Obertauern v.s. Les Menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Ik ben een redelijk ervaren skier, die recent is overgestapt op snowboarden (slechts 4 dagen ervaring).
In de week van oud & nieuw wil ik een weekje gaan snowboarden en ik twijfel tussen Obertauern en Les Menuires. Het gaat mij er puur om waar je de beste pistes hebt om te oefenen, dus liefst brede blauwe pistes met goede sneeuwgrip (ik denk dat de sneeuwkwaliteit gelijk zal zijn in de gebieden, ook als ik kijk naar de weersvoorspellingen - wat verse sneeuw).
Het gaat mij in principe niet echt om het aantal piste kilometers (al is 100 km in Obertauern voor mij gevoel niet heel veel).

Iemand ervaringen, suggesties of kan de vergelijking goed maken? Hartelijk dank alvast.

P.s. ik neig naar Obertauern :-)

Misschien is de beschikbaarheid en betaalbaarheid van accommodatie ook een overweging? In dat geval wint Les Menuires misschien wel.

Daar zijn een heleboel prachtige blauwe pistes om goed op te leren snowboarden. En als je alleen de skipas voor Les Menuires neemt, kan je het goed betaalbaar houden.

Hi,

De prijs is in principe geen rede voor mij om te kiezen (maar wel mooi meegenomen natuurlijk :-)).

Ik hoop dat er iemand is die beide gebieden echt kan vergelijken (zeker m.b.t. het snowboarden voor een beginner).

Ik zou eerder kijken naar Dienten of Muhlbach. Zelf vaak in Obertauern geweest maar ik vind dit gebied nou niet 100% beginner vriendelijk. Redelijk stijle pistes aan de westkant en te vlakke pistes (lopen) aan de oostkant.

Anders: Werfenweng, Alpendorf, Flachau. Ook beter geschikt voor beginnende snowboards naar mijn mening.

Iemand die de gebieden kan vergelijken? Alle info is welkom! :-)

Ik zou nu kijken naar de sneeuwkwaliteit. En volgens mij is die momenteel beter in Obertauern

Plaats een reactie