Reisverslagblogje Sulden am Ortler.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden am Ortler en Sulden (Solda)

Bewolkt, later half bewolkt, graadje of min 10. Heerlijke pistes- as usual.
Eerst de delen Kanzel en Rosim gedaan tot het te druk werd met de klasjes. Officiële en niet zo officiële (Duitse). 🤷‍♂️
Dan naar Madritsch, een kwartier in een propvolle defecte gondel staan wachten tot het ding terug aan de praat ging. Hochoetz, hochoetz, hochoetz, overal. 🙄
Murw boven aangekomen maar de heerlijke pistes maakten alles goed. Gestopt omdat mijn rechterknie niet meer meewilde. Weer een nieuw kwaaltje. Teruggekeerd en nog een uurtje gezwommen. Eens wat anders dan wandelen. Veel beter volgens de professor die zich met mijn heupen moeit.

En nu een zeer bruikbare tip voor wie eens naar Sulden komt en verblijft aan de, euh, dorpsingang (t.i. voor de niet ingewijden: sulden is een langgestrekt dorp) en wil je niet via Langenstein, prikken of koets en dan Kanzel naar het dorpseinde: neem de skibus. Maar in plaats van daar een half uur op te vertoeven, stap na een paar minuutjes af aan hotel Paradies (goed maar verhouding prijs-kwaliteit dan weer niet goed)/sport Sepp.
Doe je ski’s aan en ski onder het brugje door op de bestaande piste. Mits wat snelheid ben je zo bij de Kanzellift, dan boven, en via pistes 12 aan de gondel én voor de bus daar. 😎
Het geeft je het voordeel nog eerder op de pistes te staan. 😎

Foto’s: altijd opletten met mensen die hun 4-voeter laten schijten op het toegangspad…

null
null
null

*bericht bewerkt door bartvwg op 10 jan 2024 17:16

Bla, bla, bla.

Bewolkt, later half bewolkt, graadje of min 10. Heerlijke pistes- as usual.
Eerst de delen Kanzel en Rosim gedaan tot het te druk werd met de klasjes. Officiële en niet zo officiële (Duitse). 🤷‍♂️
Dan naar Madritsch, een kwartier in een propvolle defecte gondel staan wachten tot het ding terug aan de praat ging. Hochoetz, hochoetz, hochoetz, overal. 🙄
Murw boven aangekomen maar de heerlijke pistes maakten alles goed. Gestopt omdat mijn rechterknie niet meer meewilde. Weer een nieuw kwaaltje. Teruggekeerd en nog een uurtje gezwommen. Eens wat anders dan wandelen. Veel beter volgens de professor die zich met mijn heupen moeit.

En nu een zeer bruikbare tip voor wie eens naar Sulden komt en verblijft aan de, euh, dorpsingang (t.i. voor de niet ingewijden: sulden is een langgestrekt dorp) en wil je niet via Langenstein, prikken of koets en dan Kanzel naar het dorpseinde: neem de skibus. Maar in plaats van daar een half uur op te vertoeven, stap na een paar minuutjes af aan hotel Paradies (goed maar verhouding prijs-kwaliteit dan weer niet goed)/sport Sepp.
Doe je ski’s aan en ski onder het brugje door op de bestaande piste. Mits wat snelheid ben je zo bij de Kanzellift, dan boven, en via pistes 12 aan de gondel én voor de bus daar. 😎
Het geeft je het voordeel nog eerder op de pistes te staan. 😎

Foto’s: altijd opletten met mensen die hun 4-voeter laten schijten op het toegangspad…

null
null
null

bartvwg op 10 jan 2024 17:14

Bedankt voor de update! Las je bericht tijdens mijn bordje eten, lekker hoor die drol…;-) maaarruh heeft u wel gegeten deze dag??

Ik moet toch zeggen dat Bartjes fotootjes van de maaltijden in het niets verdwijnen in vergelijking met die van DSVier .
Al moet ik zeggen dat ik ook wel houd van zijn drukke pistes en zijn schrijfstijl.
PS Heb je t ras van die drol kunnen determineren🤔🤔🤔

Born to run. B.S.

Ik heb mijn eten doorgaans op @dan58 voor ik er aan denk om een fotootje te trekken. 🙄
Zal binnenkort eens kijken of het me lukt, zijn halfopgerechten ook goed? 😜

Bla, bla, bla.

