zonder ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

kan je in la joue du loup van de liften gebruik maken als wandelaar? Kan iemand mij zeggen hoeveel km lopen het is van L.J.D.Loup naar devoluy? Dank voor het antwoord.

ja je kan in de liften zonder ski’s
en naar super d is het 5 km lopen goed te doen hoor

In La Joue Du Loup is één stoeltjeslift die ook 6 cabines heeft. Dit is de rechterlift in La Joue du Loup, La Fontettes. De cabines zitten op positie 1, 3, 5, 51, 53 en 55 (of iets in die richting).

Dat zegt al genoeg, 1 stoeltjeslift die 6 cabines heeft???. WAT EEN ELLENDE!!

Ik snap niet waarom dat ellende is. Het hele gebied heeft 5 stoeltjesliften waarmee je het hele gebied kan bereiken. Eén van die liften heeft óók gondels.
Overigens heb ik in andere gebieden langer in de rij gestaan.

superdevoluy is een geweldig leuk gebied met grote en vooral brede pistes ben er vorig jaar geweest en heb mij prima vermaakt gaan dit jaar weer ook veel jongeren en superleuk en relax snowboard park.

is inderdaad een geweldig leuk gebied, gaan nu voor de derde keer en zijn het nog steeds niet zat ben ook in ischl en val thorens geweest maar geef toch de voorkeur aan la joue du loup, gezellig om af en toe je vrienden tegen te komen wanneer deze op les zitten, in hele grote gebieden zie je elkaar vaak de hele dag niet

Sorry hoor maar een geweldig leuk gebied???
Ok er zitten een paar leuke pistes, maar neem nou de liften.
Oude sleepliften die je echt een enorme ruk geven. En als het wat harder waait kan je niet meer door naar boven. En dan het dorp superdevoluy een bunker uit de tweede wereld oorlog is nog sfeervoller. Eten is dramatisch slecht 5 euro voor een magnetron hamburger!!! Het enige voordeel is dat het goedkoop is.

@Anoniem: Bij meer gebieden kun je niet omhoog als het wat harder waait; daarin is Superdevoluy geen unicum. Heb zelfs wel eens in Saalbach-Hinterglemm gezeten waar alles eruit lag omdat er wat wind stond…

Superdevoluy is gewoon een prima gebied voor de doorsnee skieër, heerlijk rustige pistes (tenminste, wel toen wij er waren, eerste week van dit jaar; we hadden soms de hele piste voor onszelf!) en goed gelegen, zodat je vaak relatief veel sneeuw hebt en ook veel mooi weer… Beter kun je het niet hebben toch?
En wij hebben in de berghutten dit jaar prima gegeten, was absoluut niet dramatisch slecht.

@ Anne het is maar wat je gewend bent.
Je kan er aardig skieen de liften niet meegerekend.
Eten en sfeer is echt te triest voor woorden.

pff krijgen we weer dat geklaag over liften en sfeer…
Iedereen weet dat Super D een budget bestemming is. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten moet je ook genoegen nemen met minder. Voor beginners is het een prima gebied. Door de ligging vaak mooi weer. Daarnaast is Devoluy totaal niet sfeervol maar La Joue is dat wel. Daar heb je niet zulke hoogbouw. De liften zijn wat traag en misschien verouderd maar je betaald er ook bijna niks dus wat verwacht je dan? Ik vind dat als je de hoofdprijs betaald, dat je dan ook wat mag verwachten maar als je voor een prikkie ergens zit, moet je vooral geen eisen stellen!

@ thomas ik ben het volkomen met je eens.
Het is een leuke low budget bestemming la Joue ideaal voor studenten. Maar het is absoluut geen geweldig gebied. Zo krijgen mensen een verkeerd beeld van Superdevoluy en La Joue.

Dat is het ook niet maar 2 jaar geleden ging ik voor het op wintersport (3 dgn les indoor gehad) en voor mij was toen het gebied prima. Voor studenten inderdaad ideaal al waren wij niet in een vakantie week waardoor er buiten het boarden eigenlijk niets te beleven viel…

En wat sfeer betreft…Superdevoluy is inderdaad geen gezellig wintersportdorpje. Maar ik vind de berghutten enorm meevallen, die hebben echt wel de gezellige uitstraling van een knusse berghut, inclusief Franse chansons, knapperend haardvuur en prima eten!

Plaats een reactie