Welk dorp de voorkeur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Hoi,
Ik twijfel tussen Maria-Alm , Kleinarl , Flachau.
6 Volwassenen in 2e week januari.
Apres ski geen noodzaak.
Iemand super ervaring met een vd drie ?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 13 dec 2023 20:17

Maria Alm, leuk dorp en gebied!

Flachau sowieso niet doen. Kleinarl kan, maar zou dan liever in Dorfgastein gaan zitten.

Mr. Slow

Dorfgastein is ook een optie met verbinding naar Grossarl, je komt dan niet bij Kleinarl.
Dan is Maria Alm ipv Kleinarl wat gezelliger. Skigebied van Hochkönig is dan rustig die week. Je kan ook in Dienten gaan zitten dan zit je centraler in het gebied, klein gezellig bergdorp met de pistes en liften die beginnen en eindigen in het dorp. Vandaar ben je binnen 20 min in Dorfgastein voor een dagje.

Dienten Die Alte schule

Alleen ervaring met Kleinarl, vond daar hele mooie pistes met overal een fijne hellingshoek! Heerlijk om te cruisen of juist gas op te geven. Het was toen ook heel gemoedelijk, weet niet of dat nu veranderd is door de link met Flachau/Wagrain.

Maria Alm, leuk dorp en gebied!

Flachau sowieso niet doen. Kleinarl kan, maar zou dan liever in Dorfgastein gaan zitten.

Quick op 13 dec 2023 20:02

Pure interesse @Quick; wat is er mis met Flachau? Nooit geweest maar leek me altijd een optie…

Ik vind eigenlijk de enige goede reden om wel naar Flachau te gaan de après-ski, verder viel het gebied me behoorlijk tegen. Veel betere ervaringen met Hochkönig, dus tussen die twee zou ik zeker voor Maria Alm (of Dienten inderdaad) gaan. Ben alleen zelf nog nooit in Kleinarl geweest, dus kan ze niet alle 3 vergelijken

Als alternatief voor Flachau zou ik kiezen voor Altenmarkt. Authentieke plaats met veel mogelijkheden op 10/15 auto minuten.

Ik vind eigenlijk de enige goede reden om wel naar Flachau te gaan de après-ski, verder viel het gebied me behoorlijk tegen. Veel betere ervaringen met Hochkönig, dus tussen die twee zou ik zeker voor Maria Alm (of Dienten inderdaad) gaan. Ben alleen zelf nog nooit in Kleinarl geweest, dus kan ze niet alle 3 vergelijken

JelleK op 13 dec 2023 20:41

Niet per se iets mis mee, maar wel een grote plus daar is après-ski en dat zoekt TS niet. En denk dat de andere gebieden wat authentieker zijn.

Eens met JelleK dus.

*bericht bewerkt door Quick op 13 dec 2023 20:50

Mr. Slow

Maria Alm, leuk dorp en gebied!

Flachau sowieso niet doen. Kleinarl kan, maar zou dan liever in Dorfgastein gaan zitten.

Quick op 13 dec 2023 20:02

Pure interesse @Quick; wat is er mis met Flachau? Nooit geweest maar leek me altijd een optie…

MiKeZZa op 13 dec 2023 20:38

Ik heb mijn mening opgeschreven in een gebiedsreview van de Salzburger Sportwelt

Kleinarl vond ik een gemoedelijk, zij het wat slaperig ogend dorpje. Als je wat in Wagrain kan vinden zou dat (qua skigebied) mijn voorkeur hebben.
Maria Alm is ook helemaal prima. Alle voorzieningen in het dorp, loipes en eenvoudige wandelmogelijkheden om de hoek en Saalfelden erbij voor een stadsuitstapje. Het skigebied is wel duidelijk een traversegebied, met de lekkerste blauwe pistes aan de uiteinden. Ga je voor sfeer, dan is Dienten de mooiere plaats, met prachtige uitzichten en leuke wandel- en langlaufmogelijkheden. Skigebied is duidelijk beperkter dan Salzburger Sportwelt, maar zit wel goed in elkaar.

Eens met bovenstaande, Flachau is vooral leuk als je van de apresski houdt, hou je er niet van dan heeft dat gedeelte niet zoveel te bieden. Wil je toch Salzburger Sportwelt skiën dan is Wagrain, Kleinarl of bijv Altenmarkt een betere uitvalsbasis. Ik vind de kant van Kleinarl en Zauchensee leuker en mooier dan Flachau, Wagrain en St Johan zijn qua skiën wel prima, maar drukker en Hollands.

