studenten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

wij gaan 6 januarie!!!

dus die 120 studenten kom ik dan nog wel tegen wij zijn maar met z’n vieren voor een lang weekend van de zesde tot de tiende

@Suzanne: Ja, was echt grappig! Er waren een paar die het wel konden, maar ook heel veel echt niet… En het leuke is dan om, als er zo’n arm soldaatje weer gevloerd lag, er vlak langsheen te remmen, zodat ie ook nog eens ondergesneeuwd werd… :-)

hahahahah dan zijn ze toch niet altijd even stoer!!! LOL

Heey wie gaan er allemaal 7 januari met de bus van husk. hoop dat er nog beetje sneeuw valt ligt nog niet veel :(

Zo, ik ben weer terug. Ik zou een kort verslagje schrijven over de 10 dagen in superdevoluy. Ik heb een heerlijke tijd gehad. Natuurlijk enorm geboft met het weer. Maar 1 dag bewolkt de rest prachtige weersomstandigheden. De pistes waren goed te doen al werd het bij de dalafdalingen wel vaak wat hard/ijzig. De faciliteiten van het dorp zijn prima, al straalt het dorp zelf niet zo veel uit, maar wij kwamen toch puur en alleen voor het ski’en en snowboarden. Gelukkig gingen het grootste gedeelte van de liften open op de dag dat we kwamen. De sommarel pistes zijn inderdaad heel mooi(@anne) maar ik vond de zwarte pistes helemaal in de top(le pierra) echt super mooi. Die waren jammer genoeg alleen de laatste dag dat we er waren(afgelopen zondag) open maar die zijn echt super mooi en uitdagend! Veel positieve dingen over het gebied, mooie pistes, prima weer sneeuw etc. Alleen is mijn mening over Fransen niet echt verbetert. Een gros van de Fransen zijn aardig chauvinistisch en agressief. Ik heb in het dagelijks leven zelden ruzie met onbekenden maar heb hier twee keer ruzie gehad wat uiteindelijk tot 1 ‘confrontatie’ heeft geleidt. Een Fransman had mijn vriendin namelijk aan het begin van de stoeltjeslift (le jas) uit de lift geduwd. Gelukkig was dit aan het begin en viel ze maar een kleine 2 meter naar beneden maar het was te schandalig voor woorden. Ook het liftpersoneel heeft hier heel slecht op gereageerd. Als jullie het hele verhaal willen horen dan moet je het me maar even laten weten.

In ieder geval voor diegene die nog gaan. Heel veel plezier! Hoop dat er nog veel sneeuw valt, dan zal je namelijk een leuke week hebben in dit mooie gebied!

Groetjes Bart

Hai Bart,
Heeeel leuk dat je het zo naar je zin heb gehad!!!
Wij vertrekken a.s. vrijdag naar Superdevoluy. en zo te zien komt er nu wel weer wat sneeuw aan. Ik zit zelf in App. Complex Mona Lisa. ik weet niet in welke acco jij heb gezeten???:P heb je daar ook niet 1 kroeg?? of dat je savonds door een dorpje kan lopen voor de gezelligheid? heb je daar nog wat informatie van…

Gr. Suzanne (Utrecht)

Ik heb zelf ook in mona lisa (4 persoons appartement) gezeten. Simpel maar prima. Tevens ben je er als het goed is toch niet veel want overdag kan je lekker ski’en! Je hebt in het hoofdgebouw wel wat kleine kroegjes. Wij zaten er in een week waar er weinig nederlanders waren en veel fransen. Er waren dus veel Fransen in de kroeg en dat maakte het wat minder gezellig. Maar er zijn dus wel een paar kleine kroegjes waar je gezellig kan zitten. Veel plezier in ieder geval! Ik hoop dat je goed weer krijgt.

Gr Bart

hallo op 7 januari gaan wij ook met de bus van husk wij stappen op in heerenveen met onze klas van recreatie.
13 uur reizen heb ik gehoord 15 januari weer terug
Ik heb gehoord dat er 2 goede tenten zitten namelijk la fournaise en le chalet klopt dit ?
groeten

Ohja wij zitten met allemaal studenten in appartementen van Super D heeft iemand daar goede ervaringen mee ?

alvast bedankt

Haai Marthijs,

Wat leuk dat je met een recreatie klas gaat, zelf studeer ik ook toerisme en mijn recreatie klasgenoten gaan werken in Oostenrijk voor aantal maanden en dan in vrije tijd lekker skieen of snowboarden…die hebben het goed bekeken!!
Ik ga 5 januari en kom zaterdag middag aan in Superdevoluy.
Zelf heb ik op site gelezen dat La Fournaise wel leuk is, je moet er niet teveel van verwachten denk ik …het is geen Val Thorens natuurlijk.

Gr. Suzanne

@Bart: Superbedankt voor je verslag, goed voor de kriebels! Hoewel ik nog wel met angst en beven naar het weerbericht kijk; gelukkig zijn de hogergelegen pistes wel goed besneeuwd en voor de dalafdaling wordt het gewoon heel hard duimen!
Leuk dat de zwarte pistes bovenop open waren; die waren vorig jaar de hele week gesloten, dus heb ik helaas nog niet kunnen beleven. Hopelijk dit jaar wel!

La Fournaise vond ik niet bijzonder veel voorstellen; vijf giechelende pubers in een hoek, that’s all. Ik moest daar skipassen ophalen en was blij dat wij als groep gezellig met elkaar spelletjes deed in plaats van in zo’n duffe kroeg hangen!

