Grenscontrole pcr test

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Graag ervaringen delen hoe streng er op dit moment gecontroleerd wordt mbt de PCR test en tijdstip 48 uur geleden.

*bericht bewerkt door moderator (Edo) op 17 jan 2022 11:29

Vrijdag via München -Salzburg de grens over rond 14:00. Er was geen enkele controle zichtbaar voor personen auto’s. Er stond wel een touringcar welke gecontroleerd werd op de parkeerplaats.

👍

Afgelopen vrijdag om ca.16:00 uur bij Kufstein de grens gepasseerd.
Er stond wel eens extra tentje, maar geen mensen dus we kinden gewoon doorrijden.
Echter… een half uur later op de B172 tussen Elmau en St. Johann een fuik.
Alle auto’s (ook die van de einheimischen) naar een parkeerterrein waar ze gecontroleerd werden door een een flink aantal agenten.

Paspoorten, rijbewijs, autopapieren, vaccinaties en PCR test werden gecontroleerd. Duurde al met al ca. 10 minuten en bij ons was alles in orde.

Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Op dit moment ben ik zelf 2x geprikt, en ben niet van plan een booster te halen.

Hoe word er op dit moment gecontroleerd?
Want als ze mijn QR code scannen dan komt er op dit moment dus een rood kruis in Oostenrijk?
Maar hoe zit het als je een booster hebt gehaald in Duitsland?

Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Op dit moment ben ik zelf 2x geprikt, en ben niet van plan een booster te halen.

Hoe word er op dit moment gecontroleerd?
Want als ze mijn QR code scannen dan komt er op dit moment dus een rood kruis in Oostenrijk?
Maar hoe zit het als je een booster hebt gehaald in Duitsland?

Mountainrocker op 16 jan 2022 21:24

Ze scannen niets ze vragen jouw om de app te openen en daarop kan je zien of je de booster hebt gehad.
Waarom niet even die booster halen in plaats van het risico lopen op een stevige boete (op de radio had men het over €3000,-).
Overigens in tegenstelling tot wat ik deze kerst in Stubaï ondervond (Geen controle lang leve de lol) is het momenteel hier in Flachau wel een stuk serieuzer en kan je zonder booster niet zomaar een terrasje pakken of skipas kopen.

.

Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Op dit moment ben ik zelf 2x geprikt, en ben niet van plan een booster te halen.

Hoe word er op dit moment gecontroleerd?
Want als ze mijn QR code scannen dan komt er op dit moment dus een rood kruis in Oostenrijk?
Maar hoe zit het als je een booster hebt gehaald in Duitsland?

Mountainrocker op 16 jan 2022 21:24

Ze scannen niets ze vragen jouw om de app te openen en daarop kan je zien of je de booster hebt gehad.
Waarom niet even die booster halen in plaats van het risico lopen op een stevige boete (op de radio had men het over €3000,-).
Overigens in tegenstelling tot wat ik deze kerst in Stubaï ondervond (Geen controle lang leve de lol) is het momenteel hier in Flachau wel een stuk serieuzer en kan je zonder booster niet zomaar een terrasje pakken of skipas kopen.

Geenen op 16 jan 2022 21:35

Klopt, in Flachau alleen skipas met QR codes. Die scannen ze eerst en als dat niet klopt geen skipas

Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Op dit moment ben ik zelf 2x geprikt, en ben niet van plan een booster te halen.

Hoe word er op dit moment gecontroleerd?
Want als ze mijn QR code scannen dan komt er op dit moment dus een rood kruis in Oostenrijk?
Maar hoe zit het als je een booster hebt gehaald in Duitsland?

Mountainrocker op 16 jan 2022 21:24

Ze scannen niets ze vragen jouw om de app te openen en daarop kan je zien of je de booster hebt gehad.
Waarom niet even die booster halen in plaats van het risico lopen op een stevige boete (op de radio had men het over €3000,-).
Overigens in tegenstelling tot wat ik deze kerst in Stubaï ondervond (Geen controle lang leve de lol) is het momenteel hier in Flachau wel een stuk serieuzer en kan je zonder booster niet zomaar een terrasje pakken of skipas kopen.

Geenen op 16 jan 2022 21:35

In de skihutten en voor de skipas geldt 2G en is de booster nog niet nodig. Pas na 1 februari moet je binnen 6 maanden de booster hebben.

*bericht bewerkt door Mirjam_Veen op 16 jan 2022 21:46

Zondag om 11:00 Oostenrijkse grens gepasseerd bij Kufstein, voor een doorreis/transit naar Italië. Niemand aanwezig bij de grens.

Om 12:30u de Italiaanse grens gepasseerd op de Brenner: niemand gezien.

Wij zijn braaf door alle hoepeltjes gesprongen (booster al eind december + antigeentest (24u geldig en uitslag in 30 minuten voor €24 bij een commerciële testboer + aangemeld op euplf.eu (traceringsformulier) ),

De hele administratie zowel in de telefoon als op papier bij ons.

Het hotel heeft de Booster QR gecheckt en onze temperatuur gemeten.
.

