Route naar Superdevoluy

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Wie kan mij vertellen hoe de weg naar Superdevoluy is? Ik heb het dan met name over het laatste stuk dat niet meer over snelweg is. Is dit erg steil? Smalle wegen? Haarspeldbochten? Berg op, berg af?

Vorig jaar zaten we namelijk in Oostenrijk in een huis op de berg, waarbij we elke keer sneeuwkettingen om moesten doen om aan de klim van 1000 meter (prive) bergweg te beginnen.

Tipje google maps/streetview kun je precies zien welke bochten je kunt verwachten.

Dat zou erg handig zijn, maar werkt helaas niet. Er is geen streetview beschikbaar in dat gebied.

Gewoon achter de Husk-bus aan rijden:P Wij vertrekken de 14e. (zaterdagmorgen rond 08.00 uur aankomst)

Erg veel zin in dit skiegebied

erg smalle weg met veel haarspeldbochten en een aantal tunnels

maar dat maakt toch niet uit als je eenmaal ter plaatse bent? in frankrijk heb je je auto normaal gesproken niet meer nodig

Nee, maakt mij ook niets uit. Rijd het gerust en maak me niet druk. Zit even met winterbanden. Ik ken de regels, niet verplicht maar bij ongeluk aansprakelijk. Maar als student zijnde is 150 euro voor het huren van winterbanden toch snel bespaard als het niet nodig is.

@Julien, ga jij ook komende week naar superdevoluy?

@Julien: wij hebben vorig jaar wel de sneeuwkettingen nodig gehad om weg te komen maar goed, toen was er ook echt veel gevallen. Mannen hebben twee uur nodig gehad om twee auto’s uit te graven…
Ik kan het je wel adviseren, het zijn niet superbrede wegen het laatste stuk.

Sneeuwkettingen gaan mee, winterbanden niet…

Groot gelijk; wij zouden in eerste instantie ook op zomerbanden gaan rijden. Geld is het dat weekje niet waard. Als je maar wel sneeuwkettingen hebt. En mocht het op de terugweg sneeuwen, dan gewoon ff wat rustiger aan doen op de snelweg!

Geld is het niet waard?! En de veiligheid van jullie en de andere weg gebruikers dan? Is dat ook niets waard? ;)

Duhuh, je kunt prima met zomerbanden rijden, alleen moet je voorzichtiger doen. Alleen voor de echte sneeuwstukken heb je wel kettingen nodig.

Okee, je zult wel gelijk hebben. Ik waag het er niet op. Wij gaan met de auto van een vriend van mij en die heeft geen winterbanden maar we huren ze gewoon voor 10 dagen. Dan maar 120,00 uitgeven maar wel verantwoord op weg…

Het is hetzelfde als in Nederland met winterbanden rijden. Alleen moet je op de bergweggetjes wel héél voorzichtig zijn, dus daarom hebben wij vorig jaar ook tot bijna aan de snelweg met kettingen gereden; dat ging prima.
Wij zouden bijna zonder winterbanden gaan dit jaar, maar onverwachts kreeg een van de deelnemers zijn leaseauto met WB wat eerder, dus hebben we geluk. Enige voordeel van winterbanden is dat je op een zwaar besneeuwde snelweg wat beter door kunt rijden.

Plaats een reactie