Sfeer s'avonds in Brixen im thale?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brixen im Thale

Wij willen graag naar Wilder Kaiser op vakantie in combinatie met wat ambiance, maar ook met een goede locatie in het skigebied. Brixen im thale lijkt de perfecte ligging te hebben, maar het is moeilijk terug te vinden of er s’avonds ook iets te beleven is qua apres ski en ook qua restaurants/café’s. Heeft er iemand info/suggesties over wat er in Brixen te verwachten is qua apres/avondlevendigheid (en al zeker in deze rare post corona periode…))?
of moet je daarvoor echt wel naar Westendorf gaan?

Je hebt in Brixen de Brixner Stadl die voor een mooie après ski zorgt. Toen wij er een aantap jaar geleden in Maart waren varieerde de drukte wel van volle bak tot met 10man in een lege kroeg.

Dat was natuurlijk wel buiten de drukke seizoenen, dus wellicht is het normaal iedere dag volle bak.

Verder is er qua restaurants genoeg te vinden voor iedere smaak. Het dorp zelf is prima, maar niet het aller gezelligste/ mooiste dorp doordat het vooral langgerekt langs de doorgaande weg ligt.

Snow!

De Brixner Stadl is wel een leuke après-ski met veel sfeer. Toen wij er twee jaar geleden heen gingen (rustige week eind jan/begin feb) was het er elke dag sfeer tot etenstijd. Verder is er in het dorpje niet zoveel te doen. Er zijn een handvol restaurants/bars, maar de Brixner Stadl is de enige après-ski en dit enkel na het skiën. 's Avonds feesten zit er dus niet in.

In Brixen zelf is er in de avond weinig te beleven maar met de taxi ben je binnen 10 minuten in Westendorf waar het dak er standaard afgaat Gerry’s Inn is dan een aanrader of de Karat bar.

Voorheen was er de palapala pub die best gezellig was , maar die is geloof ik weg , dus dan is er denk niet meer zoveel te beleven in Brixen . Het ligt wel lekker centraal in het gebied . Maar misschien dat Elmau wel een betere optie is ? Ook direkt het gebied in en ik denk wat levendiger ?

En anders Kiezen voor Westendorf misschien ? Wel wat buiten het gebied , maar zeker levendig .

Bedankt voor de info. Het ziet er naar uit dat Brixner Stadl wel heeft waar we naar op zoek zijn en als we s’avonds nog meer willen is Westendorf nooit veraf… We waren eerder al in Westendorf en de Karat baar is wat ons betreft ook een brug te ver. Was ons een beetje heel veel al te Hollands… Gerry’s Inn vond ik wat dat betreft nog meevallen… De moonlight in Soll vonden we ook wel goed en in Hopfgarten is in het geheel niets te beleven buiten die kroeg in het centrum
Wilden deze keer net niet naar Westendorf gaan om iets meer centraal in het gebied te zitten.

Met Elmau heb ik geen ervaring en had ik nog niet bekeken. @eisbeer Zijn daar wat bruisende Apres ski zaken voor na het skiën?
na het avondeten is een gezellig café over het algemeen voldoende, maar naar ik begrijp vind je dat in Brixen ook nog wel?

https://www.wintersport.nl/dorpen/ellmau
Lees dit eens op deze site , krijg je misschien een redelijk beeld van het dorp .

Wij gaan zelf veel naar kirchberg en nemen dan een vrote pas waardoor we nog wel eens in skiwelt dorpen verzeild raken .

Heb zelf geen echte ervaring met de avonden in de skiwelt dorpen , wel met t gebied .

Maar elmau lijkt me ee typisch traditioneel oostenrijks skidorp .

Misschien mensen met ervaring in Elmau ?

Plaats een reactie