Zoveel keuze, goed ski advies

Mijn vrouw is echt toe aan nieuwe skies, maar we zien door de bomen het bos niet meer. Zoveel keuze. Zelf heb ik van jullie een aantal jaar geleden heel goed ski advies gekregen, dus wellicht kunnen jullie haar ook helpen.

Wat meer info: 44 jaar, 1.66 m, 57 kg. Skied sinds 15 jaar regelmatig ca. 2 keer per jaar. Is een gemiddelde skier, wil graag lekker carven, maar ook de middellange en korte bochten maken. Altijd op de piste, voornamelijk blauw en rood. Budget max. ca. € 500,-

Wat zou jullie advies zijn? Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door Marc339 op 04 dec 2023 22:10

Iets om uit te proberen: elan Wildcat

Carvt makkelijk, stuurt makkelijk
Korte bochten misschien iets minder.

Hier zie ik de 82CX met een radius van 12m

https://www.sport-conrad.com/search/?makairaFilter%5Bsorting…

*bericht bewerkt door SuzannaE op 04 dec 2023 22:52

Waar skiet ze nu op?

Thank God summer is over!

Ze skiet nu op 15 jaar oude Volkl skies (156cm, 116/70/103).
Zou een Atomic X7 een goede ski voor haar zijn?

@suzannae eh, hoe bedoel je dit?

“Korte bochten misschien iets minder.
Hier zie ik de 82CX met een radius van 12m”

Heel veel korter wordt t niet.
@marc339 probeer bv ook eens de Rossi mt ti. Kan prima aansluiten bij wat je zoekt. Atomic x7 c is ook leuk. Er is echt heel veel keuze in deze hoek. Meer opties (soms wat duurder, maar met een beetje zoeken wel binnen je budgettte vinden): https://www.wintersport.nl/weblog/06/01/2023/skitest-wat-zij…

Edwin van Riel

@suzannae eh, hoe bedoel je dit?

“Korte bochten misschien iets minder.
Hier zie ik de 82CX met een radius van 12m”

Heel veel korter wordt t niet.

evr66 op 05 dec 2023 08:06

Daar heb je gelijk in.

Ik baseer me op de review van de wingman uit jou link en mijn ervaring met mijn 76 ls (lengte 166 ik ben 1,76m) maar die hebben een iets grotere radius.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 05 dec 2023 08:48

Ik zou het houden op een goede pisteski, wat lijkt op wat ze nu heeft.

Top ski’s in dat segment zijn salomon s/max 8 en de fischer F18.

De atomic X7 zou qua niveau prima kunnen, maar dat is niet zo’n lekkere ski voor korte bochten. Zo’n Fischer F18 doet dat bijvoorbeeld moeiteloos.

Kijk ook eens naar de K2 Disruption SC. Echt een goede ski die je voor weinig kunt kopen.

Kijk eens naar een fischer rcone 68 lite, die zou best goed kunnen passen.

Wildcats ook, ik heb de 82C, je kan nog iets stijver met de CX. Die zijn nog net wat lekkerder op de korte bochten dan de fischers, maar wel iets zwaarder.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Bedankt voor de tips en adviezen.

De Atomic gaat hem denk ik niet worden. Ik ga ook nog even kijken naar de Fischer en de Elan, maar waarschijnlijk wordt het de Salomon S/Max 8. Mijn vrouw heeft een lengte van 166 cm, is 155 cm dan de beste lengte?

*bericht bewerkt door Marc339 op 05 dec 2023 14:09

Bedankt voor de tips en adviezen.

De Atomic gaat hem denk ik niet worden. Ik ga ook nog even kijken naar de Fischer en de Elan, maar waarschijnlijk wordt het de Salomon S/Max 8. Mijn vrouw heeft een lengte van 166 cm, is 155 cm dan de beste lengte?

Marc339 op 05 dec 2023 14:09

lijkt mij prima.

Mijn vrouw heeft een lengte van 166 cm, is 155 cm dan de beste lengte?

Ja, zo tussen de 8 en 15 cm onder je lichaamslengte is voor veel skiërs wel toepasbaar.

Mijn vrouw skiet trouwens al een aantal jaren op de Salomon X-Drive 8.0 Ti (+ XT12 binding) en is daar heel tevreden over. Zeer goede kwaliteit ski en breed inzetbaar op de piste.
Kenners alhier weten vast wel wat de huidige opvolger van deze ski is (als deze ski tenminste een opvolger heeft gekregen…).

De S-MAX 8 heb ik ook eens geprobeerd maar lag mij wat minder maar dat moet natuurlijk geen probleem hoeven zijn! Ik vond bijvoorbeeld een Stance wel een fijne ski. Allicht is het nog een idee (als dat tijdtechnisch lukt) om eens te testen bij Duijvestein in Zoetermeer? Volgens mij hebben die van zowel de Salomon, als de Elan en de Fischer wel het model of een vergelijkbare staan. :)

*bericht bewerkt door LoveToSki op 05 dec 2023 16:29

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie