Breuil Cervinia, enorme bak foto's

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Dankjewel voor het plaatsen van de link. We gaan volgende week naar Cervinia. Hopelijk treffen we dezelfde omstandigheden.

Wij gaan eind januari naar Cervinia. Ben wel ontzettend benieuwd , wij zijn nogal Oostenrijk aanhangers, daarmee…?

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Een gebied met prachtige lange afdalingen.

@koth waarom ging je naar Oostenrijk? De apresski is daar vaak wel meer aanwezig dan in Cervinia, maar de afdalingen zijn langer, het is er (over het algemeen en buiten zonnige weekenden) erg rustig, het eten op de piste is een stuk beter dus redenen zat om hierheen te gaan, maar de gemiddelde Nederlandse skiër is hier niet en dat heeft wel een paar redenen:

  • ver rijden, dure rit (ca 100 euro aan tol)
  • geen/weinig apresski
  • niemand spreekt Nederlands
  • in de betaalbare klasse zijn de hotels wat simpeler (maar eten/personeel maakt dat helemaal goed)

Verder is het niet heel uitdagend (tenzij je Zermatt in gaat, maar qua eind januari ben je dan wel heel erg aan de weergoden overgeleverd…

En redenen om wel te gaan?

  • mooie, lange afdalingen. 2 liftritjes en je skiet zo 5/6 km en 800 hm
  • geen wachtrijen (op zonnige zondagen na, maar zelfs dan is na een uurtje iedereen wel door het gebied verspreid
  • heerlijk eten op de piste, maar ook in de hotels
  • Italië: aardige mensen, zeer behulpzaam maar wel idioten inde auto (maar in het noorden valt dat nog wel mee)
  • piste markering / preparatie is top!

Tips wmb: lunch sowieso een meer a la carte bij Chalet Etoile (afdaling naar plan Maison, Cervinia) en op het balkon bij de skigrill (boven bij het bergstation van de oude 4 zitter bij de blauwe pistes). Beiden wel s ochtends even reserveren. Daarnaast is het tentje bij de oude 3 zitter ook erg goed, wat simpeler maar erg lekker (en wat goedkoper). Veel pistepersoneel eet daar. Baita Cretaz (naast piste 5) heeft ook een heel fijn terras en lekker eten.

Toiletten zijn wel een dingetje (mn voor vrouwen die niet van hurktoiletten houden). In Cervinia bij Plan Maison (tuktu), bij plan Torrete (pitstop) en in Valtournenche bij de skigrill en bij het tentje beneden met het grote houten terras heb je normale toiletten.

Meer info? Let me know, ga er dit jaar weer heen (3e keer op rij)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83, bedankt voor de tips! Wij gaan meestal naar Oostenrijk, maar na enkele jaren geleden een zeer geslaagde trip naar de Dolomieten (Val Gardena) gaan we in maart voor de 2e keer naar Italië, Breuil-Cervinia dus…
Wat mij betreft, hoe meer tips hoe beter, bijvoorbeeld: ons pension bevindt zich aan de piste, enkele honderden meters boven het dorpje Valtournenche, als we "de oversteek"naar Zermatt willen maken, is het dan goed “op de ski’s” te doen, dus vanuit Valtournenche met lift en over pisten naar Plateau Rosa, of is het vele malen sneller om even met de auto naar de gondels in Breuil-Cervinia te rijden en vanaf hier via Plan Maison richting Zermatt “over te steken”?

BVD

Vermoed dat de tijdwinst niet veel zal zijn als je naar BC rijdt ipv om de ski. Als je op tijd vertrekt sta je vroeg op Plateau Rosa en kun je de kant van Zermatt doen. Ik zit ook aan de piste net boven Valtourneche, maar ga niet met de auto naar BC.

May the ski force be with you !!

