Kotingen/Promo's Skipas La Plagne

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Beste,

Deze winter (maart) gaan wij op skireis naar La Plagne. Wij hebben apart logement geboekt (vroeger altijd Sunweb met inbegrepen skipas) en gaan dus onze skipas apart kopen.

Skipas volwassenen (La Plagne - 7d) is 382 euro, wat best veel is. Heeft er iemand een idee of er soms kortingen/promo’s zijn op skipassen?

Groeten,
Tom

Je kunt bv gebruik maken van ski-a-la-carte. Geeft enige korting (zie link). Bovendien betaal je echt alleen de dagen dat je gaat skien. Valt er wat uit, door slecht weer of een keer andere activiteiten, betaal je dus niets. Ook bruikbaar voor div andere gebieden in de regio.
https://www.skialacarte.fr/FrontOffice/la-plagne#calendar-an…

Edwin van Riel

Waar heb je je verblijf geboekt? Veel makelaars kunnen ook goedkopere skipassen aanbieden.

Twee weken geleden kon ik een 6-daagse pas kopen voor 221 euro. Heb uiteindelijk voor Tignes gekozen. Ik dacht dat deze actie tot 6 november boekbaar was maar kan 'm nu nergens meer vinden.

null

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Via deze link komt het nu op EUR 291 voor 6 dagen (voor de week vanaf 16-3 en 314 voor de week erna): https://en.peisey-vallandry.com/booking/ads-domaine-skiableb…

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Je kunt bv gebruik maken van ski-a-la-carte. Geeft enige korting (zie link). Bovendien betaal je echt alleen de dagen dat je gaat skien. Valt er wat uit, door slecht weer of een keer andere activiteiten, betaal je dus niets. Ook bruikbaar voor div andere gebieden in de regio.
https://www.skialacarte.fr/FrontOffice/la-plagne#calendar-an…

Dag Edwin,

Bedankt voor uw reactie!

Momenteel staan deze dagen in promotie, toevallig een idee of dit zo zou blijven?

Ik maakte snel eens de berekening voor deze periode (17/3 - 22/3):

  • 6 dagen: Startkost 29 euro + 50 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 = 356,5 euro (ipv 320 euro op de website voor 6 dagen, verschil: 36.5 euro duurder).
  • 7 dagen: Startkost 29 euro + 50 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 = 40 = 396,5 euro (ipv 372 euro op de website voor 7 dagen, verschil: 24.5 euro duurder).
    Indien het weer oké is, is het dus duurder dan gewone skipas, maar natuurlijk wel een mooie besparing als er dag van tussen zou vallen door slecht weer. Valt te overwegen.

*bericht bewerkt door TomRavel op 02 nov 2023 11:22

Waar heb je je verblijf geboekt? Veel makelaars kunnen ook goedkopere skipassen aanbieden.

Hessel op 02 nov 2023 10:14

Privé geboekt via vrienden die daar een appartement hebben. Dus helaas niet mogelijk via makelaar.

Twee weken geleden kon ik een 6-daagse pas kopen voor 221 euro. Heb uiteindelijk voor Tignes gekozen. Ik dacht dat deze actie tot 6 november boekbaar was maar kan 'm nu nergens meer vinden.

null

KrisWeer op 02 nov 2023 10:23

Ja, ik heb ook gehoord van deze actie, loopt inderdaad tot 6 november maar was (waarschijnlijk HEEL) beperkt in oplage. Helaas te laat dus.

Via deze link komt het nu op EUR 291 voor 6 dagen (voor de week vanaf 16-3 en 314 voor de week erna): https://en.peisey-vallandry.com/booking/ads-domaine-skiableb…

KrisWeer op 02 nov 2023 10:27

Bedankt voor uw reactie! Eventjes nagekeken maar helaas enkel bij het boeken van een accommodatie via die website mogelijk.

Je kunt bv gebruik maken van ski-a-la-carte. Geeft enige korting (zie link). Bovendien betaal je echt alleen de dagen dat je gaat skien. Valt er wat uit, door slecht weer of een keer andere activiteiten, betaal je dus niets. Ook bruikbaar voor div andere gebieden in de regio.
https://www.skialacarte.fr/FrontOffice/la-plagne#calendar-an…

Dag Edwin,

Bedankt voor uw reactie!

Momenteel staan deze dagen in promotie, toevallig een idee of dit zo zou blijven?

Ik maakte snel eens de berekening voor deze periode (17/3 - 22/3):

  • 6 dagen: Startkost 29 euro + 50 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 = 356,5 euro (ipv 320 euro op de website voor 6 dagen, verschil: 36.5 euro duurder).
  • 7 dagen: Startkost 29 euro + 50 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 + 55,5 = 40 = 396,5 euro (ipv 372 euro op de website voor 7 dagen, verschil: 24.5 euro duurder).
    Indien het weer oké is, is het dus duurder dan gewone skipas, maar natuurlijk wel een mooie besparing als er dag van tussen zou vallen door slecht weer. Valt te overwegen.
TomRavel op 02 nov 2023 11:18

volgens mij blijven die dagen normaal gesproken staan. wat wij handig vonden is dat je evt andere gebieden kon pakken (is vanuit la plagne iets minder vanzelfsprekend, maar vanuit Bourg st maurice was bv la rosiere, val d isere of tignes prima te doen). Zeker die laatste 2 zijn top, mocht de sneeuw elders wat minder zijn. Bovendien skiet mijn vrouw wat minder fanatiek (gehecht aan de zon) en dan is dit wel een uitkomst. Bij langere periode had je ook af en toe ene gratis dag (weet niet of dat nu nog is) maar daar hebben jullie niet veel aan. Wij gingen meestal zo’n 4 weken per seizoen die kant op, verdeeld over 2 of 3 periodes, dan was dit erg voordelig en flexibel ;)

Edwin van Riel

Ik heb helaas ook net achter het net gevist met die actie. Het moment van afrekenen kreeg ik de melding dat er problemen waren met betalingen en dat het tijdelijk niet mogelijk was. Dus ik de volgende dag weer opnieuw proberen, zelfde melding maar kon de skipassen ook niet meer voor het actie tarief vinden. Even wat mail contact gehad, bleek dat ze de betaalservice uit hadden gezet omdat ze aan het limiet van skipassen zaten voor het actie tarief. Er zijn nog 3 weken in april beschikbaar voor een actie tarief maar de rest is dus uitverkocht.

Bovenstaande was overigens maandag 23 oktober.
Met de actie via: https://www.skipass-laplagne.com/en/discount-ski

*bericht bewerkt door Hellred666 op 02 nov 2023 12:46

Jarred.

Via de eerder genoemde actie heb ik voor € 490,00 3 weekpassen kunnen krijgen voor eind maart. Was een mooie aanbieding dus goed om na te kijken maar helaas wel beperkt aanbod per datum. Hoop dat er nog wat voor je tussen zit.

Nielsvw

Plaats een reactie