@dan58 dit was het tussengerecht, op voordat ik het doorhad. 😯

null

Bla, bla, bla.

Ik blijf zitten en ga hier nooit meer weg. 😎

null

Bla, bla, bla.

Fantastisch Bart! Ik kom naast jou zitten

Ik kan me slechtere plekken indenken.

Kaiserwetter en fysiek in orde, morgen zou de drukte voorbij zijn dus het recept voor nòg betere skidagen.

Verder niks te melden, stond vanmorgen (na eerste de bus te hebben ingehaald en de eerste gondel fixte) 3e of 4e eerst op 3250m, aan 1 stuk doorgeskied tot het middenstation een dikke 1000m lager. Topcondities; toppiste, toppreparatie, topweer (helder, geen wind en graadje of min 9).😎😎

Verder de zwarte en rode weltcuppiste gedaan en nog zo wat vanalles door elkaar.

Tegen de middag afgezakt om de kanzelkant te doen maar daar waren de klasjes hun wedstrijdjes aan het doen, stond (en skiede) een hoop volk en lag de boel bijeengehoopt. Te druk voor Bibi, gestopt, terras op, biertje. 😎🍺

Enfin, maar wat kaiserwetterfotootjes. 🤷‍♂️

null
null
null
null
null
null
null

Bla, bla, bla.

@bartvwg: waren pistes n°7 Gran Zebru en 13 Zayabfahrt de volledige week al geopend? Vorig jaar met Pasen waren beide pistes de ganse vakantie gesloten.

@wimaerts1979 Ja, beide zijn open sinds dinsdag. 👍

Bla, bla, bla.

Kaiserwetter en skiën en zo hè…🤷‍♂️

null
null
null
null
null
null

Bla, bla, bla.

RECLAME! (helaas onbezoldigd)

Pizzeria Montana, beste pizza ever. 🤤

null

Bla, bla, bla.

Lekker hoor! De keren dat wij in Sulden waren, was ons appartement heel dicht bij Montana, daar aten we dus ook regelmatig.

Weeral kaiserwetter, pffff, straks gaat het nog vervelen. 🤔
Wel stond er vanmorgen een flinke wind en was de blauwe piste 1 op hoogte (3250m) half onder grote hopen gewaaid en was ie nog smaller op de smalste plaatsen. Daar door geworsteld was het verder weer best fijn skiën.
Op zich best leuk die sneeuwduinen met de relatief brede Fischers.
Tijdig gestopt, pizza en nu weer zo’n 5 gangen menu, wat gaat die weegschaal over 2 weken zeggen? 🤔

Morgen eens de kant Langenstein doen. Een hele tijd, kapotte helm en hersenschudding geleden.🙃

Foto’s? Foto’s!

null
null
null
null
null
null

Bla, bla, bla.

Ben je nog alleen Bart? Of met De Grote Baas of kroost inmiddels?

Mr. Slow

@Quick de Grote Baas mag pas zaterdag komen en de skiënde kroost gaat tegenwoordig meer skiën dan ikzelf. En zonder mij mee te nemen de snoodaards. 🙂

Bla, bla, bla.

Topdagje, meeste kilometers gemaakt van deze vakantie, zonnig, eerst weinig wind, nu erg veel wind. Ofschoon het zo goed als helder is ligt er weer overal sneeuw. Wind en bergen en sneeuw hè. 🙂

Veel minder Duitsers, veel meer oostblokkers in de lift.
Veel meer minder goede skiërs ook.
Veel meer zatlappen ook. Stinken naar alcohol (en weet ik veel wat nog) en om 09u bier zuipen en nog harder stinken.
Ieder zijn hobby en vakantie denk ik dan maar.

Veel en lekker geskied, me enkele uren bezig gehouden met korte draaitjes te nemen, lukt allemaal prima zolang de vaart er in blijft. 🙃

Ook wat Walibi-effect; met een redelijk lichte bril op 3250m beginnen in de zon en effe later in de schaduw op een piste met wisselende oneffenheden/hoogtes-laagtes en amper iets zien gedurende heel eventjes (adaptatie van de ogen hè, een fotochromatische bril helpt hier ook niet zoveel bij hoor) en buikkriebels krijgen. Helemaal klaar voor een white out. 🙂
Leuk nu, enkele jaren geleden zou ik gewoonweg gestopt zijn.

