Snowboardles See (en appartement gezocht)

Dit onderwerp gaat over de bestemming See

Wij overwegen met ons gezin naar See te gaan. Een voorwaarde is alleen dat onze jongste van 8 op snowboardles kan. Vorig jaar stonden we helemaal klaar bij de kassa van de skischool en toen werd hij geweigerd vanwege zijn leeftijd… Was daar vanaf 10 jaar. Super sneu. Een vriend van ons heeft hem toen een dagje les gegeven en daarna kon hij zelfstandig met de sleeplift omhoog en rustig wat bochten maken. Maar doordat hij niet op les kon, zijn broer en zus ook niet gegaan en de rest van de week zijn we met het gezin gaan skiën. Ook heel leuk, maar niet helemaal wat we bedacht hadden.

Dus dit jaar (is hij 8 jaar) en willen we van te voren goed uitzoeken of hij op snowboardles kan. Op de site van de skischool in See staat bi minimaal 3 aanmeldingen. Ik ga ze wel mailen als ik een appartement heb gevonden, maar iemand ervaring met snowboardlessen daar?

Een tip voor een accommodatie is ook welkom ;-) Wij zitten in regio midden (25 feb tm 4 maart).

Vorig jaar ruim voorafgaand aan de krokusweek een week privéles geboekt bij de skischool in See. Met de voorkeur voor een Nederlandstalige leraar. Zou allemaal goed komen, bevestiging per mail etc. De week zelf daar aangekomen: nee, dat is niet mogelijk. Na lang praten toch een leraar gevonden. Oostenrijkse. Helaas maar voor 2 dagen. Daarna een ander. En 2 dagen later weer een ander. Telkens weer van voren af aan beginnen met onze jongste, daardoor veel minder ontwikkeling dan je met een vaste leraar zou hebben. Eén juf presteerde het zelfs haar geheel alleen in schuss van de blauwe piste af te laten gaan. Recht op een sneeuwkanon af. Gelukkig stond ik te kijken, kon diagonaal naar haar toe en haar een paar meter voor het sneeuwkanon opvangen. Natuurlijk geklaagd bij de skischool. Uiteindelijk een voucher gekregen met 150 euro korting voor een volgende keer. Alsof we ooit nog een keer van die skischool gebruik gaan maken… Dit was weliswaar ski- en geen snowboardles, maar ik zou het je niet adviseren te vertrouwen op afspraken met de Skischule See. Wat ontzettend jammer is, omdat het verder wel een gebiedje is dat ons uitstekend bevalt.

Vorig jaar ruim voorafgaand aan de krokusweek een week privéles geboekt bij de skischool in See. Met de voorkeur voor een Nederlandstalige leraar. Zou allemaal goed komen, bevestiging per mail etc. De week zelf daar aangekomen: nee, dat is niet mogelijk. Na lang praten toch een leraar gevonden. Oostenrijkse. Helaas maar voor 2 dagen. Daarna een ander. En 2 dagen later weer een ander. Telkens weer van voren af aan beginnen met onze jongste, daardoor veel minder ontwikkeling dan je met een vaste leraar zou hebben. Eén juf presteerde het zelfs haar geheel alleen in schuss van de blauwe piste af te laten gaan. Recht op een sneeuwkanon af. Gelukkig stond ik te kijken, kon diagonaal naar haar toe en haar een paar meter voor het sneeuwkanon opvangen. Natuurlijk geklaagd bij de skischool. Uiteindelijk een voucher gekregen met 150 euro korting voor een volgende keer. Alsof we ooit nog een keer van die skischool gebruik gaan maken… Dit was weliswaar ski- en geen snowboardles, maar ik zou het je niet adviseren te vertrouwen op afspraken met de Skischule See. Wat ontzettend jammer is, omdat het verder wel een gebiedje is dat ons uitstekend bevalt.

77steve op 09 okt 2022 16:17

Oef, dat klinkt echt vervelend zeg. Waardeloos. Hopelijk hebben jullie wel een fijne vakantie gehad. En heeft jullie dochter er dit jaar wel weer zin in…

Er is sowieso een nieuwe eigenaar van de Skischool… de vorige eigenaar is einde van het seizoen door een tragisch ongeval om het leven gekomen…

Qua appartement zie ik op interhome nog 4 mooie staan voor die periode…
Qua les: probeer Patty eens… (Skiguide Patty)

Les nemen in Kappl een optie? Chalet Seetirol van Nick Vernooy

Dienten Die Alte schule

Er is sowieso een nieuwe eigenaar van de Skischool… de vorige eigenaar is einde van het seizoen door een tragisch ongeval om het leven gekomen…

Qua appartement zie ik op interhome nog 4 mooie staan voor die periode…
Qua les: probeer Patty eens… (Skiguide Patty)

Miel op 09 okt 2022 21:16

Patty is een aanrader! Ooit tijdens een les begaf zijn binding het waarna hij op 1 ski de zwarte piste af ging, terwijl hij onderweg ook nog een verdwaald kind op de rug nam.

Plaats een reactie