Sneeuw 25-12 03-01

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Op dit moment staan de kanonnen hevig te spuiten volgens de webcam, dus dat ziet er goed uit!!

Wij komen de 18de aan, hopen dat het zulk weer als nu blijft dan zal het wel goed komen:)

Nou het weer voor over een week ziet er toch niet zo best uit hoor:…

@Derk: Als je het weerbericht van Roel volgt wel. En die heeft het echt nagenoeg altijd bij het rechte eind! Er ligt nu al veel meer dan normaal gesproken om deze tijd (als ik me niet vergis was het vorig jaar nog helemaal groen…), dus denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken. En er komt nog meer aan dit weekend!

@Anne: Succes ermee! Lol. Gaat je toch niet lukken!

@Derk: Roel heeft het over twee dagen waarop hij een halve meter sneeuw verwacht, dus dat is een meter in twee dagen. Het blijft afwachten, maar ik verwacht dat het wel goed komt.

Als je de webcams kijkt ligt er al aardig wat nu.
Sites zijn heel verschillend en kloppen ook niet helemaal, aangezien op 1 site staat dat het overdag 0 graden is en er wel 8 cm sneeuw smelt:s
Lange termijn voorspellingen zijn bijna nooit goed, je moet het gewoon per dag bekijken

Waar vinden jullie btw het weerbericht van Roel?
iemand een link?

@Ronnie, het laatste weerbericht vind je hier: https://www.wintersport.nl/weersneeuw/weerbericht

Gek op Vorarlberg

Ga ook de de eerste week van januari ;) Waarom valt er veel minder sneeuw dan in Puy saint Vincent, Vars of Isola 2000, dorpen die toch relatief dicht bij elkaar liggen ?

Nou ik ben benieuwd naar het weer. De voorspellingen schommelen heel erg. Nu staat er toch weer dat het over een week warmer wordt. Hoop dat roel gelijk gaat krijgen.

Dat heeft te maken met de omstandigheden. Isola 2000 heeft voornamelijk veel sneeuwval tijdens een ZuidFohn. Wanneer de sneeuw vanuit het noorden komt valt er bijna niets. En in Kleinwalsertal (Voralberg) veel. Daarnaast is het ook zo dat de vorm van de berg essentieel is voor de hoeveelheid sneeuw. Isola 2000 staat bekend om de vele dumps tijdens een zuidfohn. La Joue du Loup staat niet bijzonder bekend. Er valt relatief weinig verse sneeuw.

Eind van de week 7 graden. Dan is alle sneeuw in het dal bijna wel weer weg…

@Henk: zal wel meevallen, ik zag op de webcams dat ze al pistes aan het prepareren zijn… Die aangestampte sneeuw gaat niet zomaar weg door een zonnetje.

Tja het hangt er natuurlijk vanaf. Als de dooi echt gaat doorzetten…

Nouja we zullen zien. Het ziet er nu wel naar uit dat het de komende weken stuk warmer gaat worden. Ik hoop dat er met kerst wel een mooi pak ligt. Ik wil ski;en!!!:)

8 graden aan het eind van de week:(

Laten we bidden dat het weer afkoelt (wat ook voorspeld is) en dat de glijbaan (neerslag voornamelijk aan de noordzijde) ook wat sneeuw voor Devoluy in petto heeft.

Ik begin voor de week van kerst al wel een beetje bang te worden. Als ik de webcam beelden zie…

Me2. Ik ga ook de kerstweek. Ben er bang voor dat het een nagenoeg sneeuwvrije wintersportvakantie wordt:(

Met een beetje vooronderzoek had je al kunnen weten dat het niet echt sneeuwzeker is hè!!!

Nou dat valt de laatste jaren heel erg mee anders… En het is sowieso kommer en kwel in de alpen op dit moment.

Een beetje positief denken mensen. Ik ga ook de kerstperiode en heb er de volste vertrouwen in. Er kan nog een hoop veranderen. Verder is er aan de noordzijde een bak sneeuw gepland. Daarnaast wordt het donderdag weer lekker koud. Ieder neerslag die dan gaat vallen is sneeuw. En er wordt vanaf volgend weekend (voor zover dat zeker is) sneeuw verwacht. Alle sneeuw is dus welkom!

Die johan moet zijn smoel is houden iedereen af te zeiken altijd in elk topic. afgelopen jaren anders 40 cm in dal en 80 op de berg dus wat lul je? En als het vriest doen ze de sneeuwkanonnen vast wel aan

Smoel is houden? En wat als het niet vriest?

Nouja we zullen zien. Op dit moment ziet het er niet geweldig uit…

Komt vast wel goed…er hoeft maar één sneeuwbui overheen te komen en je hebt een prachtig pak sneeuw. Wij gingen vorig jaar in de eerste week van februari, volgens mij lag er toen met de seizoensopening (19 dec) nog amper sneeuw, maar twee dagen voordat wij aankwamen hebben we een enorme dump gehad. Gevolg: zeven dagen lang op prachtig mooie verse sneeuw geskied!!!
En daarbij heb je de sneeuwkanonnen nog; als je op de webcam kijkt zie je hele bergen sneeuw klaarliggen om over de piste verspreid te worden, dus don’t worry!!

Anne, de sneeuw van de sneeuwkanonnen is leuk als onderlaag, maar als toplaag is 't echt troep…

Vanaf morgenmiddag valt de vorst weer in! Dus maak je niet druk. Dan kunnen die kanonnen aan. Verder ga ik met opgeheven hoofd op vakantie.

Ja het is en blijft afwachten. Maar ik word gewoon zo somber van die webcam beelden:P

Plaats een reactie