Weinig volk ook wel, pistes ganse dag picobello. 👍

Kindermaccaronietje gegeten, uurtje gezwommen en dadelijk aan de dis. Ondanks het vele sporten heb ik niet echt de indruk wat af te vallen. 🧐

Fotootjes, één van deze dagen gaan jullie ze toch dubbel zien, ik trek er ook niet veel meer. 🤷‍♂️
(Niet verschieten van de drukte)

null
null
null
null
null

Bla, bla, bla.

Hoe was Langenstein vandaag? Of nog niet aangedurfd? :-)

Hoe was Langenstein vandaag? Of nog niet aangedurfd? :-)

Jochemgerrits op 15 jan 2024 19:28

Het was me te koud om om 08u45 in die oude zetellift te kruipen. Op Madritsch scheen de zon. 😁🤷‍♂️

*bericht bewerkt door bartvwg op 15 jan 2024 19:46

Bla, bla, bla.

Haha, op zich goede reden. Je hebt nog wat dagen tegoed daar…. Tis prachtig daarboven, alleen die dalafdaling is ff doorbijten.

Haha, op zich goede reden. Je hebt nog wat dagen tegoed daar…. Tis prachtig daarboven, alleen die dalafdaling is ff doorbijten.

Jochemgerrits op 15 jan 2024 20:02

Jazeker, plus het feit dat wanneer ik me amuseer op Madritsch ik een rottijd ga kwijt zijn om richting Langenstein te gaan. 🙂

Bla, bla, bla.

Interessant, bij mijn bezoek waren er ook lui op de parkeerplaats die om 09:00 al aan het bier zaten. Is Sulden dan toch het Italiaanse Westendorf?

Gang is alles

*boosmodus ON

Vanmorgen netjes vertrokken zoals dagelijks de gewoonte is geworden, het eerste stukje naar de lift denk ik, tiens ik kom precies niet voorruit. Ski’s eergisteren laten waxen. Strange. 🤔
Wat meerdere pistes her en der verder en ik krijg meer en meer de indruk dat ik geen fluit vooruitkom. GVD. 🤨
Ski’s ziens grondig bekeken en, wat ik al vermoede, er hangt niks wax meer op.
GVD2. Ze hebben helemaal niks aan de ski’s gedaan , behalve me 30 euro afgetroggeld.
Verhaal gaan halen en dan krijg je natuurlijk de standaard blablabla van dat kan niet, je bent ergens overheen geskied, zeverzeverzever. En dat eindigt dan met “en wat ga je doen hun?”. 🤷‍♂️
Niks dus hè Meneer Schijtlul. 🖕
In het verleden nochtans zeer tevreden van geweest, maar eerst de grap met de atomic en nu dit dus never again.
Andere zaak opgezocht (ook eentje waar de grote baas destijds zeer tevreden over was) en due bevestigt bovenstaande.
Ski’s daargelaten, dealtje gemaakt om een atomic te testen. 😁
Helaas geen Q9, wel een G9.
Eerste indruk: kutski.
Wordt vervolgd. 😎

Bla, bla, bla.

Interessant, bij mijn bezoek waren er ook lui op de parkeerplaats die om 09:00 al aan het bier zaten. Is Sulden dan toch het Italiaanse Westendorf?

Jesper op 15 jan 2024 20:26

Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ze ook in Sölden zitten.

Mr. Slow

Welke winkel was dat waar je zo werd weggeserveerd??

Welke winkel was dat waar je zo werd weggeserveerd??

Jochemgerrits op 16 jan 2024 13:31

Die aan het dalstation, Peter Waxel.
Denk dat ik je die nog aangeraden had…😁

Bla, bla, bla.

Hahaha, ik kreeg daar gratis te leen skistokken voor mijn dochter mee, dus wellicht kan het per dag verschillen ;-)
Werkplaats daar zag er verder wel professioneel uit; misschien hadden ze ff geen zin…?!

G9 is te stijf voor je, vermoed ik. Wat bevalt je niet?

Hmmmm, ik lees op Google reviews twee soortgelijke ervaringen bij Waxelpeter.

null

Gang is alles

Plaats een reactie