Al doende leert men (declaratie kosten bij ongeval)

Kreeg je dat zwart op wit te horen zeg maar? Dan zou ik zeggen, joh dit heb jij indertijd aangegeven, los het maar op, succes er mee.

Edwin van Riel

Snap t @peterpos. Ik zie echt zoveel onzin over verzekeringen dat ik misschien soms wat scherp reageer, maar tuurlijk komen er helaas rare zaken voor…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kreeg je dat zwart op wit te horen zeg maar? Dan zou ik zeggen, joh dit heb jij indertijd aangegeven, los het maar op, succes er mee.

evr66 op 20 jan 2024 13:36

Nee, hij belde me nav dat mailtje. Vast wel slim bedacht.

Maar… omdat mijn dochter nog steeds niets gehoord heeft van de tussenpersoon, vandaag zelf maar eens gebeld naar ASR. Degene die ik aan de lijn kreeg was heel verbaasd. “Uw kinderen zijn gewoon verzekerd, dus ik snap niet waarop de afwijzing gebaseerd is. Ik zie ook niet dat er een claim is ingediend door de tussenpersoon.”, kreeg ik te horen om vervolgens een formulier toegestuurd te krijgen dat mijn dochter in kan vullen. @Roy83 Zouden tussenpersonen er baat bij hebben om claims tegen te houden, ook al zijn ze volgens de verzekeraar wel terecht. Nou is dat laatste nog niet zeker. Want dat zij de medewerkster wel. ‘Ik kan op basis wat u zegt niet meteen beoordelen of we gaan uitkeren, maar uw kinderen zijn via uw polis wel verzekerd’…

Toch weer een raar verhaal erbij ;-)

Peter Pos

Weet ik niet @peterpos, ik/wij werken niet met tussenpersonen.

Ik verwacht dat tussenpersonen vooral verdienen aan de provisie die ze krijgen per polis, en daar dan de claims afhandelen en opvoeren richting de verzekeraar. Ik denk dat daar daadwerkelijke dekking bepaald wordt en de tussenpersoon gewoon verkeerde info heeft doorgegeven?

Maar nogmaals, dat stuk weet ik niet echt wat vanaf.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@evr66 kan je aangeven wat je aan je reisverzekering hebt gehad versus de zorgverzekeraar?

Ik heb medische kosten niet in mijn reisverzekering zitten omdat ik na het nodige uitzoekwerk en telefoontjes tot de conclusie kwam dat het geen meerwaarde biedt. Medisch noodzakelijk transport wordt namelijk ook door de zorgverzekeraar gedekt, daaronder valt ook een helikopter en sneeuwscooter. Als ik hierin iets over het hoofd zie dan wil ik dat graag weten!

Ps: wel tegenvaller om te lezen dat DSW moeilijk doet. Ik zit juist bij DSW omdat het een minder commerciële no nonsense verzekeraar is.

@mrnn https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vra…

Het eventuele gat dat hier benoemd wordt, dekt de reisverzekering (maar bij jou dus niet). Zorg in het buitenland (met meer kans op een privékliniek) is vaak (fors) duurder, Nederlandse prijzen zijn, in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, vrij laag.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik dacht het algemeen bekend was dat medische hulp in het buitenland veel duurder was en dat je daarvoor dus de reisverzekering nodig hebt. Niet dus bij iedereen kennelijk.

Ik was niet helemaal volledig in mijn bericht. Veel zorgverzekeraars, waaronder DSW waar ik zit, bieden voor een paar euro extra de optie tot volledige vergoeding van basispakket zorg in het buitenland. Zie hier: https://www.dsw.nl/consumenten/vergoeding/buitenland/onverwa…

Aha, weer iets geleerd.

Ik heb het bij beiden aan staan. Eigenlijk dus dubbel verzekerd.

Sterkte @evr66!

En dat klopt niet voor elke verzekeraar @peterpos. Het verdienmodel (om die maar weer voor te zijn ;)) is niet om zo min mogelijk uit te keren…

Helaas zien veel mensen een verzekeraar als pinautomaat en dus zijn er wel eisen nodig. Dat kan natuurlijk wel vervelend zijn, maar voorkomt ook onnodige premiestijgingen.

Roy83 op 19 jan 2024 18:06

Ik heb een hele andere ervaring met Allianz. Mijn naam en adres het was zo verbastert dat ik die rekeningen überhaupt nog via de post heb ontvangen 😱 Vervolgens gedeclareerd en ze hebben het keurig afgehandeld, kan niet anders zeggen. Moraal, het zal verschillen per verzekeringsmij en ook per geval.

Vraag me af op welke juridische basis ze kinderen - die niet op jouw adres staan ingeschreven, maar volgens leeftijdsgrens gewoon meeverzekerd zijn èn op de polis staan - ineens kunnen uitsluiten. Heb zelf ook een co-ouderachap èn zoon staat ook ingeschreven bij moeder, maar bij mij op alle verzekeringspolissen èn heb nog nooit daar een opmerking over gehad. Heb zowel zorg als reisverzekering al eens moeten gebruiken voor hem.

Los daarvan sterkte en spoedig herstel voor je vrouw.

Ik was niet helemaal volledig in mijn bericht. Veel zorgverzekeraars, waaronder DSW waar ik zit, bieden voor een paar euro extra de optie tot volledige vergoeding van basispakket zorg in het buitenland. Zie hier: https://www.dsw.nl/consumenten/vergoeding/buitenland/onverwa…

mrnn op 03 feb 2024 11:11

Dat is vrij essentieële informatie :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie