Damüls oversteek west naar oost & skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Wij hebben een appartement aan de piste 7. De 2 kids en echtgenote zouden bijna dagelijks nog skiles moeten volgen(echtgenote kan ploeg skiën met wat schrik, dus traag en gecontroleerd, de kids hebben een week ploegski achter de rug en skiën vanzelfsprekend met minder schrik). Ik ga ervanuit dat de les beneden aan de Uga Express ergens gaat zijn.
Mijn vraag is, hoe zwaar zijn de pistes om vanuit de Uga terug op piste 7 te geraken? Als ik het goed heb: We beginnen aan piste 7, dan stukje piste 6 vtot in het dal. Dan 5 min stappen naar de Uga Express, dan blauwe piste 1, aansluitend rode piste 2a naar de sunnegg lift te gaan en dan lift sunegg naar blauwe piste 10 en dan terug blauwe piste 7. Zijn deze rode pistes zwaar?

Die rode pistes zijn vrij kort, wel duidelijk wat steiler dan de blauwe pistes. Als je 2 een beetje buitenom neemt (van boven gezien links) langs het funpark is hij iets minder steil. Durf moeilijk te zeggen of je vrouw dat te eng gaat vinden, naar denk dat het wel meevalt.

Blauwe 10/7/5 moeten geen probleem zijn.

Hebben ze groepsles of privé?

Bij privéles van vrouw zou ik vragen of ze met haar die route eens skieen. Scheelt n hoop spanning

Ik twijfel of ik ze niet samen privé laat nemen. Ik denk dat ze technisch ongeveer hetzelfde niveau hebben alleen is er een verschil in durf.
En heel goed idee van die route eens met z’n allen laten doen. Bedankt!

Via de 7 naar de 6. De 6 is meer een blauw glijpad, dan steek je in 1 minuut de parkeerplaats over naar Ugalift. Dan via de 1 naar beneden. Je hoeft dan niet per sé de (licht) rode 2 te nemen, maar kunt verderop rechts afslaan via een blauwe naar de Sunnegg lift. Dat laatste staat niet op de pistekaart van deze site, maar bestaat wel gewoon. (bij dat 3e huisje op de 1 zeg maar)

En als je zelf even wilt kijken, dan biedt YouTube wel uitkomst: https://www.youtube.com/@lotharbatrinu347/videos. Deze man heeft elke piste gefilmd.

De kinderen ontwikkelen zich veel sneller, nooit samen met een volwassene laten skieen. Zitten ze in een klasje?

Wat ook een ontspannen manier is, is gebruik maken van de Ortsbus. Die rijdt regelmatig heen en weer van het Uga-dalstation naar de parkeerplaats bij Oberdamuls, aan de voet van Alpenstern.
Zeker bij wat slechter weer hoef je je dan geen zorgen te maken hoe heen en terug van je acco naar de les te komen.

De kinderen ontwikkelen zich veel sneller, nooit samen met een volwassene laten skieen. Zitten ze in een klasje?

marklit op 09 mrt 2024 16:34

Nee, vooral de jongste heeft heel wat last van ADD, het was al een struggle om te leren skiën na 1 week voor en namiddag(binnenpiste). Dus wel wat schrik voor het “luisteren naar de leraar” als hij in een groepje zou zitten. 2 keer privéles is nu wel heel duur…

Wat ook een ontspannen manier is, is gebruik maken van de Ortsbus. Die rijdt regelmatig heen en weer van het Uga-dalstation naar de parkeerplaats bij Oberdamuls, aan de voet van Alpenstern.
Zeker bij wat slechter weer hoef je je dan geen zorgen te maken hoe heen en terug van je acco naar de les te komen.

Hannah op 10 mrt 2024 12:48

Ah, dat is ook goed nieuws. Hotel is precies wel goed verbonden!

En als je zelf even wilt kijken, dan biedt YouTube wel uitkomst: https://www.youtube.com/@lotharbatrinu347/videos. Deze man heeft elke piste gefilmd.

V700 op 08 mrt 2024 12:43

Alles buiten het onderste stuk van de rode 6 denk ik. Maar inderdaad wel geweldig dat die man de effort heeft gedaan :)

Plaats een reactie