@Roy83, eind januari gaan wij steeds met een fanatiekeling of 3-4 een dagje of 5 skiën/boarden. Elk om de beurt kiezen we er dan een gebied uit en het merendeel vd keuzes zijn steevast Oostenrijk. In de eerste plaats zijn de pistes het belangrijkste criteria om onze keuze te maken, daarna apres-ski en hotel. Afstand speelt niet zo een rol (wij komen uit België).
Dit jaar zo goed als geen apres-ski maar niemand van ons stoot zich daar aan, gewoon 2 uurtjes id wellness vh hotel (White Angel) zijn een super alternatief!
We hebben dit jaar inderdaad gekozen voor een supergebied me dunkt maar inderdaad het weer kan blijkbaar nog een beetje roet ih eten gooien, we zien wel!
Bedankt voor de tips in ieder geval, meer tips zijn zeker welkom!
(PS: wij verblijven in Cervinia en ik heb al verscheidene verhalen gehoord dat ieder jaar wel toeristen in Zermatt stranden en niet op tijd meer terug geraken naar Cervinia? Hoe zit dat juist dan??)

@CJAHulskamp, thanks!
Meer tips over dagtrips/rondes etc. altijd welkom en mooi deel van de voorpret!

Ik denk dat het ook niet zoveel uitmaakt. In Valtournenche ga je met 't gondeltje (denk 10 minuutjes), 2 stoeltjesliften (1 trage, max in totaal een kwartier) en sleeplift (duurt ook niet heel lang). Dan ski je naar het dalstation van de grote gondel en stap je uit op Plateau Rosa. Al met al denk ik vanaf het dalstation naar PR misschien een uurtje maximaal, eerder korter).

Naar Cervinia ben je een kleine 10 minuten kwijt met autorijden, stap je in de gondel, over in de volgende gondel en weer over in de volgende gondel of je vervangt de laatste 2 gondels door 3 stoeltjesliften. Zal elkaar echt niet zoveel uitmaken (bij Cervinia moet je wel wat meer lopen bij de gondels…

Op de terugweg ben je wel meer aan het skiën naar Valtournenche (als ik zou moeten gokken een km of 5 / 500 hm) dan naar dalstation in Cervinia.
@KOTH: kwestie van op tijd de liften terugnemen (staat duidelijk aangegeven, ook op http://www.cervinia.it) en misschien een klein beetje het weer in de gaten houden…Volgens mij is het goedkoper om een overnachting te zoeken als je strandt, dan met de taxi te gaan.

Bij slecht weer zijn er ook wel andere opties (zeker als je eigen vervoer hebt): Torgnon en Chamois zijn 2 kleine gebiedjes waar je je prima een dag kan vermaken (zit bij de skipass in), op 45 minuten heb je Pila (zit volgens mij ook 1 dag bij de skipas in, maar volgens mij niet bij de internationale) en als alleen de verbindingen dicht zijn is het met name in Valtournenche superrustig en kun je je daar ook wel een dag vermaken denk ik.

Ik ben zelf (nog) niet in Zermatt geweest (ben niet heel gevorderd, heb genoeg aan Cervinia/Valtournenche). Zermatt schijnt leuk en uitdagend te zijn, maar @gigi en @CJAHulskamp vonden het volgens mij wat tegenvallen vorig jaar. Ik heb wel in de planning om bij mooi weer de oversteek te maken.

In Cervinia kan je een paar mooie lange afdalingen maken. Leuk is sowieso vanaf de pancheron lift via plan maison naar Cretaz (allemaal blauw), lekkere lange afdaling die zeer goed te doen is. Snel een bakje koffie bij Baita Cretaz (met wat gebak). Daarna kan je bijvoorbeeld de rode 29 en de rode 3 eens pakken (stuk steiler, maar prima te doen) en je hebt na 4 liften een kleine 10km geskied. Pancheron heeft een paar mooie afdalingen, met een paar zwarte (die zijn er verder bijna niet).

Bij Plan Maison is het mooi om gewoon alle drie de liften te pakken en de verschillende varianten te nemen. De afdaling vanaf PR naar Cervinia (of naar Valtournenche) is ook erg lang maar ook erg mooi en als je de lastigste pistes zoekt, moet je bij de oude Cieloalto lift zijn…

Echte tochten zijn het niet, maar het gebied zit goed in elkaar; je bent zo overal. Misschien dat mensen die in Zermatt bekend zijn daar nog een leuke tocht weten?

