studenten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Is dit een goed ski gebied om met een groepje studenten heen te gaan?

JA echt SUPERVET

Jahoor prima, en daarna niet wegblijven uit de kroegen, wordt dat ook nog wat

Veel kroegen???

Wanneer gaan jullie?

8 januari !!!

Wij gaan 6 februari voor een midweek.

Leuk!!! Snowboarden of Skieen???

skieen, eerste keer, dus ben benieuwd

@Anoniem : ga jij ook naar Superdevoluy en zoja wanneer???

@Suzanne: Welke Anoniem bedoel je?

Er zijn nogal wat mensen die anoniem posten hier, en ze heten allemaal "anoniem" ;)

Ik ga iig niet naar SD. Ben er ooit een keer onvrijwillig geweest, omdat met de busreis 2 bestemmingen gecombineerd werden. Dat hadden ze van tevoren niet aangekondigd, dus we waren niet zo blij… to say the least.

Ik heb die keer kunnen zien wat het verschil was tussen de condities in 2 budget bestemmingen: SD en Vaujany (gebied Alpe d’Huez).

In SD leek het net alsof ze split gestrooid hadden over de pistes (die kleine steentjes die ze gebruiken om de weg stroef te maken als er sneeuw ligt). Gelukkig had niemand van de mensen die naar SD ging eigen materiaal, want dat kon je na 1 uur skieen in de prullebak gooien.
In Vaujany was het een heel ander verhaal. Pistes perfect, zelfs tot in het dal. Echt een aanrader als gebied; dorpje Oz in zelfde gebied trouwens ook. Alleen weinig apres-ski.

Met een beetje geluk valt er nog wat sneeuw bij boven de 2000 meter; daaronder toch vooral regen resp. natte sneeuw.

@Anoniem 24/12/11 16.14 : Tja wij gaan meestal ook altijd naar Oostenrijk alleen zijn wat mensen die naar Frankrijk willen… en toen kwamen we uit bij Superdevoluy maar er ligt nu nog niet heel veel sneeuw.

Wij gaan ook met 4 jongens van 19 jaar, naar la joue du loup. we gaan halverwege april 3 dagen skieen, we hebben de skipas en de overnachtingen voor nog geen 50 euro… alleen nog hopen voor sneeuw!

@Ruben : Via welke touroperator heb jij geboekt ??

Waarschijnlijk via Husk. Die hebben een redelijk aanbod en zijn niet duur.

Julien ga jij zelf ook naar Superdevoluy ???

Wij gaan ook met Husk; we zitten een week in Mona Lisa (dus alleen door een weg gescheiden van de piste), voor ca. € 100,00 p.p, inclusief skipas.

Ik zit ook in Mona Lisa met Skipas voor rond de 100 Euro. Heeeeerlijk zo de piste oplopen

Ik ga ook met husk naar Mona Lisa. 15 januari, heb er zo’n zin in!

aaaaaa leuk!!! ik ga 8 januari tot 15 januari :P

wij zitten in la joue du loup in recidence l’horizontal blanc van 6 tot 11 februari (incl busreis) met husk. nog iemand die dan gaat?

@Linda: dan komen we elkaar misschien nog wel tegen, leuk! :-)

Wij komen ook de week van 8 januari met een groep van 120 studenten. dus kan nog wel erg gezellig worden… :) met hoeveel gaan jullie???

120 ??? komen jullie met heel de school ???

Oeff…ben eerlijk gezegd blij dat wij een week later gaan… 120 studenten lijkt me wel een beetje teveel van het goede; dan wordt het echt zo’n jeugdherberg-sfeertje…niet echt wat voor mij.

@Anne ik ben ook wel blij, maar wie weet is er tijdens onze week wel een groep van 500 studenten. Wie weet zien we elkaar inderdaad wel, wij gaan met husk en met de bus.

misschien gaan de studenten van de franse tandartsen opleiding wel gelijk met jullie, kun je lekker lachen

heb dat zelf een keer in les menuires mogen aanschouwen, koelkasten die vanaf de 7e verdieping van het balkon werden gegooid; en de muur tussen 2 appartementen doorbreken omdat omlopen via de gang zo lastig was

ieder jaar moeten ze naar een andere plaats, omdat ze nooit ergens mogen terugkomen ;)

Komt vast allemaal goed…

Vorig jaar zaten we samen met het Franse leger in Superdevoluy, was echt geweldig! Overal achterstevoren-glijende soldaatjes, dikke humor! Ze konden er in ieder geval niets van!

ooooooow!!! kijk dat is wel leuk!!! dat zou ik niet erg vinden in iedergeval…hahaha

Plaats een reactie