Maandag lekker skiën! Zin an!

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 16 jan 2022 21:57

Zondag om 11:00 Oostenrijkse grens gepasseerd bij Kufstein, voor een doorreis/transit naar Italië. Niemand aanwezig bij de grens.

Om 12:30u de Italiaanse grens gepasseerd op de Brenner: niemand gezien.

Wij zijn braaf door alle hoepeltjes gesprongen (booster al eind december + antigeentest (24u geldig en uitslag in 30 minuten voor €24 bij een commerciële testboer + aangemeld op euplf.eu (traceringsformulier) ),

De hele administratie zowel in de telefoon als op papier bij ons.

Het hotel heeft de Booster QR gecheckt en onze temperatuur gemeten.
.

Maandag lekker skiën! Zin an!

sneeuwzeker op 16 jan 2022 21:51

Antigeentest? Moet toch verplicht PCR zijn?

Voor Italie volstaat antigeen van max 24 uur oud. Voor Oostenrijk PCR

De kans op controle is (dus) aanwezig. Waar, wanneer en hoevaak is lastig te zeggen, ook op basis van wat (anonieme) ervaringen op een forum.

Zelfs al is de kans klein, waarom zou je na 2 jaar skiën het risico lopen dat het weer niet doorgaat? Zijn het dan echt die paar tientjes van een test? Of gaat het puur om de booster? Waarom ga je dan niet naar een land waar dat (nog) niet nodig is?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bovendien breng je de eigenaar van je accommodatie in de problemen als bij controle blijkt dat jij zonder pcr/ booster in zijn hotel/appartement zit.

Houdt je aan de regels en zoek anders een andere bestemming.

*bericht bewerkt door JaapD op 17 jan 2022 08:53

Zaterdag de grens over bij Bregenz. Geen controle. In Anton alleen skipas als je voldoet aan 2G en als NL-er een Booster. PCR werd niet gecontroleerd. Wel overal mondkapje, zelfs in de winkelstraat als geen 2m afstand gehouden kan worden. Bij restaurants soms controle op QR, niet altijd. Binnen overal mondkapje. In alles liften ook.

Bij het kopen van de skipas werd er wel een opmerking gemaakt over de pcr, zo van ‘al twee dagen geleden’ ja, wij hebben overnacht in Duitsland (ook daar uiteraard controle), verder ook op het terras controle en zelfs bij de sportwinkel.

Life is what happens while you were checking your phone

Bedankt Leon100. Wij hebben ook een overnachting in Duitsland. Vandaar mijn vraag hoe streng ze kijken naar die 48 uur.

Even heel eerlijk.
What the xxxx kan het je schelen of er controle is of niet.
Dat is volledig irrelevant.
Als je niet aan de regels wil/kan voldoen, zoek dan een locatie waarbij je wel aan die regels kan voldoen.
Nederlanders staan zo langzamerhand wel als een volkje te boek dat altijd tegen de grenzen van regels aan schuurt of er overheen gaat.

It is an amazing world

Bij het kopen van de skipas werd er wel een opmerking gemaakt over de pcr, zo van ‘al twee dagen geleden’ ja, wij hebben overnacht in Duitsland (ook daar uiteraard controle), verder ook op het terras controle en zelfs bij de sportwinkel.

Leon100 op 17 jan 2022 08:57

Voor de skipas heb je helemaal geen PCR nodig, maar geldt de 2G. Wat opvallend dat ze die dan controleren.

Even heel eerlijk.
What the xxxx kan het je schelen of er controle is of niet.
Dat is volledig irrelevant.
Als je niet aan de regels wil/kan voldoen, zoek dan een locatie waarbij je wel aan die regels kan voldoen.
Nederlanders staan zo langzamerhand wel als een volkje te boek dat altijd tegen de grenzen van regels aan schuurt of er overheen gaat.

Henrike op 17 jan 2022 09:18

Eens. Wel relevant i.v.m. mogelijke files/wachttijden.

Even heel eerlijk.
What the xxxx kan het je schelen of er controle is of niet.
Dat is volledig irrelevant.
Als je niet aan de regels wil/kan voldoen, zoek dan een locatie waarbij je wel aan die regels kan voldoen.
Nederlanders staan zo langzamerhand wel als een volkje te boek dat altijd tegen de grenzen van regels aan schuurt of er overheen gaat.

Henrike op 17 jan 2022 09:18

Snap je reactie. Echter zijn er ook mensen die door alle omstandigheden niet kunnen cancelen en alsnog een redelijk bedrag moeten betalen. Kan je net zo goed gaan. Ikzelf voldoe aan alle regels, inclusief booster. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel voldoen aan 2g en een negatieve PCR afzetten (dus geen bedreiging voor de volksgezondheid voor zover ik weet), dan alsnog willen gaan. Laat staan hoe belangrijk het zou zijn dat kids ook hals overkop geboosterd moeten worden. Maar dat is een andere discussie.

Hou je aan de coronaregels: https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/corona…

Dit topic gaat op slot

Click. Click. Peace

Plaats een reactie