vertek 11 april

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Zijn gisteren terug gekomen er ligt nog aardig wat sneeuw! Top vakantie gehad.

Beter en het sneeuwt alweer! volgende week weer sneeuw! 12 april nog ff die kant op! sowieso dat het nog wel gaat sneeuwen!

Wij vertrekken met ons gezinnetje op 09/04 naar super Devoluy, ik lees dat het aan het sneeuwen is en dat er nog sneeuw wordt verwacht??? Mijn dochter is 4 en heeft net leren skieen op borstels, Kan er mij al iemand vertellen welke piste het best geschikt is voor haar eerste keer in de sneeuw? Thanks,

@ Jerry,
In La Joue en Devoluy zijn groene oefen pistes. speciaal voor de kleintjes. Ook deze pistes houden ze goed zodat ook de kleinsten lekker bezig kunnen zijn. Die liggen beneden aan de pleinen.Voor de rest kun je natuurlijk ook de blauwe afdalingen pakken, maar let op daar kunnen steile stukken inzitten. veel fun daar!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wij zijn net terug op superdevoluy. S ochtends is het nog wel te doen maar smiddags kan je in zwembroek in het dal zitten, benieuwd hoelang de sneeuw in het dal dan blijft liggen. Gister lagen er al waterplassen aan het einde van de eerste lift(dus tussen dal en top). De hoogste pistew zijn echer tot 12u wel goed te doen, de onderste pistes het eerste uur ook wel.

Ik vertrek 8 april naar la joue du loup voor een week! ligt er dan in de namidg geen goeie sneeuw??

Heb je reactie van anoniem over het hoofd gezien? Momenteel moet je het hoog zoeken en ´s morgens vroeg gaan skiën.

Zelf zou ik in april enkel gletsjer gebieden boeken, of vlak voor vertrek boeken. Superdévoluy mag dan goedkoop zijn maar zonder sneeuw is het weggegooid geld.

Link naar hoe het er smiddags uitzag bij uitkomst stoelstjes lift vanaf dal:

null

Dit was wel rond 4 uur.

@ Anoniem

Gruwelijk!

Op welke hoogte is dit ongeveer?

tussen het dal en de top halverwege. Dit is de dalafdaling naar superdevoluy diezelfde dag:

null

Dalafdaling joule de loup was slechter.

Zo waren de hogere pistes:

null

Deze pistes waren tot 12u wel goed te doen daarna wat plakkerig, de laatste dag dat ik er was was het te plakkerig om na 13u nog te skiën, de skies bleven gewoon vast kleven aan de sneeuw.

Dat ziet er niet al te best uit. En ik vertrek ook deze vrijdag naar Superdevoluy :s.

Plaats een reactie