Sneeuw 25-12 03-01

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Ja hier wordt je niet vrolijk van :D

@Anoniem: Tja, maar toch beter dan op het zand skieën…

Nou ik ben er toch ook echt bang voor dat het dit jaar niks wordt met kerst:(

Nou het ziet er naar uit dat het veel kouder wordt… maar sneeuwen gaat het niet. Dat is wel vrij jammer…

Ja dat dan weer wel:) Komt vast wel goed

wij hebben supergoeie ervaringen met dit gebied, gaan zelf altijd in maart en altijd bakken sneeuw gehad. Het schijnt daar een soort sneeuwhoek te zijn waar altijd veel valt dus als het eenmaal gaat sneeuwen zit je goed. De rit binnendoor is behoorlijk lang, wij rijden dan meestal in een groen landschap pas vlak voor la joue du loup is het dan ineens wit. Leuk dorp, leuk ski gebied waar je je prima kunt vermaken mooie brede pisten en overal off piste mogelijk, la joue du loup is echt nog een sfeervol wintersport dorp met veel houten chalets, devoluy is een heel lelijk dorp met grote betonnen flats. las net op de site dat er 30 cm gevallen is dus het zit er heus aan te komen

Ik ga de week vanaf 2 januari en ik hoop echt dat er genoeg sneeuw zal liggen… Van dit forum wordt ik niet veel wijzer want de ene zegt dat er zowizo sneeuw ligt en de ander zegt het tegengestelde :s Wie weet het antwoord en heeft zelf ervaring?

Hee ik ga ook vanaf de 2de :) Normaal ligt er voldoende sneeuw, maar met de dooi plus regen en de slechte vooruitzichten voor Zuid Frankrijk zou dit wel eens kunnen tegenslagen. Ach het vriest, dus de kanonnen kunnen aan.

Haha Jannes wie weet het antwoord? Niemand! Die vragen ook altijd van ligt er tussen dan en dan sneeuw… Enige wat je zou kunnen doen is kijken op de webcam’s hoe het de afgelopen jaren gesteld rond deze tijd en die met kerst. Verder kan je afwachten, hopen, bidden en de weerberichten goed in de gaten houden.
Blijft natuurlijk dat zodra je heel vroeg in het seizoen boekt, er een risico bestaat dat er weinig tot geen sneeuw ligt. Soms heb je van die tour-operators die geld retourneren als er te weinig sneeuw blijkt te liggen…

Op hoop van zege dan maar ;)

Ik ga dus over 2 weken. Ze openen wel volgende week. Er zou volgend weekend wel.aardig wat sneeuw vallen. Ik ben benieuwd. Heb super veel zin om op de latten te staan.

Nou het ziet er toch niet zo best uit voor de komende weken.

Als ik de voorspellingen zie zo kan je denk ik alleen op de berg skieen en niet tot aan het dal

Ik ga volgende weekend (aankomst 18 december). Er zou vrijdag weer sneeuw gaan vallen (en een goed pak). Dus hoop dat er tijdens mijn week genoeg sneeuw valt, zodat de 2de week van de kerst iedereen kan genieten (en ik van de sneeuwval en verse poeder).

@RIk. Ik hoop het ook! Want van deze webcam beelden word ik niet vrolijk. In ieder geval heel veel plezier!

Ze voorspelle iets zot voor volgend weekend precies :p

Van de nieuwste weersverwachting word ik toch niet zo vrolijk…

Ik word wel vrolijk van de weersverwachting. Check altijd meerdere sites:
http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarten/
http://buienradar.nl/weersverwachting-per-plaats.aspx?naam=L…
en deze site natuurlijk. Komt wat sneeuw aan, er komt een Fohn vanaf het zuiden. Dit brengt aan de zuidzijde (Devoluy ook dus) sneeuw. Enige nadeel is de temperatuur, dus ik hoop dat het koud genoeg is voor sneeuw. Regen haat ik (in de winter).

Dat ziet er beter uit!

Beter? ik weet niet waar jullie kijken maar ik zie alleen maar hele hoge temperaturen:P. Nouja het blijft afwachten. Boven de 2000 meter zal het allemaal wel goedkomen maar in het dal…

Het weerbericht verandert constant, er is geen constante in te krijgen. Hopelijk nog een lekkere dump deze week, anders ziet het er niet zo goed uit. De sneeuwkanonnen staan wel weer aan.

Het weerbericht verandert inderdaad constant. Het is afwachten geblazen…

Dat is nou net het kenmerkende van een weerbericht, dat het constant verandert ;)

Aan die "makkelijke" nederlandstalige sites heb je echt he-le-maal niets. Ze gebruiken allemaal hetzelfde model.

Probeer liever deze eens:
http://montagne.lachainemeteo.com/meteo/devoluy/alpes-du-sud…

Of nog beter (als je geen frans kunt lezen, de URL in google translate plakken)
http://www.skipass.com/forums/enmontagne/meteo/sujet-114869…
http://www.skipass.com/forums/enmontagne/meteo/sujet-56088-1…

Blijven bidden maar het lijkt de goede kant op te gaan voor de week van kerst en o&n. Hope so!

Vannacht heeft het in devoluy al een beetje gesneeuwd zie ik:) ga 17 december tot 27 dus hoop toch op een mooie piste. Zijn met kerst trouwens de pistes gewoon open? ik ben er namelijk 9 dagen maar kon via sunweb een skipas en skis maximaal 7 dagen reserveren

Zover ik weet zijn we gewoon open hoor;). Maar ik hoop dat je een fijne week hebt en dat we nog wat sneeuw voor ons overblijft;)

Hey ROnnie,

Ik ben er ook. Maar hoop dat alles open gaat. De seizoensopening is 18 december. Dus komt goed denk ik. Nu nog net iets meer sneeuw.

Ik snap echt niet waardoor de voorspellingsites van het weer zo kunnen verschillen. De één zegt dat het volgendende week 6 graden gaat worden en de ander max. 2 graden.

Spannend allemaal! Verheug me wel op zaterdag, als er op de webcams tenminste weer skieërs te zien zijn!! Het is nu zo’n saai gezicht…! :-)

De voorspelling ziet er nu (voor de eerste dagen) goed uit. helaas geen zon. hopen dat de liften wel open zijn met de wind enzo…
Bart bedankt, moet wel lukken.

Plaats een reactie