Ervaringen Schladming?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schladming - Dachstein

Wederom doe ik een beroep op de expertise van deze ski-community! :D Nadat ons beoogde appartement in Hinterglemm ruim 600 euro duurder bleek dan waar het voor werd aangeboden hebben we nu iets in Schladming geboekt. De reviews die ik vind zijn zeer uiteenlopend van zeer goed tot zeer slecht, en ook op deze website is de informatie maar minimaal… Ben erg benieuwd of iemand hier ervaringen heeft met het gebied en hoe die dan zijn!

Ik heb mijn ervaring in een verslag gezet:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/196222

Hopelijk krijg je zo een goed beeld van het gebied. Als je verder nog iets wil weten over het gebied, vraag maar. :)

Thanks! Ziet er gaaf uit, goed verslag ook. We gaan met een aantal vrienden, nog wat info over apresski?

Volgens mij is het ‘‘Hohenhaus Tenne Schladming’’ wel dé après ski tent in de buurt.
http://www.tenne.com/schladming-tenne.html

Mooi gebied, moderne liften, en je kan nog naar wat andere gebieden die in de buurt liggen mocht je uit gekeken zijn in Schladming. De Tenne is de grootste apres ski tent van europa, qua gebouw dan, qua omzet en drukte denk niet echt.
Dorp zelf is ook gezellig.

Nog even en we mogen weer!

Ik ben er geweest en begrijp absoluut niet dat hier niet meer Nederlanders naar toe gaan. Maar misschien is dat ook wel prima zo, blijft er nog iets te kiezen om de meute te ontlopen.
-Prima skigebied met vooral lekker lange rode pistes met een flink hoogteverschil
-Zeer moderne infrastructuur (snelle liften, extreem veel en goede kunstsneeuw)
-Nog behoorlijk authentieke dorpen - stuk lager Disney gehalte dan Tirol en Salzburgerland
-Goede kwaliteit horeca, ook op de piste, tegen prijzen veel lager dan de bekende bestemmingen

Om je een beeld te geven, hier 2 verslagen van Alpinforum (ga er even voor zitten)
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=42538…
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=53040…

Ik heb nu al spijt dat ik dit schrijf ;)

The older I get, the better I was

Een mooi gebied! En vergeet het beroemde Schlaminger bier niet.De moeite waard om te proeven bereid met natuurlijk water uit de bergen.

Nog even dit:
Je kan je tegenwoordig afvragen moet je wel naar de overbekende dan zeer drukke gebieden gaan in het hoogseizoen.Waar skiën meer op overleven begint te lijken ipv skiën. En prijzen die tot in de hemel reiken.
Of ga je naar Schladming en dat soort mooie gebieden.Ik denk zo langzamerhand dat het laatste verstandiger is.

Zoals de rest al schrijft; een gaaf gebied. Lekker veelzijdig, goede voorzieningen. Ben er 3 jaar achtereen geweest en zou eigenlijk graag weer eens terug gaan.
Wat ook leuk is, want je een beetje door skiet; heen en weer door het gebied. Dalafdaling pakken en lift omhoog naar volgende berg en zo heen en weer door het gebied. Redt je precies in een dag met af en toe een losse afdaling tussendoor.
Ook met de bus naar de Dachstein gletsjer en daar een keer skiën. Klein gebied, maar bij mooi weer wel een belevenis met een waanzinnig uitzicht!

Iedereen bedankt voor de reacties! Ziet er naar uit dat we de goede keuze gemaakt hebben dus! Heb er zin in

Ik ben een keer een week op vakantie geweest tijdens een skisafari van Snow Experience (één van mijn leukste wintersportvakanties ooit maar dat is hier niet relevant). We hebben toen 1 dag dit gebied bezocht. Ik vond het echt een van de mooiste gebieden die ik ooit heb bezocht. 2 dingen zijn mij het beste bijgebleven. De moderne liften (die vielen mij echt op). En een afdaling waarbij het lijkt alsof je over een weg skiet door een dorpje heen (waarschijnlijk weilanden). Je passeert diverse hotels en boerderijen. Betrof volgens mij een verbindingspiste tussen 2 van de 4 bergen van de 4 Berge Skischaukel. Dus volgens mij zit je wel goed.

Ik ben een keer een week op vakantie geweest tijdens een skisafari van Snow Experience (één van mijn leukste wintersportvakanties ooit maar dat is hier niet relevant). We hebben toen 1 dag dit gebied bezocht. Ik vond het echt een van de mooiste gebieden die ik ooit heb bezocht. 2 dingen zijn mij het beste bijgebleven. De moderne liften (die vielen mij echt op). En een afdaling waarbij het lijkt alsof je over een weg skiet door een dorpje heen (waarschijnlijk weilanden). Je passeert diverse hotels en boerderijen. Betrof volgens mij een verbindingspiste tussen 2 van de 4 bergen van de 4 Berge Skischaukel. Dus volgens mij zit je wel goed.

skijoy op 24 sep 2015 22:03

Dat is Rohrmoos. Betoverend mooi inderdaad!
Verder heb ik bij het betreffende gebied al een uitgebreide review geschreven. Schladming is top! Enorm gebied. Hemelsbreed van de ene naar de andere kant groter dan les trois vallees.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Weet iemand een skischool voor kinderen in Schladming waar ze ook Nederlands spreken?

Plaats een reactie