Run of Fame Ski Arlberg

Hallo,

Ik wou dit jaar graag de run of fame doen maar vroeg me af hoe haalbaar dit is in één dag anno 2024.
Ik las op het forum nog wat berichten van 2018 maar ondertussen zijn we toch weer 6 jaar verder.

We gaan in de paasvakantie. Dus lentecondities.
Iemand ervaring?

Ik kan zeker aan een aardig tempo skiën en zou starten in Rendl. Is het haalbaar voor 16u terug te zijn in Sankt anton?

Alvast bedankt!

Nou “Run of Fame” is meer voor de bühne.
Je zit namelijk meer in liften dan dat je op de ski’s staat.
Er staat vaak ook veel wind wat de piste kwaliteit niet ten goede komt.
Speciaal dit jaar zou ik het zeker niet doen met de slechte sneeuw omstandigheden van dit jaar.
Er zijn veel mooiere pistes.
Of je moet het leuk vinden om allerlei blessures op te lopen.

Nou “Run of Fame” is meer voor de bühne.
Je zit namelijk meer in liften dan dat je op de ski’s staat.
Er staat vaak ook veel wind wat de piste kwaliteit niet ten goede komt.
Speciaal dit jaar zou ik het zeker niet doen met de slechte sneeuw omstandigheden van dit jaar.
Er zijn veel mooiere pistes.
Of je moet het leuk vinden om allerlei blessures op te lopen.

Hooykaas op 15 mrt 2024 09:05

Jammer, Leek me leuk deze uitdaging aan te gaan. De laatste weken beetje het weerbericht & sneeuw in het oog aan het houden & dacht eigenlijk dat de condities nog wel goed waren. maar ik vergis me dan?

Laat je niet van de wijs brengen. Prima te doen en je kan genoeg leuke pistes meepakken. Natuurlijk zit je ook wat op verbindingspaden en heb je twee liften op en neer waardoor je geskiede meters misschien net iets minder zijn dan op een andere dag, maar als je beetje door kan skiën blijft er genoeg tijd over voor een herhaling of een ommetje hier en daar.

Wel zou ik adviseren om niet te beginnen maar te eindigen met rendl. Als je die s’ochtends doet is het juist vaak hard opgevroren in de lente, terwijl je in de middag heerlijk in het zonnetje skied (westhelling) en dan afsluiten bij de rendl-beachbar inclusief uitzicht op het funpark.

Laat je niet van de wijs brengen. Prima te doen en je kan genoeg leuke pistes meepakken. Natuurlijk zit je ook wat op verbindingspaden en heb je twee liften op en neer waardoor je geskiede meters misschien net iets minder zijn dan op een andere dag, maar als je beetje door kan skiën blijft er genoeg tijd over voor een herhaling of een ommetje hier en daar.

Wel zou ik adviseren om niet te beginnen maar te eindigen met rendl. Als je die s’ochtends doet is het juist vaak hard opgevroren in de lente, terwijl je in de middag heerlijk in het zonnetje skied (westhelling) en dan afsluiten bij de rendl-beachbar inclusief uitzicht op het funpark.

Bedankt voor de tip. We hebben één iemand mee met een lager niveau. Op zich zou die niet de run meedoen. Maar we dachten juist de eerste dagen met Rendl te starten aangezien ik hier en daar gelezen had dat dit een eenvoudiger stuk in het gebied was. Maar inderdaad wel niet de bedoeling direct op een bevroren piste te starten.

michielr op 15 mrt 2024 10:51

Run of Fame is op zich goed te doen in een dag. En het wordt natuurlijk nog iets relaxter als je niet op Hinter Rendl begint, dat scheelt weer een uurtje…
Het klopt wel wat @Hooykaas zegt, op de Run of Fame laat je de mooiste pistes van het gebied veelal liggen, zeker in Zürs, Lech en Warth. En er zitten nogal wat akelige knelpunten in. Piste nr 100 wordt 's morgenvroeg al een buckelfeest door de massa’s die de Run willen doen. Rijen bij de Flexenbahn, en in Zürs. Alhoewel dit in het naseizoen mee zal vallen (maar niet de buckels op de 100…door de warmte)
Kenners van Arlberg vinden de Flexenbahn (dat is de verbindingslift) veelal geen aanwinst. Velen gaan (weer) met de bus of eigen auto van St.Anton naar Zürs of door naar Lech, zoals het vroeger ook ging…
…Er gaat een gerucht dat het vanaf het volgende seizoen mogelijk wordt om deelskipassen te kopen, hetgeen inderdaad een zeer wenselijke oplossing voor het bovenstaande zou kunnen zijn…

*bericht bewerkt door Liezen op 15 mrt 2024 11:16

Ik heb toch iets andere ervaringen dan Liezen en Hooykaas. Ok, Rendl in de middag is idd. beter, de hoge delen kunnen 's ochtends vrij ijzig zijn. Maar de 100 naar de Flexenbahn is een lange piste en ja, het allerlaatste stuk kan buckelig zijn maar alleen bij warm weer. De Flexenbahn is een prima oplossing voor een taxi/bus naar Zurs, niks mis mee. Vervolgens de Madloch en de 200/210 naar Lech zijn prachtige (lange) afdalingen. Warth is ook mooi alhoewel daar veel meer valt te ontdekken.

Tja, wat mis je? In St. Anton het rechtergedeelte (Kapall, Nassrein) hmm…, ja ok… Misschien ook een stukje St. Christoph en Albona (Stuben). In Zurs de linkerkant die best wel aardig is. In Lech eigenlijk best wel veel maar dan moet je maar een keertje terugkomen en dat geldt min of meer ook voor Warth/Schrocken, Het is nou eenmaal een groot gebied. Nou ja, wij doen altijd vanuit Anton een relaxt rondje Lech. Lekker lunchen in Oberlech en dan snel voor 15:00 wegwezen om de laatste liften te pakken. En dan eindigen in de Moos of Basecamp voor een biertje & sterke verhalen ;-)

*keep cool and relax...*

@DerGraf, Een relaxt rondje St.Anton-Lech is geen Run of Fame (Hinter Rendl->Warth(dorp!)->St.Anton) hè?
Heb je de 144 (“Zürsertäli”) al gedaan?

*bericht bewerkt door Liezen op 15 mrt 2024 23:04

Jaaa… 144 prachtig, wat een piste! Wordt best wel vaak overgeslagen/genegeerd (en dus vaak wat rustiger).

*keep cool and relax...*

Goed te doen hoor de run of Fame. Ik zou alleen met rendl eindigen. De sneeuw is daar vaak veel harder omdat de zon er later komt.

Weet iemand ook hoe die app werkt? Moet je gewoon de route zelf doen terwijl die tracker opstaat of stuurt de app je hoe je moet gaan.

Omdat we in st-anton verblijven wou ik proberen om eerst in de ochtend zo snel mogelijk naar warth te skiën en dan pas de tracker op te zetten of moet je voor de run de heen & terug tracken?

Plaats een reactie