski is daar altijd zo gezellig en de pistes zijn fantastisch! 🏔️🇦🇹 Heeft iemand al plannen gemaakt voor de volgende winter?

Laten we hopen dat het komende seizoen veel sneeuw brengt en we allemaal kunnen genieten van de prachtige besneeuwde bergtoppen. En vergeet niet: er is geen slecht weer, alleen slechte kleding! 😉🌨️

Fijne voorbereidingen iedereen en tot op de piste! 🎉💙

Dank je. Dit weekend dus de 2e skibox opgehaald. Heb nu 2 dezelfde die uiteraard naar verschillende kanten opengaan. Het stukje voldoende ruimte om alle spullen mee te nemen is in ieder geval geregeld. En het ziet er nog best cool uit ook!

null

Plaats een reactie