Noord of zuidalpen

Beste weet er iemand of OBERTAUERN , nu noord of Zuidalpen is?
Vorig jaar zaten we in Turracher Hohe in de zon terwijl het in het noorden (Saalbach) regende.
Nu vraag ik geen weervoorspelling 1 maand op voorhand.
Maar moet ik voor sneeuw en goed weer in Obertauern, rekeing houden me Noord of Zuid alpen?

Groeten,

Ligt exact op de alpenhoofdkam. Pakt zowel sneeuw van noord als van zuid mee. Maar wel in mindere mate. https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/319157/obertauern-…

''Powder to the people''

Wij zijn vorig jaar in januari in Obertauern geweest. Toen er in grote delen van de Alpen nauwelijks sneeuw lag was er in Obertauern meer dan genoeg te vinden. Wat hierboven al gezegd wordt: Het ligt een beetje tussen noord en zuid in, en krijgt daarom sneeuw van beide kanten. Het gebied staat er ook om bekend dat er altijd veel sneeuw ligt, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

In de week dat wij er waren is het echter niet alle dagen mooi weer geweest, het heeft bijna elke dag wel gesneeuwd. Natuurlijk is dat een momentopname, maar dat is misschien ook wel een gevolg van het feit dat er zowel vanuit het noorden als vanuit het zuiden sneeuwbuien die kant op komen? Maar dat is een gok hoor.

Alvast veel plezier daar!

Plaats een reactie