Makkelijke blauwe pistes in de buurt van La Plagne centre

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Beste forumleden,

Ik ben een beginnende skiër die vorig jaar voor het eerst op wintersport is geweest in Oostenrijk met de hele week les. Dit is erg goed bevallen en ik ben helemaal verslaafd geraakt:) Nog een aantal keer in Snowworld gaan skiën en daar ook nog een les gehad.

Op dit moment zit ik bij de UCPA in La Plagne centre. Helaas was het voor deze reis niet mogelijk om volledige dagen skiles te boeken dus krijg ik halve dagen les. Vanmiddag heb ik de eerste les gehad en dat is goed bevallen. We hebben een klein rondje door het gebied geskied naar Plagne Bellacote en terug. Dit was qua niveau goed te doen alleen kan ik deze route alleen niet terugvinden. ( we zijn een paar keer op een creatieve manier van piste veranderd omdat sommige het te ijzig vonden)

Morgenochtend voor de les zou ik graag zelf nog wat gaan skiën, hoeft geen ronde te zijn gewoon een paar keer dezelfde piste vind ik ook prima. De makkelijke hier in centre heb ik al anderhalve dag gedaan en daar ben ik nu wel op uitgekeken.

De leraar gaf aan dat ik gewoon de route van vandaag moet doen en toen ik aangaf dat ik dat niet terug kan vinden zei hij dat ik “gewoon” op de kaart moet kijken.

Nu durf ik dat niet zo goed aan alleen maar ik zou het zonde vinden om morgenochtend niet te gaan aangezien hier buiten het skiën om ook niet zoveel te beleven is in het dorp.

Heeft iemand hier toevallig tips welke piste ik kan skiën zonder dat ik meteen een ingewikkelde route moet nemen?

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Neem de telemetro en pak de lange blauwe Cornegidouille. Kan naar 1800 of naar Montalbert.

Neem de telemetro en pak de lange blauwe Cornegidouille. Kan naar 1800 of naar Montalbert.

Bennie op 05 feb 2024 20:42

Dank voor je reactie. Aan die kant had ik nig niet gekeken. Die naam kom ik niet tegen op de kaart, is dat de route die tussen de Golf lift en zwarte golf piste ( superslalom) doorloopt?

Neem de telemetro en pak de lange blauwe Cornegidouille. Kan naar 1800 of naar Montalbert.

Bennie op 05 feb 2024 20:42

Dank voor je reactie. Aan die kant had ik nig niet gekeken. Die naam kom ik niet tegen op de kaart, is dat de route die tussen de Golf lift en zwarte golf piste ( superslalom) doorloopt?

Skijes op 05 feb 2024 21:12

Is het vervolg van de blauwe piste Golf. Ik zie dat die Edmond Blanchoz heet. Had de kaart van hier gepakt, maar er zijn een hele serie pistes hernoemd dit of vorig jaar.

*bericht bewerkt door Bennie op 05 feb 2024 21:31

Neem de telemetro en pak de lange blauwe Cornegidouille. Kan naar 1800 of naar Montalbert.

Bennie op 05 feb 2024 20:42

Dank voor je reactie. Aan die kant had ik nig niet gekeken. Die naam kom ik niet tegen op de kaart, is dat de route die tussen de Golf lift en zwarte golf piste ( superslalom) doorloopt?

Skijes op 05 feb 2024 21:12

Is het vervolg van de blauwe piste Golf. Ik zie dat die Edmond Blanchoz heet. Had de kaart van hier gepakt, maar er zijn een hele serie pistes hernoemd dit of vorig jaar.

Bennie op 05 feb 2024 21:28

Neem de telemetro en pak de lange blauwe Cornegidouille. Kan naar 1800 of naar Montalbert.

Bennie op 05 feb 2024 20:42

Dank voor je reactie. Aan die kant had ik nig niet gekeken. Die naam kom ik niet tegen op de kaart, is dat de route die tussen de Golf lift en zwarte golf piste ( superslalom) doorloopt?

Skijes op 05 feb 2024 21:12

Is het vervolg van de blauwe piste Golf. Ik zie dat die Edmond Blanchoz heet. Had de kaart van hier gepakt, maar er zijn een hele serie pistes hernoemd dit of vorig jaar.

Bennie op 05 feb 2024 21:28

Duidelijk, dank voor de moeite.

Bergerie lift -> Trieuse en je zit in Bellecote
Blanchette lift -> roc du diable -> Leitchoums -> Arolles
of blachette piste
Collosse lift en dan gewoon bordjes plagne Centre volgen…

Dan heb je wel mooi rondje gehad over makkelijke blauwe pistes

Colorado bedient een paar leuke en makkelijke blauwe pistes die weer terug komen in Centre.
De andere is Bergerie. Kun je of naar Bellecote (en terug via Colosses) of via een aantal verschillende varianten terug naar Centre.
Wil je wat hoger (en is het niet te druk) dan pak je de Funiplagne en daalt af via Mira.
Geheimtipje is Bergerie omhoog, afdalen via Ecartee en dan halverwege (tegenover dat grote complex van Odalys Front de Neige) aan je linkerhand het sleepliftje Dou du Praz pakken. Dan kun je bovenaan richting Bellecote (maar vaak smal en ijzig) maar ook direct linksaf de piste Dou du Praz naar onderaan de Bergerie lift (of terug naar Centre via Boulevard). Dat is vaak een rustige piste die er ook goed bij ligt.

Bergerie lift -> Trieuse en je zit in Bellecote
Blanchette lift -> roc du diable -> Leitchoums -> Arolles
of blachette piste
Collosse lift en dan gewoon bordjes plagne Centre volgen…

Dan heb je wel mooi rondje gehad over makkelijke blauwe pistes

flap20 op 06 feb 2024 00:43

Het is uiteindelijk deze route geworden zo ongeveer.

Dank allen voor jullie reactie, nu heb ik ook wat ideeën voor de rest van de week. Morgen wordt het waarschijnlijk de piste van Bennie naar Montalbert. En vanmiddag lekker achter de leraar aan:)

Dank allen voor jullie reactie, nu heb ik ook wat ideeën voor de rest van de week. Morgen wordt het waarschijnlijk de piste van Bennie naar Montalbert. En vanmiddag lekker achter de leraar aan:)

Skijes op 06 feb 2024 12:48

Gezien de huidige sneeuwcondities is het denk ik niet verstandig om richting Montalbert te gaan. De lagere pistes liggen er beduidend slechter bij. Ik zou het lekker op hoogte zoeken.

Born to Ride

Dank allen voor jullie reactie, nu heb ik ook wat ideeën voor de rest van de week. Morgen wordt het waarschijnlijk de piste van Bennie naar Montalbert. En vanmiddag lekker achter de leraar aan:)

Skijes op 06 feb 2024 12:48

Gezien de huidige sneeuwcondities is het denk ik niet verstandig om richting Montalbert te gaan. De lagere pistes liggen er beduidend slechter bij. Ik zou het lekker op hoogte zoeken.

Matthias123 op 06 feb 2024 13:24

Ja je hebt gelijk daar had ik niet echt over nagedacht.

Plaats een reactie