interactieve map Espace Killi

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Bij de ski map van Espace Killy staat rechtsbovenaan hoeveel liften er op dat moment open zijn.

http://www.tignes.net/fr/ski-a-tignes/plan-des-pistes-28.htm…

Kan je ook ergens zien welke liften dit juist zijn?

Dat is het lastig op die interactieve kaart. De informatie is daar niet echt heel uitgebreid op dat vlak. Op http://www.skiplan.com/stations-temps-reel/ kun je van veel stations in frankrijk uitgebreide informatie zien over de status van de liften en pistes!

Hoewel het gebied eergisteren geopend is, en er toch wat sneeuw is gevallen, zijn er maar bar weinig liften open blijkbaar.

Het viel mij ook op dat er nog maar weinig liftjes in gebruik zijn, misschien zijn er nog te weinig mensen en vinden ze het niet de moeite waard om alles open te gooien? Of te slecht weer?

Het sneeuwt enorm en het waait heel hard, om die reden krijgen ze niet alle liften open en pistes geprepareerd. Alleen kleine stukjes blauwe piste waren gisteren open. Hopelijk vandaag meer

tja, hopelijk is het weer wat gekalmeerd tegen 17/12 :-)

vandaag weer zo weinig liften en pistes open in Espace Killy? Het is nochtans zo goed als windstil en een blauwe hemel …

Misschien nog te groot lawinegevaar na alle sneeuwval van de afgelopen week? Pistes moeten misschien nog vrijgemaakt worden, of de hellingen boven pistes misschien nog worden afgeknald?

@Rogier, weet jij hoe dat werkt/wat men zoal moet doen om een gebied te openen en pistes vrij te geven?

Momenteel 41 liften open, maar 0 pistes??? Ik denk dat er iets mis is met de doorgegeven cijfers.

Ik zie op skiplan.com wel aardig wat open pistes voor zowel Tignes als Val d’isere. Wellicht had het wat update-tijd nodig…

Zoals ik al zei, die interactieve map is leuk om een overzicht te krijgen van het gebied, maar piste en lift informatie omtrent open/dicht is er mijns insziens niet uit te halen. Daarvoor gebruik ik dus skiplan.

Staat ondertussen idd op 51 liften en 94 pistes

Plaats een reactie