sneeuwzekerheid en verblijf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiparadies Reschenpass

Dit jaar gaan we skiën in Achensee. Maar we kijken al een beetje voor een groter (gezins)gebied voor volgend jaar.

Ondanks dat Nauders een stuk hoger ligt dan bv Achensee valt me op dat er zelf in achensee toch wel meer sneeuw ligt. Hoe komt dit en is Nauders sneeuwzeker?

En heeft iemand nog tips voor een leuk/goed verblijf adres.

Alvast bedankt voor de info

Nauders ligt inneralpin en daar is het dus droger. Achensee vangt vrij veel sneeuw met een Nordstau. Hierdoor ligt er nu na een nordstau best veel sneeuw. In Nauders ligt er ook gewoon genoeg. Nauders is prima sneeuwzeker, en al helemaal in de maanden januari/februari/maart

Ben afgelopen 6 jaar 5 keer in Nauders geweest. Altijd prima kunnen skiën tot in het dal zonder megahoeveelheden sneeuw idd
prima prijs / kwaliteitverhouding !

IDD, Nauders in het dal vaak weinig sneeuw maar altijd goede dalafdaling door de sneeuwkanonnen. Skigebied zelf ligt vrij hoog en daardoor sneeuwzeker. Heerlijk skigebied met de kinderen. Alles is eigenlijk wel prima in Nauders qua verblijf, wel altijd met de bus en of auto naar de piste. Aanvullend nog de mogelijkheid om met dezelfde pas een dagje in Italië te gaan skiën.

@PaddyB @Pirmin @HenriS
Ieder bedankt voor zijn reactie. Het gaat Nauders worden. Eerst genieten in Achensee en dan hopen dat het snel weer februari is om naar Nauders te gaan. Als we tenminste een accommodatie kunnen vinden. Heb al een paar een mailen gezonden en helaas te horen gekregen dat ze al vol zitten voor februari volgend.

Dat kan dus nog wel een kluif worden om iets leuks te vinden ben ik bang. Veel vaste gasten daar?

Hi Ronald, je kan een aantal dingen doen. Via de website een zogenaamde “anfrage” sturen, dan kunnen die appartementen die wel vrij zijn rechtstreeks naar je reageren. Is een stuk efficiënter dan ze 1 voor 1 een mailtje sturen. Daarnaast zijn er nog twee websites die ik veel gebruik, http://www.fewo-direkt.de en http://www.e-domizil.com . Moet er uiteindelijk altijd wel wat te vinden zijn. Hou er wel rekening mee dat het nu carnavals week is, dus einde van de week zullen veel vaste gasten aangeven of ze wel of niet voor volgend jaar weer willen boeken.

@PaddyB bedankt die sites kende ik nog niet.

Plaats een reactie