Wielrentopic

SPD is de merknaam waarmee Shimano haar producten op de markt zet. Staat voor Shimano Pedalling Dynamix ofzo. Op de weg vind ik ze prima maar voor mtb zou ik het persoonlijk bij andere merken zoeken.

Ik rij all jaren met spd op de mtb. Bevallen prima, nooit problemen met in of uitklikken. Zelfs niet in de Limburgse blubber. En universeel (spinning bv). Op de weg heb ik look Keo plaatjes. Wat een troep vind ik dat. Lastig inklikken en het slijt al als je er naar kijkt.
Overigens ook wat mij betreft een duimpje voor specialized schoenen. Erg prettige schoenen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 aug 2018 15:26

@Roy83
Hoelang rijd men door, hangt van persoon tot persoon af, ook sterk afhankelijk van of je op de wielrenfiets of mtb rijdt.
In de zomer stikt het de moord in bossen en op weg van fietsers.
Daarbuiten is het rustiger op de weg en bos.
Doe waar zin in hebt denk wel dat je je soms even anders kleed dan in de volle zomerzon.

Als vergelijk.
Ik reed zelf elke dag dat ik kon, ook als er sneeuw lag( dan enkel mtb). Maar als ik s avonds rond 12 nog zin had wilde ik er ook op uittrekken.
Mijn buurman rijd enkel als het droog en warm is en enkel tussen 8 en 18 en in de zomer tussen 19 en 21. En maar 3 a 4 keer per maand.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Gefeliciteerd met je aankoop @MiTi! Woon zelf ook ik Groningen maar zonder mountainbike. Een vriend van me die wel mountainbiked gaat vaak rond Norg / Gieten en Zuidlaren in de bossen krossen.

Bij Norg zelf vaak geweest om te wandelen. Bij het bospaviljoen het bos in er zijn stapels heuveltjes om overheen te crossen.

Succes!

Bergen + Sneeuw = ❤

Dank je wel @Nelis! Norg etc is idd een heel mooie omgeving dus daar zal ik vast eens heen gaan. 😃

Winter is coming

Vandaag sta ik met de racefiets te wachten om over te steken, voel ik iets op mijn achterwiel vallen.
Kijk om, en daar ligt een racefietser met fiets en al en met 1 voet nog ingeklikt :-)

Voor velen is het wel wennen die “clipless” pedalen.
Ik was de eerste op de club met van die Wit-zwarte Look-pedalen (1985) en het is een automatisme geworden. Maar voor enduro’s, Alpentrips en vóór op de tandem rij ik liever met flats (Shimano Saint met Fiveten Freerider schoenen).
Rij waar je zelf het gelukkigst mee ben, angstig rondrijden is niet leuk.
Denk dat ik op een vakantiefiets nu mogelijk ook met flats zou gaan rijden.
Alleen met die “combi” pedalen zul je me nooit zien. Ingeklikt als je dat niet wil, of omgekeerd.

Alleen mijn eerste ritje was wat onprettig en ook prachtig omgevallen in de bosjes toen ik wilde stoppen en even vergeten was dat ik vast zat. Na twee ritjes was ik volledig gewend. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het prettig vindt.

Bergen + Sneeuw = ❤

Wordt de vuelta nog gevolgd?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zeker!

Bergen + Sneeuw = ❤

Alleen met die “combi” pedalen zul je me nooit zien. Ingeklikt als je dat niet wil, of omgekeerd.

Pino op 26 aug 2018 21:22

Enige voordeel aan goede combipedalen is dat je een groter sta-oppervlak hebt ook als je ingeklikt bent. Ideaal op moeilijk enduro terrein. Maar ik ben het helemaal met je eens, deze zijn geen aanrader als je soms wel en soms niet wil inklikken…

Click. Click. Peace

Nog gedachten over eindklassement?
Ik vind het zo’n lastige koers dat ik van te voren niet verder kwam dan Valverde en porte in de top 10 te plaatsen.
En hoop stiekem op jongens als kwiatkovski kruiswijk de Gendt sagan en benoot om de koers leuk en interessant te maken. Maar ook dat ze daardoor top klassering rijden

Porte kan nu al wel weg

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nog gedachten over eindklassement?
Ik vind het zo’n lastige koers dat ik van te voren niet verder kwam dan Valverde en porte in de top 10 te plaatsen.
En hoop stiekem op jongens als kwiatkovski kruiswijk de Gendt sagan en benoot om de koers leuk en interessant te maken. Maar ook dat ze daardoor top klassering rijden

