Skipas kopen i.c.m. pcr uitslag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brixen im Thale

Beste lezer,

Ik vraag me af hoe het nu zit met de pcr uitslag i.c.m. het kopen van een skipas. Ik ga altijd vrijdag rijden (8.00 uur), overnacht in Duitsland en kom zaterdag rond 15.00 uur bij het hotel in Oostenrijk aan. Dan kopen we de skipassen meestal die middag nog en vanaf zondag skiën. Nu mag de pcr uitslag niet ouder zijn dan 48 uur. Stel ik laat me donderdag om 17.00 uur testen dan is de uitslag geldig tot zaterdag 17.00 uur. Maar telt dan de pcr uitslag wel omdat ik pas zondag ga skiën? Als ik zondag de pas koop is de pcr uitslag verlopen.
M.a.w. mag ik op zaterdag voor 17.00 uur een pas kopen terwijl ik pas op zondag de piste op ga?

met vriendelijke groet, Burny

In principe is de PCR Test niet nodig voor de skipas, deze is voor het inreizen en kan aan de grens gecontroleerd worden en moet door de verhuurder/hotel gecontroleerd worden.

Dank je wel voor je reactie, 1 zorg minder. Ook wel logisch als ik er nog eens over na denk. Ik was echter in de veronderstelling dat het ook moest bij de aanschaf van een skipas.

Onlangs naar Italië geweest, noodzakelijke antigeentest laten afnemen in de apotheek en die vertelde me dat die 24 of 48 of 72 uren regel altijd loopt tot middernacht van die respectievelijke uren. Dus om 17 u getest op donderdag, dan is ie geldig tot zaterdag middernacht.

Voor het kopen en activeren van je skipas in SkiWelt Brixen im Thale is 2G vereist, inderdaad geen PCR. Je dient aan de kassa je QR-code in je CoronaCheck app te laten zien, die wordt aan je skipas gekoppeld en zo wordt je skipas geactiveerd. Mocht tijdens je vakantie je QR-code aflopen, dan wordt je skipas geblokkeerd. Je moet dan met een nieuwe QR-code je skipas opnieuw laten activeren.
Fijne vakantie!

Dank je wel voor deze aanvullende informatie.

Plaats een reactie