Heb je wel goed op je centjes gelet, Bart? Maar ben blij dat je het toch, ondanks alles, nog naar je zin hebt gehad!

Bedankt Johan, ik heb inderdaad een goede vakantie gehad!

@Anne, de kroegen stellen inderdaad niet zo veel voor. Dit keer waren het voornamelijk dronken oude Fransen die zich in de twee ‘grootste’ kroegen bevonden. Dat hebben wij dus maar gelaten voor wat het was. Ik hoop ook voor je dat de zwarte pistes open zijn. Zeer uitdagend voor mij, met mijn twee weken ski ervaring. Ik ski eigenlijk pas sinds vorig jaar, maar ik was meteen verkocht toen ik op de latten stond.

Gr Bart

@Bart: Klopt, de zwarte pistes in Frankrijk vind ik eerlijk gezegd ook niet heel superzwaar, dus die zijn voor een beginner nog wel te doen. In Oostenrijk is het een heel ander verhaal! Maar ben wel benieuwd, volgens mij liggen ze daar ook wel mooi, zo hoog, dus ik hoop dat ze open zijn.

@Anne, ik had vorig jaar ook al wel wat zwarte pistes gedaan. Deze vond ik minder moeilijk dan deze in superdévoluy. Mijn vriendin snowboard al iets van 15 jaar, ze vond deze zwarte piistes (le pierra) ook pittig. Maar het kan er ook wel aan liggen dat de piste nogal ijzig was. Waardoor de bochten aardig bemoeilijkt werden.
Maar wanneer ga je nou precies?

@Bart: wij gaan volgende week zaterdag.
De pistes van Le Pierra ken ik dus niet; de lagergelegen zwarte pistes (La Mur en bij Sommarel) vond ik niet heel spectaculair, maar goed, ben dus wel benieuwd naar die hoge zwarte pistes.
Hopelijk is volgende week de dalafdaling nog een beetje te doen; op de berg ligt genoeg sneeuw, maar voor het dal maak ik me nog wel een beetje zorgen.

Ja kan ik me voorstellen. Ik hoop het ook voor je! gelukkig zijn de leukste pistes wel bovenin te vinden. Nouja hou hoop, voor de week die ik ging zag het er ook super slecht uit. En toch heb ik heerlijk weer gehad!

Trouwens toch nog 1 minpuntje aan het gebied. Vorige week lagen er veel stenen op de pistes. Ik ben één keer met ongeveer 50 km. per uur al bochtend makend over een steen geschoten. Dat vonden mijn ski’s niet zo fijn maar ook viel ik daardoor aardig hard. Dat is wel iets waar ze aan mogen werken in het gebied. Dat had wel het 1 en ander kunnen voorkomen.

Oke, dat is dan toch te danken aan weinig sneeuw; stenen heb ik vorig jaar niet gezien!

Nee, die stenen is normaal daar. Tenminste, bij normale sneeuwcondities heb je daar nog steeds veel stenen. Het is nou eenmaal een enorm rotsachtig gebied, met extreem weinig neerslag waardoor er ook weinig over die stenen heen groeit.
Je zou voor de grap eens een foto van het skigebied in de zomer moeten zien; echt alleen maar van die grijs-beige steenklonten van vuist- tot voetbalgrootte. Maar de bulldozer doet wonderen (zoals ook in andere gebieden).

Vorig jaar was er gewoon veel meer sneeuw dan in een gemiddeld jaar.

null

Kan me niet voorstellen dat er vorig jaar meer sneeuw lag dan gemiddeld; we zijn de eerste week van januari geweest, toen lag er echt nog niet heel veel. Ik kan me nog herinneren dat iedereen vorig jaar in spanning zat omdat overal de eerste sneeuw pas laat viel.

1e week januari 2010 is natuurlijk ook niet representatief voor vorig jaar/seizoen…

vorig jaar was - iig voor de franse alpen, en de zuidalpen (italie dus ook) in het algemeen, een topjaar

waarbij de eerste sneeuw vroeg gevallen is, doordat er een genua depressie was - die stuwt neerslag vanuit het zuiden / zuidoosten tegen de alpen, en dat is DE sneeuwbrenger voor de zuidelijke franse alpen (alles ten zuiden van grenoble) en italie

er lag dus vroeg in het seizoen al meer sneeuw dan gebruikelijk, ook in SD

Nou ik vertrek morgen en er staat ook op weerbericht dat het ook nog wel wat bij gaat sneeuwen!

Ik lees dit forum voor het eerst. Wij gaan 5 feb met 4 studenten naar la joule du loup. Ik ben vooral erg nieuwsgierig mbt het uitgaansleven. Ik las iets over een discotheek en 2 kroegen? Maar volgens mij moet je het feest er voornamelijk zelf maken.

@ jasper: welk appartement zitten jullie juist? Wy gaan 6feb naar lhorizontal blanc

@ Steven: Oke met hoeveel mensen gaan je jullie? Wij gaan naar Résidence Les Chalets d’Aurouze. Via Husk, de verwachtingen zijn niet al te hoog aangezien het echt super cheap is.

wij gaan met zen 2tjes. (vriendin en ik)

gaan jullie met de bus of eigen vervoer?

Hallo, ik en een maat van me gaan de 14e met husk naar Superdevoluy, en zitten in SuperD.

Wie gaan er nog meer heen?

Plaats een reactie