Porte kan nu al wel weg

Birdheart op 28 aug 2018 11:07

Gezien zijn ontwikkelingen geef ik Bennett wel een grote kans op een top 5 plaats, zeker ook omdat hij de Tour niet heeft gereden. Kruiswijk zie ik stiekem ook wel ver komen, die staat natuurlijk bekend om zijn grote herstelvermogen. Wanneer Kelderman heel blijft zie ik hem ook wel hoog eindigen, maar daar zit nu net het probleem…

Born to Ride

Ik ben al jaren fan van kruiswijk als renner, maar ergens moet ik altijd denken aan zijn aanrijding met de overstekende sneeuwberg. Maar hoop altijd dat hij het potentieel dat hij daarvoor had ooit weer tot volle bloei laat komen. En zo ziet het er dit jaar wel naar uit.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zou graag Kruijswijk en Benoît hoog zien eindigen. Raar zoals veel toppers al beduidend tijd hebben verloren.

Ik hoop op van alles, maar geen Sky/Kwiatkowski!!! :)

Porte en Nibali (dat die uberhaupt is gestart) hebben gewoon nog te veel lichamelijke schade, dus tijdverlies was logisch. Ik hoop natuurlijk op Kelderman en Kruiswijk. Kelderman oogt heel goed, maar zo’n punch van Valverde en co in de tweede rit niet kunnen volgen zet me toch ook wel aan het denken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kelderman moet nog even wat koershardheid opdoen. Die gaat hopelijk wel vlammen in de tweede week :)

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik hou het op Quintana. Die zal toch iets moeten laten zien in 2018 voor zijn verlengde contract.

Hoewel Yates misschien wel de beste papieren heeft, zeker na zijn Giro ervaringen

*bericht bewerkt door HN65 op 29 aug 2018 14:16

Pfff, Mollema zit perfect in het wiel, maar kan er toch niet overheen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik hou het op Quintana. Die zal toch iets moeten laten zien in 2018 voor zijn verlengde contract.

Hoewel Yates misschien wel de beste papieren heeft, zeker na zijn Giro ervaringen

HN65 op 29 aug 2018 14:14

Ga me een beetje bang maken met een horrorscenario! Als die sjachrijnige smurf gaat winnen, kijk ik geen Vuelta meer.

:-)

Click. Click. Peace

@Pino das dan wel een raar gekleurde smurf hoor. 😝😜
Maar vind ook steeds minder aan hem, over de paard getild supertalent dat weigert door te breken.
Hij is een van de weinige renners waarvan geldt dat zowel als hij wint of verliest alle commentatoren en wielerfanaten zeggen, dat zag je van verre aankomen dat hij deze ronde wint/verliest.
En das toch op zichzelf een knappe prestatie

Wat me wel opvalt is dat nu team jumbo dezelfde techniek probeert te hanteren als sky iedereen lyrisch is, en als sky het doet is het saai… begrijpelijk ergens maar wel raar

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Pino das dan wel een raar gekleurde smurf hoor. 😝😜
Maar vind ook steeds minder aan hem, over de paard getild supertalent dat weigert door te breken.
Hij is een van de weinige renners waarvan geldt dat zowel als hij wint of verliest alle commentatoren en wielerfanaten zeggen, dat zag je van verre aankomen dat hij deze ronde wint/verliest.
En das toch op zichzelf een knappe prestatie

Wat me wel opvalt is dat nu team jumbo dezelfde techniek probeert te hanteren als sky iedereen lyrisch is, en als sky het doet is het saai… begrijpelijk ergens maar wel raar

Birdheart op 29 aug 2018 17:54

Ach zo’n talent is het niet hoor, die is gewoon al half de 30 en al een tijdje over zijn top heen. Dat zijn paspoort een ander leeftijd aangeeft zegt voor mij helemaal niets, dat is met meer dan de helft van de bevolking daar in Colombia…

Born to Ride

Grappig lees wel vaker dat mensen claimen/vermoeden dat hij in de 30 is, als je hem ziet geef je hem inderdaad eerder 38 dan 28.
Maar als je kan wat hij kon/deed ben/was je een meer dan normale wielertalent.
Wat zijn leeftijd ook officieel is en als je hem een talent noemt of niet, blijft zijn entree op het hoogste wielerniveau verbazingwekkend om daarna altijd het vraagteken te zijn. Is iets onbegrijpelijks.
Ik hoop dat er ooit een verklaring voor komt, desnoods dat hij doping gebruikte.