Zowel Breuil Cervinia als Zermatt zijn beschikbaar in Fatmap…Misschien ook leuk als voorpret?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het viel ons mischien wat tegen omdat je een bepaalde verwachting hebt van een gebied. We hebben in 1 dag behoorlijk wat gezien in Zermatt en we vonden het wisselvallig. Zo stap je in moderne lift en het andere moment ga je 25 jaar terug in tijd. Ook de piste zijn breed en dan opeens weer smal. Ook preparatie van de piste viel tegen. Ik vond de BC zijde meer voorspelbaar. Eigenlijk allemaal brede pistes en goed geprepareerd. Maar ik zal in de voorjaarsvakantie zeker nog een paar keer oversteken naar CH.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 08 dec 2016 15:55

May the ski force be with you !!

Jullie waren toch ook in Pila? Hoe vergelijk je die met Cervinia? Hoe veel lastiger is het rood daar bijv? Ik heb me na een hele koude en winderige dag vorig jaar voorgenomen om dit jaar bij ijzige wind in de auto te stappen naar een iets beschutter gebied en ben erg benieuwd naar Pila…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op de bovenste zwarte na zijn alle pistes prima te doen. Pila ligt relatief beschut. In de dagen dat we in Pila waren was het in Cervinia en MonteRosa het weer minder goed. Daar door nog een tweede dag Pila gedaan.
Dit jaar begin ik de eerste dag in Pila en rij daarna door naar BC.

May the ski force be with you !!

http://www.skiforum.it/forum/showthread.php?t=86326… En nog een hele goede repomop t Italiaanse skiforum!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mooi om te lezen!

Zeker niet nieuw hier, zit regelmatig op wintersporters om informatie te vergaren.
Nu dus maar een account aan gemaakt.
Ik ben zeker een italiefan, inmiddels al meerdere keren in Livigno, Alta Badia en Selva geweest.
Maar nog niet in Valtournenche!

Mijn vraag is:
Heeft iemand nog goede tips voor appartementen?
Liefst wat luxer, omdat Italië daarin toch iets eenvoudiger is.
Eventueel een andere overnachtigstip is altijd welkom.
Alvast bedankt!

Appartementen zijn wat spaarzamer, zeker de luxere. Maar via airbnb / booking.com is vast wel wat te vinden.

Hotels/pensions zijn er meer, in alle luxes die je maar wilt.

Waar denk je aan en wat wil je uitgeven?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hadden een studio gehuurd via Booking.com, dat uiteindelijk bleek via Belvilla te gaan en een eigenaar die geen engels sprak. Allemaal goed gekomen, maar niet altijd even duidelijk.
De VVV lokaal raadde aan om de lokale makelaars te benaderen als we iets groter zochten.

Hallo Pino en Roy,

Dank voor jullie reacties.
Zit nu al een paar uur op de iPad te kijken.
Kan een hoop vinden via TripAdvisor en al een aantal mailtjes terug gehad.

We willen met de familie gaan en dit zullen 15-30 personen zijn.
Liefst meerdere appartementen of leuk hotel.
Als voorbeeld…in Livigno betalen we ongeveer €900-1200 voor een appartement(6p) voor een week.

Ik blijf zoeken!
Groet!

Ik heb ooit via een vvv site een aanvraag gedaan, toen kreef ik veel reacties…was niet Cervinia.it, maar ik weet ff niet meer wat wel. Staat misschien wel in het betreffende topic?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Appartementen zijn inderdaad lastiger te vinden. Vooral als je met een groot gezelschap bent. Luxere appartementen zijn helemaal lastig in Valtournenche. Die vind je eerder in Cervinia. Ik kom al jaren in dit gebied. Wij verbleven dan in hotel Bijou. Erg Prettige sfeer en fijne kamers. Ontzettend vriendelijk personeel. Ivo heeft ook Hotel Tourist overgenomen. Zelf nooit geweest maar heb er goede dingen over gehoord. Verder kun je info vragen bij office tourism. Daar heb je echt beduidend meer kans. Zo gaan wij het voor volgend jaar weer proberen! Heel veel plezier in dit fantastisch mooie gebied!

*bericht bewerkt door mukkie op 02 mrt 2017 23:05

Plaats een reactie