Is de funiculaire in de skipas inbegrepen aub?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Wij verblijven volgend jaar in Les Granges vlakbij de tussenhalte van de funiculaire. Ik zie dat er een blauwe piste gaat tot Millerette13. Kan je dan gratis met de funi terug naar boven? We verblijven in Chalet des Arcs CED01 vlakbij de Millerette oefenlift. Iemand ervaringen met een verblijf hier? Bedankt!

Niet precies ervaring met dat stukje. Funi zit gewoon in liftpas, ook vanaf les granges terug omhoog dus. Moetxwel beetje flink sneeuw liggen dan. En pustes zijn voor zover ik mij herinner niet heel breed. Naar als t tegen zit pak je gewoon 1600 als begin en eindstation. Er is echt veel meer moois dan tussen 1600 en les granges, dus waarom zou je daar je tijd aan verdoen? 😂😂

Edwin van Riel

Piste erheen is grotendeels een pad met af en toe wat doorsteekjes. Niet zo moeilijk, maar vaak matige sneeuw.
In het chaletdorp is zeer weinig te beleven, maar meende dat er wel iets aan horeca is.

We hebben in maart 2023 ons verblijf in Bourg Saint Maurice gehad. Vanuit daar gaat de Funicular inderdaad met een tussenstop naar Arcs 1600. De skipas hebben we gekocht beneden, waar je een super groot parkeerplaats hebt. Je hebt ook de Intersport zitten waar je evt spullen kan huren.
De Funicular zit inderdaad inbegrepen in de skipas, dus er komt geen extra kosten bij.
Als ik je nog een gratis tip mag geven: neem als eerst de Mont Blanc lift en pak meteen de blauwe Mont Blanc afdaling naar beneden. Het is een afdaling van ruim 7 km, met een geweldig uitzicht op Mont Blanc. Los daarvan is het ook een prachtige afdaling met veel afwisseling, je krijgt er geen spijt van. Na de afdaling kom je weer op hetzelfde punt uit waar je bent gestart.
Nog even als laatst: vanuit het eindstation van Funicular (Arcs 1600) tot aan de eerste lift is een rot stukje van 200meter omhoog lopen, en nog een trap naar boven om bij de lift uit te komen. Is wel meteen een goeie ochtendgymnastiek.
Maar verder: Les Arcs is echt geweldig, vond het veel beter georganiseerd en logischer liften systeem dan La Plagne. We hebben er genoten.

Wij zaten vorig jaar in Arcs1600 1 keertje naar beneden geskied, maar dat is niet veel aan . Ik zou de tijd besteden in het hogere gedeelte Het is een prima gebied. Overzichtelijk en slim opgezet. De funi is bij de prijs van de pas inbegrepen. Dit jaar naar Valandry ook in hetzelfde gebied en we hopen deze keer ook een paar keer over te steken naar la Plagne.

Piste mont blanc is een goede, deden wij ook altijd als eerste

Dat stukje lopen valt wel mee, t is mss 200 m afstand, fractie omhoog maar geen 200m omhoog, om misverstanden te voorkomen 😉

Edwin van Riel

Plaats een reactie