*bericht bewerkt door Birdheart op 29 aug 2018 21:05

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Al hadden wij een ronderenner gehad met dezelfde resultaten had iedereen in Nederland het van de daken geschreeuwd. Het is en blijft een enorm talent. Maar dat ie de uitstraling heeft van een overjarige aardappel dat is wat anders…

Enne over Lotto het is toch gaaf dat ze dat durven, met mindere renners vanwege hun 3x (!) kleinere budget. Dat maakt het gaaf.

Click. Click. Peace

@Rogier ik twijfel er niet aan of hij een supertalent was. Maar begrijp niet hoe een renner na zo’n start zo hard er in faalt om dat te herhalen. Als bv tom de volgende ronde weer top 3 rijd, en daarna steeds er (net) niet meer aan te pas komt dan snap ik dat ook niet, dan heb je je carrière zo goed opgebouwd en dan stopt de ontwikkeling.
Dan wil ook weten wat de reden is wat deze ook is

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat me wel opvalt is dat nu team jumbo dezelfde techniek probeert te hanteren als sky iedereen lyrisch is, en als sky het doet is het saai… begrijpelijk ergens maar wel raar

Birdheart op 29 aug 2018 17:54

Helemaal eens. Dat heet “selectieve verontwaardiging”, getriggerd door nationalisme, chauvinisme en het Calimero-effect.

Ik mag het rijden van Sky wel. De wedstrijden serieus nemen en alles in het werk stellen om ze te winnen, volgens een strak Moneyball achtig plan. Stel Dumoulin zou echt de Tour willen winnen en daarvoor naar Sky verhuizen? Wat zou “het volk” dan denken?

@Pino eerst een mix van verontwaardiging en begrip, van hoe kan je naar zon ploeg gaan en tactisch snappen ze het wel. En als hij wint, worden ze knettergek en is de gehele wereld te klein om hem te eren en prijzen inclusief de manier van rijden team sky

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat me wel opvalt is dat nu team jumbo dezelfde techniek probeert te hanteren als sky iedereen lyrisch is, en als sky het doet is het saai… begrijpelijk ergens maar wel raar

Birdheart op 29 aug 2018 17:54

Helemaal eens. Dat heet “selectieve verontwaardiging”, getriggerd door nationalisme, chauvinisme en het Calimero-effect.

Ik mag het rijden van Sky wel. De wedstrijden serieus nemen en alles in het werk stellen om ze te winnen, volgens een strak Moneyball achtig plan. Stel Dumoulin zou echt de Tour willen winnen en daarvoor naar Sky verhuizen? Wat zou “het volk” dan denken?

Pino op 30 aug 2018 07:21

Als jullie dit dezelfde manier van rijden vinden zou ik nog maar eens goed kijken. TLJ rijdt een paar kilometer van een slotklim keihard op kop om te proberen een paar man te kraken. Sky rijdt etappes achter elkaar van de eerste tot de laatste kilometer keihard op kop om de volledige koers dood te maken. Sky doet dat met een ploeg waarvan minstens 5 man kopman zouden zijn bij iedere andere willekeurige wielerploeg. TLJ doet dat met talenten die op deze manier koershardheid opdoen en zichzelf ontwikkelen.

Ik heb ook 3x liever dat een Dumoulin in zo’n ploeg de tour wint dan in een SKY. Ik denk eerlijk gezegd dat Dumoulin ook niet graag naar SKY gaat door alle doping perikelen die spelen bij SKY. Dumoulin en Sunweb voeren een zeer actief anti doping beleid. Renners die voor bepaalde verdachte ploegen en/of ploegleiders hebben gewerkt of in het verleden in verband zijn gebracht met doping zijn daarom ook niet welkom bij Sunweb. Denk daarbij aan bijvoorbeeld team Astana, Katusha en ploegleiders zoals Riis.

Born to Ride

@Birdheart Bardet zei daar iets interesants over, over zichzelf. Die zei. “ik train harder en harder. Ik fiets harder. Maar de rest lukt het net iets beter om nog harder te gaan. Het niveau in de absolute top is de laatste jaren gestegen.” En Quintana lukt het niet om daarin mee te gaan. Plus dat hij ongeveer (net als bardet) 5 minuten voor moet staan om een tijdrit van 30 km te overleven,… en dat is altijd al zo geweest.

Click. Click. Peace

En daarnaast is zijn team op het moment tactisch nou niet het allerbeste ;-) (om even een understatement te gebruiken ;-) )

Click. Click. Peace

Plaats een reactie