Hochkonig vind ik qua skiën veel mooier. Hoewel je niet echt ontkomt aan heen en weer skiën, vond ik dat minder storend dan verwacht toen ik ooit weer terugkwam. Ik zou zelf in Dienten gaan zitten, dan kan je ook makkelijk een kant per dag pakken, en zit je zo in Dorfgastein.

Je kan ook in Eben of Radstadt (of Altenmarkt) gaan zitten met een beetje rijden alle gebieden bezoeken? Ook Schladming is dan prima te doen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Of je pakt juist Maria Alm, omdat je dan in een kwartiertje ook in Leogang zit en ook daar nog een mooie dag skien mee kunt pakken. ;-) Mocht je uberhaupt overwegen om een stukje te rijden that is.

Persoonlijk vind ik SHLF een veel leuker (en groter) gebied als uitstapje dan Flachau/ Wagrain als Hochkonig je basis is. En daarnaast heeft Maria Alm een zeer leuk dorpse kern met restaurants, bakker en kleine supermarkt.

Of je pakt juist Maria Alm, omdat je dan in een kwartiertje ook in Leogang zit en ook daar nog een mooie dag skien mee kunt pakken. ;-) Mocht je uberhaupt overwegen om een stukje te rijden that is.

Persoonlijk vind ik SHLF een veel leuker (en groter) gebied als uitstapje dan Flachau/ Wagrain als Hochkonig je basis is. En daarnaast heeft Maria Alm een zeer leuk dorpse kern met restaurants, bakker en kleine supermarkt.

Pedro187 op 14 dec 2023 12:47

Is alleen wel andere skipas, daar moet je even rekening mee houden, verder prima optie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ten opzichte van Ski Amadé zit je in Maria Alm inderdaad aan de verkeerde kant. Hochkönig is wel een leuk gebied.
In Dienten vond ik het fijn om midden in het skigebied te zitten. Dat gaf de mogelijkheid om elke dag een andere kant op te skiën.
En wat Elly al aangeeft, vanuit daar zit je ook snel in andere Ski Amadé gebieden.

Of je pakt juist Maria Alm, omdat je dan in een kwartiertje ook in Leogang zit en ook daar nog een mooie dag skien mee kunt pakken. ;-) Mocht je uberhaupt overwegen om een stukje te rijden that is.

Persoonlijk vind ik SHLF een veel leuker (en groter) gebied als uitstapje dan Flachau/ Wagrain als Hochkonig je basis is. En daarnaast heeft Maria Alm een zeer leuk dorpse kern met restaurants, bakker en kleine supermarkt.

Pedro187 op 14 dec 2023 12:47

Is alleen wel andere skipas, daar moet je even rekening mee houden, verder prima optie.

Roy83 op 14 dec 2023 13:33

Klopt! Ik krijg ieder jaar verschillende mensen op visite in Maria Alm. Meestal doen we dan 2 dagen skipas voor Hochkonig, en 1 dagje SHLF in via Leogang. Wel leuke afwisseling.

met de superskicard (hele geringe meerprijs) kun je alle kanten op.
SHFL, Hochkonig, Schladming, Gastein…Zell am See…

Dan kun je 's ochtends nog beslissen waar je gaat skien…

Totales Vollidiot

Die heb ik idd als seizoenskaart. ;-)

Alvast bedankt voor alle reacties.
Zo zie je maar, hoe divers vele reacties zijn.
Ik zal me eerst nog eens gaan verdiepen in de pisten kaarten.
We hebben er wel eentje bij die pas 2e jaar skiet.
Weet niet of hochkonig aan de pittige kant is qua afdalingen ??

Sommige, maar als je gecontroleerd rood skiet kan je echt prima het gebied door denk ik. Alleen vanuit Maria Alm richting Dienten zit een nare rode, maar daar kan je gewoon met de lift. Gabuhel oid.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Klopt idd wat Roy zegt de Gabuhel kan lastig zijn met veel sneeuw heb je snel bulten maar je kunt boven met de Gabuhelbahn naar beneden. Het is wel een mooie afdaling het onderste stukje is voor velen lastig wij noemen dat de sneuvelheuvel.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie